Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauti nyt, vauva kasvaa niin nopeasti- fraasi

Vierailija
22.10.2014 |

Olen tässä vauva vuoden aikana kyllästynyt nauti nyt -fraasiin ja muihin vastaaviin kommentteihin.

Jos kerrot kuulumisesi ja kerrot esim että olet tavattoman väsynyt niin mikä saa kuuntelijan vastaamaan nauti nyt, koska sitäjatätä....Eli mikä saa ihmiset luulemaan, että et ollenkaan nauti elämästäsi, päivästäsi, vauva-ajasta jne?

Aina perään saa jatkaa lauseella, mutta kyllä mä tykkään tästä elämänvaiheesta jne.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin sanon ihan vain sarkastisessa kuittailuhengessä noin.

Samoin kuin kaksosten äidille sanon: "Siinähän kaksi menee kuin yksikin".

Vierailija
2/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhtäkkiä se vauva onkin rippikoulussa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän se on ärsyttävää. Minun mielestäni se ei edes ole totta. Lapset ei kasva nopeasti, eikä pikkulapsiaika oikeasti ole vanhemman elämässän niiin lyhyt aika. Ehei, se on pitkä ja usein raskas aika. 

Mun vanhin on nyt 24v ja kyllä minusta siitä on ikuisuus kun se mies oli vauva.

Vierailija
4/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan sarjaan kuuluu myös se että toteat miten NYT tympii nämä jokapäiväiset samat kotityöt ja ketään ei ole tullut nähtyäkään pariin viikkoon, niin johan siihen kommentoidaan et mee töihin, tai toinen äiti sanoo, et mää niin tykkään olla kotona. Etenkin tuo jälkimmäinen on tosi alistava kommentti.

Vierailija
5/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan totta. Lapset kasvavat liian nopeasti ja vaikka tuossa vaiheessa on vaikea uskoa, niin sanonta "pienet lapset pienet murheet, isot lapset isot murheet" osuu kyllä ihan nappiin.

Vierailija
6/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin enemmän 1-vuotiaan hoidosta kuin vauvan. Ei se vauvavuosi kovin nautinnollista ollut.

Vierailija
7/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:53"]No yhtäkkiä se vauva onkin rippikoulussa....
[/quote]

Yyh ei saaa :c Nyt kesällä oli mun ja mun poikaystävän (silloisen kaveripojan) ripari ja konfirmaatio, sen äiti sano tuon sit sen kirkko-osuuden jälkeen, ja aloin miettimään miten minun poikaystävä on joskus ollut sellainen pieni pallero, vanhempiensa silmäterä, ja nyt minä saan jatkaa elämää sen pojan kanssa ja saada ehkä 10v pääsä oman pienen palleron, joka itsekkin on kohta riparilla :c Sitten se jo tuokin ensimmäisen seurustelukumppaninsa kotiin näytille, vaihdetaan isukin kanssa tietävät katseet ja sit meidän pieni palleroinen onkin jo iso mies ja muuttaa pois kotoa :c [x] menkkahormoonit t. 14v

Vierailija
8/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:53"]No yhtäkkiä se vauva onkin rippikoulussa....
[/quote]

Yyh ei saaa :c Nyt kesällä oli mun ja mun poikaystävän (silloisen kaveripojan) ripari ja konfirmaatio, sen äiti sano tuon sit sen kirkko-osuuden jälkeen, ja aloin miettimään miten minun poikaystävä on joskus ollut sellainen pieni pallero, vanhempiensa silmäterä, ja nyt minä saan jatkaa elämää sen pojan kanssa ja saada ehkä 10v pääsä oman pienen palleron, joka itsekkin on kohta riparilla :c Sitten se jo tuokin ensimmäisen seurustelukumppaninsa kotiin näytille, vaihdetaan isukin kanssa tietävät katseet ja sit meidän pieni palleroinen onkin jo iso mies ja muuttaa pois kotoa :c [x] menkkahormoonit t. 14v
[/quote]

Menehän sinä menkkahormoneittesi kanssa demiin ja jätä aikuiset hiekkalaatikolle

Vierailija
9/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Muistan, miten pitkiä oli viikotkin. Itkuisen vauvan kanssa minua lohdutettiin, että sitten 3 kk:n kohdalla helpottaa. Tuntui, ettei se 3kk rajapyykki tule ikinä! Eikä edes helpottanut :( Joskus vuoden jälkeen aika jo jotenkin kului, mutta ei lentämällä silloinkaan. Paitsi että itse tunnun vanhentuneen tuplanopeudella.

Vierailija
10/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. ..kyse kun ei ole siitä että en nauttisi tai tiedostaisi ajankulumista. Se vakuuttelu ja selittely vaan alkaa jo kyllästyttää. Eihän missään muussakaan elämäntilanteessa joudu vakuuttelemaan, että asiat on hyvin vaikka nyt on huono päivä, väsyny tai jopa vihainen. Pakkohan ei ole selittää, mutta en halua että toiselle jää väärä mielikuva elämästäni.
Kun vauvani täyttää pian vuoden niin saako sitten mainita että on väsynyt ilman että kommentin sisältö ja alkuperä vääristetään tuolla fraasilla? Vai sitten kun hän on 5v? 10v?

Vierailija
11/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vauvavuosi on pitkä, ja sitä seuraavakin aika kuluu normaalia hitaammin. Sitten lapsen ollessa 3+ alkaa taas elämä kulkea lähempänä normaalinopeutta.

