Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yhteiset rahat liitossa

Vierailija
23.10.2014 |

voitko/ostatko esim. 2000 € käsilaukun kysymättä partnerin mielipidettä asiaan?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. En missään nimessä ostaisi noin kallista käsilaukkua, ajatuskin raastaa mun rintaa. Mieheni siis varmaan raahaisi minut hoitoon, jos ostaisin sellaisen =).

Vierailija
2/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon pitäisi olla nettotulot että tuon voisi tehdä. En osta edes 300e laukkua kysymättä mieheltä hyväksyntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti, tienataan molemmat hyvin

Vierailija
4/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhteisiä rahoja. Yhteinen asuinkiinteistö sen sijaan on. Kumpikin hallitsee omia käyttö- ja arvo-osuustilejään oman tahtonsa mukaan. Ostaa saa mitä tahansa, ja toinen saa olla siitä ostoksesta mitä mieltä tahansa. Ja hyvin pärjätään näillä.

Vierailija
5/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla rahoillan/säästöilläni/tienesteilläni joo. En yhteisillä rahoilla. Tosin en tuhlaisi tuollaista summaa mihinkään laukkuun, mieluummin vaikka matkusteluun tms

Vierailija
6/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En osta mitään itselleni kysymättä, eikä mieskään :)

Vierailija
7/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa me kysytään aina. Ihan kuten menoistakin. Harvoin toinen kieltää.

Vierailija
8/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joillain on omat ja yhteiset rahat erikseen? laitatteko yhteiselle tilille tietyn summan rahaa/kk vai miten tää toimii? maksatteko kaikki elinkustannukset puoliksi?

Vierailija
9/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan itse ansaitsemillani rahoilla ihan mitä haluan. En tarvitse muiden lupaa asioihin, jotka eivät muihin vaikuta. 

Vierailija
10/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja saisin, mutta en osta. Eikä miehenikään osta noin kalliita juttuja keskustelematta ensin mun kanssa. Meistä se on normaalia jutella isommista hankinnoista, oli rahat sitten yhteiset tai erilliset. Tietysti eri juttu jos rahaa on niin paljon ettei pari tonnia tunnu missään, mutta me ei olla upporikkaita.

Vierailija
11/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yhteiset rahat niin et voi.

Vierailija
12/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:43"]

siis joillain on omat ja yhteiset rahat erikseen? laitatteko yhteiselle tilille tietyn summan rahaa/kk vai miten tää toimii? maksatteko kaikki elinkustannukset puoliksi?

[/quote]

Taloustilille rahaa tulojen suhteessa, automaattisesti joka palkkapäivä. Taloustilille on molemmilla kortti, ja siltä maksetaan kaikki yhteiset menot. Toimii kätevästi ja reilusti.

Vierailija
13/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:44"]

Voisin ja saisin, mutta en osta. Eikä miehenikään osta noin kalliita juttuja keskustelematta ensin mun kanssa. Meistä se on normaalia jutella isommista hankinnoista, oli rahat sitten yhteiset tai erilliset. Tietysti eri juttu jos rahaa on niin paljon ettei pari tonnia tunnu missään, mutta me ei olla upporikkaita.

[/quote]

Upporikkaita? Mulla on nettotulot 2 700 euroa kuussa ja ihan hyvin voisin tehdä kahden tonnin hankinnan vaikka saman tien. Eivätkö ihmiset osaa enää säästää?

Vierailija
14/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään yli 500 euron tuotetta kysymättä ensin miehen mielipidettä. Ja ylipäätään en tuhlaa rahaa ilman että mies tietää siitä..

Vierailija
15/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin kalliista ostoksesta pitäisi keskustella. Tosin ei meillä olisi varaa noin kalliiseen laukkuun. Ja mut sais kyllä viedä piipaa- autolla hoitoon, jos tulis miieleenkään ostaa noin kallis laukku.

Kaikki on meillä yhteistä. Kaikki kummankin tienaamat rahat tulevat samalle tilille ja sieltä maksetaan kaikki perheemme menot. Kumpikin saa käyttää tiliä vapaasti ja ostaa, mitä haluaa/ katsoo tarpeelliseksi. Viimeksi mieheni osti 600 euron telkkarin hajonneen tilalle ja siitä keskusteltiin etukäteen.

Vierailija
16/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:48"]

[/quote]

Upporikkaita? Mulla on nettotulot 2 700 euroa kuussa ja ihan hyvin voisin tehdä kahden tonnin hankinnan vaikka saman tien. Eivätkö ihmiset osaa enää säästää?

[/quote]

et vissiin ymmärtänyt pointtia?!?! Huoh..

Vierailija
17/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Minulle sellainen ihminen on "upporikas", joka voi miettimättä pistää pari tonnia käsilaukkuun, eikä siitä edes tarvitse mainita puolisolle eikä sitä huomaa budjetissa mitenkään. Kiva jos sulla on niin paljon säästöjä ettei pari tonnia tunnu missään, sinä olet upporikas :-).

Vierailija
18/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:43"]

[/quote]

Kyllä. Juuri noin. Täällä moni on sitä mieltä, että tällaisen systeemin täytyy olla ihan hirveän hankalaa ja monimutkaista ja ties mitä, ja tietysti myös täysin tunnekylmää ja eron suunnitteluun viittaavaa jne... :D Todellisuudessa mä en näe mitään monimutkaista, hankalaa tai kylmää siinä, että on tuo yhteistili jonne kumpikin laittaa rahaa yhteiskäyttöön, ja sitten loput rahat on kummallakin ihan omia rahoja. Mun luonne ei kestäisi muutenkaan kysellä lupia ostoksiini, sen lisäksi että muutenkin tuollainen lupien kysely jos jokin kuulostaa vaivalloiselta.

Vierailija
19/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, annoin miehelle aamulla 3000€

Vierailija
20/41 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

mistä näitä urpoja sikiää?!?!? Ei ollut kyse siitä onko varaa tai säästöjä... Arrrghhh en jaksais edes selittää noin tyhmälle.. 

T. Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan