Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pellava - kutistuuko vai löyseneekö käytössä?

Vierailija
11.08.2008 |

Tilasin postimyynnistä ihanat pellavahousut, mutta nyt en osaa päättää kokoa, kun aiempaa kokemusta pellavasta ei ole. 38-kokoiset ovat nyt aivan sopivat, mutta varsinkaan lahkeet eivät saisi pesuissa tms. lyhentyä yhtään, 40-kooiset taas ovat nyt liian pitkät ja löysähköt, mutta kutistuvatko lopulta sopiviksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran 38 kokoiset pellavahousut joiden pituus oli sopiva. Pesin kerran ja lyhyeksi ne jäi.

Vierailija
2/6 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin muutama vuosi sitten housut, jotka oli pellavasekoitetta eli puuvillaa ja pellavaa, mut pellavaa enempi joukossa. Mulla kävi niin kans, että pesujen myötä alkoivat kutistua, kunnes menivät liian pieniksi. Tilasin normaalin koon joka mulle yleensä käy ja olivatkin alussa ihan just sopivat, mutta tosiaan pienenivät varmaan ainakin yhden koon verran -liian pieniksi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paikkaansa on pitänyt, leveydestä on kutistunut vähäsen mutta pituudesta paljon..

Vierailija
4/6 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

löystyneet enkä ole saanut kutistettua niitä sopiviksi.

Yksi pellavamekko taas on kutistunut pesussa :(

Vierailija
5/6 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta neuvotaan, että pitää ostaa aika napakat, koska ne käytössä kuitenkin "löystyvät". Lukeeko mitään lapussa, että kutistuu esim. 3%?

Ja jos ovat liian pitkät, ne olisi helppo lyhentää sitten jos eivät kutistukaan pesussa.

Vierailija
6/6 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pesin ohjeen mukaan. Oli kyllä ennätys. Minulla on paljon pellavavaatteita eikä yksikään ole vielä löystynyt, kaikki ovat joko pysyneet entisellään tai kutistuneet.

Kokemukseni mukaan pellava löystyy vain siinä mieleessä, että kun esim. prässätyt housut menettävät ryhtinsä niin niihin tulee helposti polvi- ja peffapussit. Ei vyötärö slti löysty joten ei vaikuta kokonumeroon.