Vierailija
12/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vauvaaika ei ollut niin kivaa, mutta sit 1-2 v ja siitä eteenpäin tosi kivaa. Ja vaikka onkin kulunut fraasi, niin kyllä se lapsi kasvaa uskomattoman nopeasti, oppii uutta, kiinnostuu taas eri asioista ja hups, taas yksi vaihe on ohi. Toki on hienoa nähdä lapsen kadvavan, mutta aikaa menee niin nopsaan. Kuluneeessa fraasissa on totuuden jyvä. Kyllä sen muistaminen auttoi mua lukemaan saman sadun 243: tta kertaa, ja roikkumaan tuntikausia automuseossa. 

Vierailija
13/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se totta, poikani ovat nyt 18 ja 19, mietin koko aika mihin tää elämä on mennyt... Nauti!!

Vierailija
14/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmat lapset on jo mua pidempiä nuoria miehiä. Vastahan ne oli jatkuvasti tissillä. Aika menee ihan liian nopeasti! Silloin kun nuo oli pieniä, tuskailin ettei ole omaa aikaa, saanko KOSKAAN olla hetkeäkään ilman ettei joku itke perään. No saan, ja ihan liikaa. =/

Vierailija
15/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:53"]No yhtäkkiä se vauva onkin rippikoulussa....
[/quote]

[/quote]

Menehän sinä menkkahormoneittesi kanssa demiin ja jätä aikuiset hiekkalaatikolle
[/quote]

En :c En hylkää av:ta ikinä, tästä paikasta on tullu mun pieni mussukkahanipöö :c Saa aina nauraa ja itkee :c Nukkumaan ehkä meinasin painua nyt kohta :c

Vierailija
16/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:26"]Ap jatkaa. ..kyse kun ei ole siitä että en nauttisi tai tiedostaisi ajankulumista. Se vakuuttelu ja selittely vaan alkaa jo kyllästyttää. Eihän missään muussakaan elämäntilanteessa joudu vakuuttelemaan, että asiat on hyvin vaikka nyt on huono päivä, väsyny tai jopa vihainen. Pakkohan ei ole selittää, mutta en halua että toiselle jää väärä mielikuva elämästäni.
Kun vauvani täyttää pian vuoden niin saako sitten mainita että on väsynyt ilman että kommentin sisältö ja alkuperä vääristetään tuolla fraasilla? Vai sitten kun hän on 5v? 10v?
[/quote]

Hmm. . Mulle hoettiin aikoinaan, kun oltiin miehen kanssa vastarakastuneita että kyllä se laantuu kun ootte ollut 5v yhdessä... sitte se oli että 10v yhdessä. Tai kun saatte toisen lapsen. .. no, nyt 16v yhdessä eikä onneksi enää tarvi tuota kuunnella ; P

Vierailija
17/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. ..Tästä ketjusta jo huomaa miten asia ymmärretään väärin. Eli jos kerron olevani vaikka nyt väsynyt niin olen väsynyt, tylsistynyt niin olen tylsistynyt jne.

Miten ihmeessä tuohon liitetään aina se nauti nyt, aika kuluu nopeasti jne. Ilmoitin vain olevani väsynyt. En muuta.
Ehkä pitääkin kuulumisten vaihdon yhteydessä aloittaa kertomalla miten nauttii elosta,mutta nyt olen väsynyt.

Vierailija
18/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kans tulee olemaan aina haasteita. Sitä se vanhemmuus on. Mitä vanhempi lapsi sitä isompia asioita joutuu kohtaamaan. Pienen kanssa ne on vielä helppoja, vatsakipua, korvatulehdusta, yövalvomisia. Sitten kun lapset huitelee omilla teillään, ei puhu asioistaan, tulee kiusaamista yms niin sitten se vasta vittumaista onkin. Ja kun ne saa ajokortin, saa sydän syrjällään pelätä tulevatko hengissä kotiin. Silti niitä rakastaa eikä vaihtais päivääkään pois. Mutta oikeasti niistä on AINA KAUHEA HUOLI. Joku mummo oli sanonut että nyt helpottaa. Oli saanut molemmat poikansa vanhainkotiin.

Vierailija
19/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee vähentää yhteydenpitoa niihin, jotka tokaisevat jotakin typerää ja alistavaa, kun sanot olevasi väsynyt. Itselläni on nykyään onneksi ihan järkeviäkin kavereita ja tuttuja, tuollaiset edellämainitut olen karsinut pois.

Vierailija
20/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:55"]

Ap jatkaa. ..Tästä ketjusta jo huomaa miten asia ymmärretään väärin. Eli jos kerron olevani vaikka nyt väsynyt niin olen väsynyt, tylsistynyt niin olen tylsistynyt jne. Miten ihmeessä tuohon liitetään aina se nauti nyt, aika kuluu nopeasti jne. Ilmoitin vain olevani väsynyt. En muuta. Ehkä pitääkin kuulumisten vaihdon yhteydessä aloittaa kertomalla miten nauttii elosta,mutta nyt olen väsynyt.

[/quote]

No se on osa äitiysmyyttiä. Pienen lapsen äidin väsymys on erityistä ja arvokasta. Sinun on tarkoitus nauttia, koska se on palkintosi uhrauksista, joita olet tehnyt lisääntymisen ja kulttuurin jatkumisen vuoksi. Olet pronatalismin sankari, joka on henkilökohtaisen täyttymyksensä ansainnut. -2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi