Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja/lähihoitaja kerro keskimääräinen bruttopalkkasi

Vierailija
22.10.2014 |

Mietin tässä lähtisikö opiskelemaan lähäriksi vai sairaanhoitajaksi. Kerro siis oletko lähi -vai sairaanhoitaja, keskimääräinen bruttopalkkasi lisineen, työskenteletko yksityisellä/kunnallisella/yrittäjänä/ ja kokemusvuodet. :)

Kiitos kaikille vastanneille kovasti!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 00:33"]

Lähihoitaja brutto 3200e, teen vaan yövuoroja....valmistuin 2,5 vuotta sitten lähihoitajaksi...sitä ennen 10 vuotta kaupan kassana. Päivääkään en ole katunut alan vaihtoa :)

[/quote]

Hei tämähän on kuin omasta elämästä! :) Tai toivottavasti tulevaisuudessa tulee olemaan. Alkanut tympimään kassahommat (ei tunnu kovin "tärkeältä työltä" jos ymmärrät) ja olis mukava tehdä vaihteeks jotain merkityksellistä työtä. Enkä nyt halua mollata kassatyötä, näin vain nyt itse tunnen. 

Ja kiitos paljon vastauksista ja keskustelusta! Oma pohjakoulutukseni on siis lukio kymmenen vuoden takaa.

t. ap

Vierailija
22/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle vuosi sitten valmistuin lähihoitajaksi, bruttopalkka on 2500-3500€ riippuen onko viikonloppuja/pyhiä/öitä minkä verran. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vuorotöissä, suurimmaksi osaksi pelkkää yötä. Palkka nettona 1200€ Ja sairaanhoitajat valittaa huonoa palkkaa? Ei olisi itsellä pokkaa tuolla palkalla, eikä ole nytkään vara valittaa. Kunhan ei tarttee sossunluukulla käydä.

Vierailija
24/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:55"]Mikä on taustakoulutuksesi? Miksi lähteä lukemaan lähihoitajaksi jos olet jo esimerkiksi lukion käynyt? Ei se palkka voi vaikuttaa pelkästään ratkaisuusi. Ota tietoa näistä ammateista muutenkin ja millaisia on työmahdollisuudet. Sairaanhoitajalla vähän laajemmat ja monipuolisemmat, mm. lääkehoitoa. Ja esim. tehoille ei enää oteta lähihoitajia ollenkaan.

Olen sairaanhoitaja teholla, brutto 2460e + lisät (noin 300-1000e/kk lisät bruttona). Tulot riippuu ihan siitä, kuinka paljon teet yövuoroja ja pyhiä. Kollegani tekee paljon öitä ja viikonloppuja ja tekee noin 1000-2000e lisiä jatkuvasti.
[/quote]
Ihan ok muuten, mutta meniköhän sulla brutot ja netot sekaisin? Kollega olen nääs ja kuulostais siltä.

Vierailija
25/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh 3298

Vierailija
26/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajilla vähenee koko ajan työmahdollisuudet sairaaloissa ja terveyskeskuksissa. Tilalle otetaan mieluummin sairaanhoitajia ja terveydenhoitajia, koska lääkäripulaa helpotetaan siirtämällä vastuuta näille. Eli ei se palkka vaan se, minne sillä koulutuksella yrität töihin.

Vierailija
27/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan peruspalkka HUS:ssa on 2400e paikkeilla, riippuu vähän yksiköstä, jossa töissä.

Vierailija
28/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh yksityisellä 3200 5 v työtä takana. Voi saada myös 1 kk palkan bonuksena joulukuussa.

Vierailija
29/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 palkka ei voi pitää paikkaansa. Vastavalmistuneen lähärin peruspalkka riippuen kuntakalleusluokasta on n.1900-2200 euroa. Mikäli ei tee pelkkää yötä tai viikonloppuja niin ei voi päästä tuollaisiin tienesteihin.
Ap. Jos sulla mahdollisuus opiskella sh:ksi. Suosittelen.

Kannattaa aina muistaa näissä nettijutuissa lähdekritiikki. Ja työ ei ole pelkkää palkasta nauttimista. Kolmivuorotyö on fyysisesti ja henkisesti kuormittavaa. Etenkin jos on perhettä tms.

Asiakastyö ei ole koskaan yksioikoista.

Vierailija
30/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan bruttopalkka ilman lisiä Helsingin kaupungilla on 2000-2200, näkyy mol.fi:n sivuilla.

Vierailija
31/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioikaa palkkavertailussa koulutus ja työn vaativuus ja vastuu. Helppo sanoa, että tekisi toisen työtä mielellään jollain palkalla, kun ei tajua millaista työ oikeasti on. Moni nuori hoitaja ajautuu burn outiin ensimmäisten vuosien aikana ja itkee viikottain töissä . t sh akuuttiosastolta

Vierailija
32/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla peruspalkka tällä hetkellä 2400. Yksi ikälisä ja sh olen. Hirveä duuni tk:n vuodeosastolla.

Vierailija
33/33 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 00:21"]Miten toi menee jos tekee pelkkää yötä.. Luin netistä googlettelemalla, että 7 yötä putkeen ja 7 vapaapäivää? Miten pitkiä noi yövuorot tossa tapauksessa on? Vai onko tollasta systeemiä edes olemassa?

t. utelias ap
[/quote]

Olen tuo 8 kohdan sh. Teen noin 15 yötä kuukaudessa. Palkka riippuu jos sattuu olemaan viikonloppuna jolloin on pidemmät vuorot ja vkl lisät jolloin pääsee parempaan kuin 3500€. Ottaisin kyllä samaan rahaan helpommankin työn. Kun joku tuossa huuteli että on hyvä palkka. Kohtuuttoman suureen työmäärään ja työn laatuun nähden, tuntuu tuokin raha aika pieneltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä