Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä ascus??

Vierailija
23.10.2014 |

Minulta otettiin papa koe ja kun soitin tuloksia neuvola täti sanoi että on laittanut jo lähetteen keskus sairaalaan! Papa koe on otettu vuoden välein ja tää oli kolmas kerta kun siellä oli joku ascus juttu.. Siis onko mulla syöpä??? Auttakaa, pelottaa!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASC-US on entinen luokka II, ei viittaa syöpään lainkaan! Voi olla esim. lievää tulehdusta tai kondyloomainfektio. Useimmiten on kyse sekaflooran aiheuttamasta lievästä emätintulehduksesta vaan.

Vierailija
2/6 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten laittoi kyssiin lähetteen? Papa otettiin noin kuukausi sitten ja sen jälkeen on ollut koko ajan veristä vuotoa, onkohan ihan normaalia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:15"]

Miksi sitten laittoi kyssiin lähetteen? Papa otettiin noin kuukausi sitten ja sen jälkeen on ollut koko ajan veristä vuotoa, onkohan ihan normaalia?

[/quote]

Tutkitaan nyt vaan se aiheuttaja, että minkä flooran aiheuttama tulehdus siellä on tai onko sp-tauti. Ja hoidetaan pois se mikä tuon aiheuttaakin. Verenvuoto liittyy todennäköisesti siihen tulehdukseen mikä on päällä, ei enää mitenkään papan ottamiseen.

Vierailija
4/6 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös kohtusyövän oireet ole verinen vuoto? Menin niin panikkiin kun neuvola täti kertoi tästä etten edes kuullut että minkä asteinen se on, että onko luokka 2 vai jotain muuta. Jos se on syöpä ja levinnyt jo joka paikkaan? Ja kyssiin aika vasta tämän vuoden lopulla!

Vierailija
5/6 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:27"]

Mutta eikös kohtusyövän oireet ole verinen vuoto? Menin niin panikkiin kun neuvola täti kertoi tästä etten edes kuullut että minkä asteinen se on, että onko luokka 2 vai jotain muuta. Jos se on syöpä ja levinnyt jo joka paikkaan? Ja kyssiin aika vasta tämän vuoden lopulla!

[/quote]

Aika ei iihan varmasti olisi vuoden lopulla jos olisi syöpämuutoksia. 

Ja tosiaan, tuo ASC-US tarkoittaa levyepiteelimuutosta joka ei viittaa syöpään ja on sama asia kuin Papaluokka 2. Yli puolet noista palautuu normaaleiksi ilman mitään hoitoakin. Osaan taas löytyy syyksi tulehdus ja se sitten hoidetaan. Hyvin pienessä osassa tapauksista myöhemmin voi muuttua karsinoomaksi.

http://kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=nak05468

Vierailija
6/6 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en siis varmaan vielä kuole ettei lapset jää ilman äitiä, ja olen kyllä nuorikin vielä, 26v. Ehke mä selviin vuon loppuun että tiiän mikä mulla on! Huh, hirveetä. Mut kiitti :)