Mikä on pitkä suhde nykyään? 10 vuotta ei ole pitkä aika
Miksi nykyään 5 vuoden suhdettakin kuvaillaan pitkäksi? Ollaan oltu 15 vuotta miehen kanssa yhdessä, eikä tämä niin pitkä aika mielestäni ole. Joku 30 vuotta on jo pitkä…
Kommentit (5)
Sanoisin, että 15 vuotta alkaa olemaan pitkä.
Minusta 10 vuotta elämästä on kyllä pitkä aika. Toki jos on 80v niin 10 vuotta voi tuntua vaan hujaukselta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta 10 vuotta elämästä on kyllä pitkä aika. Toki jos on 80v niin 10 vuotta voi tuntua vaan hujaukselta.
Minä en sano10 v suhdetta pitkäksi, koska siinä vaiheessa ei vielä ole tullut leipääntymistä. Pitkä sihde on sitten, kun on tullut mahdollisuus kyllästyä toiseen. Kaikki lomakohteet on jo kaluttu ja erilaiset harrastukset koitettu ja kaikki asennot käyty läpi. Sitten tulee tilanne, että mitäs nyt. Kun tämä tilanne tulee (joillekin aiemmin), voi sanoa, että nyt ollaan oltu pitkään yhdessä.
Todettakoon, että läheskään kaikki eivät koe tätä suhteen arkistumista kyllästyttävänä seikkana.
En itsekään pidä 10v suhdetta pitkänä. Tuossa vaiheessa on vasta tutustuttu.
Itse olen ollut nyt 21v puolisoni kanssa ja kun ikää on alle 40v niin tätä pidän pitkänä suhteena, ehkä se 20v alkaa olla pitkän suhteen raja.
Onhan se silloin jo pitkä kun vuosissa lasketaan. Muutaman kuukauden suhde on mielestäni lyhyt.