Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Kuinka paljon maitoa 3kk/6kg vauvat syö?
01.09.2006 |
Elikkäs sellaista haluaisin kysyä, että minkä verran teidän (pulloruokitut)vauvat on syöneet 3kk/6kg kokosena? Minkä verran vuorokaudessa, millasia kerta-annoksia ja kuinka usein?
Meillä on nyt imetys lopuillaan kamalien rintaraivareiden ja mun masennuksen takia. Poika saa pumpattua ämmää ja korviketta lisäksi. Poika vaan ei oikein osaa pullolla säännellä omaa syömistään. Söisi ihan niin paljon kuin maitoa annetaan, puklaa, söisi lisää jne. Nyt oon antanu 1dl kerrallaan niin usein kuin poika haluaa, mikä on 1-3h. Illalla ja yöllä 1,5dl. Viimepäivinä oon yhteensä antanu 9dl. Onko se paljon vai vähän?
Bea
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Meillä tyttö täytti juuri 3 kk ja on suunnilleen kuuden kilon painoinen. 3 kk neuvola vasta ensi viikolla, mutta luulisin vauvan painavan tuon kuusi kiloa tai vähän enemmän. Kerralla annan korviketta 1 dl, joskus hieman enemmän, jos vaikuttaa nälkäiseltä, mutta sitten kyllä helposti jo puklaa. Yöllö minäkin annan n. 1,5 dl, muuten ei meinaa nukahtaa uudestaan. Kokonaismaitomäärä vurokaudessa on yleensä 8-9 dl. (Joskus juo litrankin.) Esikoisen vauva-aikana sain neuvolasta maitomäärätaulkon ja siinä sanotaan, että 2-3 kuukauden ikäiset juovat maitoa 700-1000 ml vuorokaudessa.