Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhät ostaa aina uutta ja heittää hyvää pois?

Vierailija
22.10.2014 |

Esim. Sukulaiseni, 10v minituloilla kotona, mies tienaa kohtuullisesti ja välillä työtön.

Aina rahat loppu, mutta jatkuvasti pitää olle uudet verhot, muuttaa, ostaa uusia pussilakanoita kun vanhoissa ei voi nukkua. Juu juhliin pitää ostaa kaikki uutta, ei sama mekko käy.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistät aivan väärin, mutta mieti sitäkin, kumpi on syy ja kumpi seuraus.

He köyhtyvät juuri siksi, kun pitää aina ostaa uutta eikä rahaa jää säästöön.

Vierailija
22/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään noin tee. Ja jos jostain haluan päästä eroon, se menee takuulla kiertoon jollekin tarvitsevalle. Mun köyhyyden syyt on ihan muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan yleensä uutena siksi, että kestävät kauemmin. Esim. meillä on edelleen yli 10 vuotta sitten uutena ostetut verhot. Pussilakanat ostan kanssa uusina, mutta käytän niitä kunnes ovat puhki. Miksi köyhän pitäisi ostaa käytettyä? Poistokoreista uutta saa usein samaan hintaan, mitä ihmiset pyytävät kirppareilla vanhoista.

Vierailija
24/26 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/26 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan paljon kirppiksiltä. Moni minunkin tavaroistani näyttää uusilta vaikka on käytettynä halvalla ostettuja.

Vierailija
26/26 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuhan se maksaa monille uudet vaatteet. Siis näille elämäntapapummeille. Pienituloisille työläisille ja työttömille tuskin tulee edes mieleen haaveilla uusista vaatteista.

Meillä keskituloisilla ei ole siihen varaa. Esim omien lasten lapsilla on nyt vaatteet kiertämässä 5. mukulalla. Ja käytettynä ostettuja haalareita alunperinkin. Juuri juteltiin ettei tulisi mieleenkään maksaa jostain Molon tms haalarista 100€ kun sitä käyttää muutaman kuukauden eikä saa enää myytyä eteenpäin jos on polvissa vähänkin kulumaa. Pitäisikö sen lapsen seistä tumput suorina ettei haalari vaan menetä jälleenmyyntiarvoa (joka sitten on 20€).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi