Harmittaa kaikki se hukattu aika, mikä kuluu puhelinta räplätessä
Tämä keskustelunavaus tuskin helpottaa tilannettani nyt yhtään, koska nytkin istun sohvan nurkassa ja roikun vauva-palstalla. Haluaisin eroon tästä huonosta tavasta, mikä kuluttaa valtavan ajan elämästäni, mutta heti kun keskittymiseni herpaantuu, käsi hamuaa puhelinta kuin vauva tuttia. En käytä edes somea, selaan keskustelupalstoja, luen uutisia, googlettelen, pelaan pelejä yms.
Kommentit (13)
Kun sen kaiken ajan käyttäisi johonkin hyödylliseen, siivoamiseen, järjestelyyn, pyykkihuoltoon, ruuanlaittoon, ulkoiluun niin elämä olisi melko hyvällä mallilla. Olen yrittänyt lukea kirjoja, mutta tuntuu että keskittymiskyky on kadonnut eikä kärsivällisyyteni riitä enää siihenkään.
Samoissa ongelmissa täälläkin. Ei paljon auta facebook, instagram ym. tilien lopetus, kun AV:ta, youtubea tai iltalehtiä voi selailla silti tunti tolkulla.
Onnistuin kerran vähentämään neljäksi viikoksi netin/puhelimen käytön 1h/päivä. Ajatus kulki selkeemmin, en ollut niin ärtynyt/väsynyt ja kaikin puolin oli paljon parempi olla, mutta miten ihmeessä pystyisi tuohon uudestaan ja niin, että tapa pysyisi..
Tällä Nokian onnettomuudessakin ainoalla eloon jäänellä suurin huoli oli että missä on kännykkä.
Ihan sairaaksi mennyt tämä touhu näiden paskaluurien kanssa.
Sen puhelimen saa onneksi vielä nykyään kiinni ihan kohtuu helposti. 4h mikä joillain kuluu päivässä tuohon humpan pumppaan on täysin hukkaan heitettyä aikaa. Sillä ajalla saisi, puutarhan kukoistamaan, halkoja koko talveksi, asunnon kiiltämään puhtaudesta jne...
Älkää nyt hyvät ihmiset hukatko elämäänne sometukseen. Itsellä on rajoitettu käyttö 30min/päivä. Joskus sadepäivinä, kuten nyt menee 2h, mutta sitten ei 3 päivään sometella.
Vierailija kirjoitti:
Samoissa ongelmissa täälläkin. Ei paljon auta facebook, instagram ym. tilien lopetus, kun AV:ta, youtubea tai iltalehtiä voi selailla silti tunti tolkulla.
Onnistuin kerran vähentämään neljäksi viikoksi netin/puhelimen käytön 1h/päivä. Ajatus kulki selkeemmin, en ollut niin ärtynyt/väsynyt ja kaikin puolin oli paljon parempi olla, mutta miten ihmeessä pystyisi tuohon uudestaan ja niin, että tapa pysyisi..
Miten sait vähennettyä? Minä olen parhaimmillani saanut vähennettyä käytön kolmeen tuntiin. Sitten taas repsahdin. Nyt on todella vaikea saada edes alle viiden tunnin käyttöön.
Harmittaa todella paljon menetty aika. Olen pahasti riippuvainen ja myönnän sen. Mistään ei tunnu saavan apua tähän. Olen lukenut riippuvuutta koskevia kirjoja, mutta siellä ei ole täsmällisiä keinoja juuri tähän ongelmaan.
Olen kiinni kuin huumeessa kun kännykkä on kädessä. Kaikki murheet hukkuu ja plärään vain kaikkea joutavaa ja oikea elämä valuu ohi.
Eilen seurasin yhtä tien päällä ajavaa mopoautoilijaa, hänellä oli koko ajan puhelin naaman edessä ja välissä vilkuili liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sait vähennettyä? Minä olen parhaimmillani saanut vähennettyä käytön kolmeen tuntiin. Sitten taas repsahdin. Nyt on todella vaikea saada edes alle viiden tunnin käyttöön.
Harmittaa todella paljon menetty aika. Olen pahasti riippuvainen ja myönnän sen. Mistään ei tunnu saavan apua tähän. Olen lukenut riippuvuutta koskevia kirjoja, mutta siellä ei ole täsmällisiä keinoja juuri tähän ongelmaan.
Olen kiinni kuin huumeessa kun kännykkä on kädessä. Kaikki murheet hukkuu ja plärään vain kaikkea joutavaa ja oikea elämä valuu ohi.
Kavereiden kanssa oli yhteinen haaste. Se auttoi, kun oli toisia, jotka samaan aikaan vähensi käyttöä.. mutta ei toisilla taida olla niin paha ongelma, kuin itselläni.
Olen harkinnut pitäisikö hankkia vanhanaikainen puhelin.. mutta en tiedä auttaisiko kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta löytyy ainakin paljon videoita aiheesta.
https://m.youtube.com/results?sp=mAEA&search_query=how+to+get+rid+of+ph…
Jos haluaa käyttää aikansa hyödyllisemmin, niin ei kannata vain ajatella, että lopettaa puhelimella olemisen, vaan kannattaa suunnitella selkeästi, mitä tekee sen sijaan.
Eli ei näin: "En koske puhelimeen", vaan näin: "Siirryn lukemaan kirjaa".
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tavispuhelin käyttöön, ei tule ongelmia! Itsellä vanha Samsung, jossa ei ole edes kameraa tms. Hyvin toimii ja akku kestää viikon. Notkun palstoilla vain silloin, kun on asioita hoidettava läppärillä (esim. juuri nyt). Ei tod. tule oltua 4 h somessa tms. Välillä käyn ripustamassa pyykit, vähän siivoilemassa ja nytkin odotan pitkää vastausmeiliä ystävältä merten takaa. :) Suosittelen siis lämpimästi!
Sama itsekuri puuttuu mulla myös laihduttamisessa ja oikeastaan kaikessa. Mulla ei ole enää mitään rajoja itselleni, olen ihan rappiolla!
Mulla sama,ollut monta vuotta saatan koko päivän olla vaan puhelimessa, käyn vaan välillä syömässä ja vessassa ja suihkussa muuten vaan kännykällä,mulla paha puhelinriippuvuus.