Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alkanut nukkumaan töistä pommiin, kuolen häpeään! Mikä avuksi?

Vierailija
11.09.2021 |

Olen nukkunut töistä pommiin nyt 3 kertaa lyhyen ajan sisällä. Nukahtamisen kanssa on ollut vaikeuksia, ja sitten kun lopulta nukahdan niin en vain jostain syystä herää herätyksiin. Mulla on käytössä sellainen piippaava herätysvalo ja kännykässä monta herätystä, äänet täysillä… ennen kyllä heräsin töihin aina, vaikka unet olisivatkin jääneet lyhyiksi. Työskentelen hoitoalalla ja olen aiheuttanut myöhästymisilläni päänvaivaa työkavereilleni, joista pidän paljon. Pelkään, että jos en saa tätä kierrettä katkaistua menetän työpaikkani tai vähintäänkin työkavereiden luottamuksen… masentaa ja ahdistaa ihan vietävästi!

Olen menossa työterveyteen hakemaan apua univaikeuksiin, mutta olisi kiva kuulla vertaistukena muidenkin kokemuksia vastaavasta ja vinkkejä heräämiseen sekä siihen, miten päästä eroon tästä kamalasta häpeästä… nuo pommiin nukkumiset vain vaikeuttavat nukahtamista, kun stressaan nyt myös töihin heräämistä. Help!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuupumus?

Vierailija
2/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa huvittava aloitus. Kuolen nauruun. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö kuule kellon herätystä vai sammutteletko sitä unissasi? Itse saatan nousta unissani ylös ja käydä sammuttamassa huoneen toisella puolella olevan herätyskellon ja palata sänkyyn niin etten muista herättyäni asiasta mitään. Auttoi kun siirsin kellon eteiseen, sinne kävellessä sentään jo herään ja tajuan alkaa lähtemään. 

Vierailija
4/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin herätyskello mitä maailmasta löytyy. On nyt saat*nan kumma jos ei semmoisen pärinään herää.

Vierailija
5/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi etätyö.

Vierailija
6/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta, syöpä, diabetes!

Vierailija
7/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei tuollaista ongelmaa. Vakuutusyhtiöltä kuukauden viimeinen arkipäivä kilahtaa tilille rahaa. Mä tykkään hui- lail- la. Löysin rantein otan. Vakuutusyhtiö pitää ruoassa ja saan säästettyä mukavasti. Ostin uuden sijoitusasunnon kun raha asiat hyvällä mallilla. Ei tarvitse töitä tehdä. Sijoitan vielä rahaa rahastoihin ja pörssiosakkeisiin. Ei ole ikävä töihin.

Vierailija
8/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työuupumus?

Tykkään kyllä työstäni ja menen sinne aina ihan mielelläni. Koen että työ on tärkeä osa elämääni, enkä ainakaan tunne olevani mitenkään erityisen uupunut. Mutta tiedostaako uupumusta aina välttämättä itsekään? Mulla on kyllä ollut siviilielämässä nyt normaalia enemmän stressiä, mikä onkin syy siihen etten saa unta…

Vierailija
9/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä olet tyhmä ap. Hiukan tahdonlujuutta. Entä jos kaikki sun työkaverit nukkus pommiin. Olet kuvottava.

Vierailija
10/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran kuolet häpeään niin mitä välii sitten koko asialla.

Rest in piece.

Kepeät mullat.

Vierailija
11/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lisäksi vaikka 2 herätyskelloa eri huoneisiin soimaan 5 min välein, niin että joudut kävelemään.

Vierailija
12/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö kuule kellon herätystä vai sammutteletko sitä unissasi? Itse saatan nousta unissani ylös ja käydä sammuttamassa huoneen toisella puolella olevan herätyskellon ja palata sänkyyn niin etten muista herättyäni asiasta mitään. Auttoi kun siirsin kellon eteiseen, sinne kävellessä sentään jo herään ja tajuan alkaa lähtemään. 

Esimerkiksi tänä aamuna mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa kellojen soimisesta, vaikka herätykset kyllä varmasti illalla asetin. Heräsin sitten itsekseni 5 min ennen työajan alkua… Eli varmaan olen ne sammuttanut unissani. Pitänee laittaa ensi aamuvuoroksi toinen kännykkä soimaan kauemmas sängystä… tai jos ei uni tule suosiolla niin valvoa vaikka koko yö, en halua myöhästyä enää yhtään kertaa! 😩

Vierailija
13/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kyvytön heräämään aamulla aikaisin, huono nukkumaan, enkä siedä minkäänlaista stressiä lainkaan. Ainoa vaihtoehto oli vaihtaa iltatöihin siivoukseen. Tylsää ja huonopalkkaista, mutta enää ei stressaa eikä ahdista ja nukun yönikin hyvin.

Vierailija
14/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kyvytön heräämään aamulla aikaisin, huono nukkumaan, enkä siedä minkäänlaista stressiä lainkaan. Ainoa vaihtoehto oli vaihtaa iltatöihin siivoukseen. Tylsää ja huonopalkkaista, mutta enää ei stressaa eikä ahdista ja nukun yönikin hyvin.

Tämä on kaiken kukkuraksi ensimmäinen vakituinen työpaikkani, lähellä kotiani ja osaan homman. Eli työpaikkaa en ole vaihtamassa, mutta hyvä että sinä olet löytänyt itsellesi sopivan työn 😊

Ja siis ap täällä kirjoittaa, unohtui noista kahdesta aiemmasta viestistäni tuo maininta. 🙈

Vierailija
15/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koeta nyt ihan ensimmäisenä laittaa ne kaikki herätykset pois käden ulottuvilta, tosiväsyneenä pystyy kyllä ihan hyvin lopettamaan pirinät ja jatkamaan unia muistamatta sitä ollenkaan. Niin kauas, että joudut ottamaan useamman askeleen, ei riitä että pitää nousta vaan istumaan tms.

Vierailija
16/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tänä aamuna mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa kellojen soimisesta, vaikka herätykset kyllä varmasti illalla asetin. Heräsin sitten itsekseni 5 min ennen työajan alkua… Eli varmaan olen ne sammuttanut unissani. Pitänee laittaa ensi aamuvuoroksi toinen kännykkä soimaan kauemmas sängystä… tai jos ei uni tule suosiolla niin valvoa vaikka koko yö, en halua myöhästyä enää yhtään kertaa! 😩

Jospa saat työterveydestä apua uniongelmiisi. Onko työsi sellanen, että sinun olisi nyt väliaikaisesti mahdollista tehdä vaikka pelkkää iltavuoroa? Ei tarvitsisi stressata pommiin nukkumista ja eikä niin sitä nukahtamistakaan.

Omalla työpaikallani oli pitkään yksi, joka nukkui aina ohi aamuvuoron alun. Voin kertoa, ettei ollut pidetty henkilö. Aina jännitti, että tuleeko sankari tänäänkään töihin ennen kuin joku soittaa, että onko edes herännyt.

Vierailija
17/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta-arvot ja kilpirauhasarvot? Stressi? Hormonit?

Vierailija
18/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et kyllä hoitsuna perkele valvo. Asetat vaaraan kaikki.

Vierailija
19/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puhelimeen asennettu herätyskello joka sammuu vasta kun otan kuvan vaikka vessanpöntöstä tai muusta kohteesta minkä siihen asettaa. Ei voi vahingossa sammuttaa.