Teeskenteleekö kaikki muutkin työpaikallaan?
Että esim työ oikeasti kiinnostaa eikä tee sitä vain rahan takia, että on normaali järkevä tasapainoinen ihminen eikä täysin hot mess, että kotiasiat on kunnossa ja muutenkin ollaan kunnollisia asiallisia veronmaksajia?
Kommentit (9)
Tuota olen monelta kuullut. Itse en ole työelämässä, koska en jaksa tällä hetkellä edes teeskennellä. Tarvitsen rahaa elämiseen. I don't dream of labour.
Mulle ei makseta tarpeeksi että jaksaisin esittää nauttivani työstäni
Vierailija kirjoitti:
Tuota olen monelta kuullut. Itse en ole työelämässä, koska en jaksa tällä hetkellä edes teeskennellä. Tarvitsen rahaa elämiseen. I don't dream of labour.
No tämä, ei minullakaan ole "unelmien työtä", poislukien joku filmitähteys. Eikä siinä mitään jos voisi avoimesti olla työpaikalla siten että voi stana mitä pskaa taas, mutta kokemukseni mukaan näin voi olla lähinnä hanttihommissa ja taas jossain toimihenkilömaailmassa pitää esittää jotain linkedin mega urpoa joka hyppää kehittävissä seminaareissa tuon tuosta vapaaehtoisesti.
Vaihdoin 3 vuotta sitten työpaikkaa ja sen jälkeen ei ole tarvinut esittää. Nautin työstäni ja jo nyt odotan maanantaita :)
Toivotko ylennystä tai palkankorotusta vai että saisit "vain" jatkaa nykyisellään? Jos vähennät hyppäämistä, mitä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin 3 vuotta sitten työpaikkaa ja sen jälkeen ei ole tarvinut esittää. Nautin työstäni ja jo nyt odotan maanantaita :)
Onnittelut sinulle. Toi on kyllä parasta, kun saa mennä töihin missä viihtyy.
Kehittämiskeskustelussa oli kyllä kieltämättä hieman vaikeaa nyökytellä päätä, kun esimies totesi, että "olet selvästi innostunut työstäsi". 🙄 Työ on ihan jees - uskon tekeväni jotain hyvää ja asiakkaat ovat useimmat ihan mukavia, mutta sisällöltään työ on oikeasti melko tylsää, luovuus 0 % ja ne muutamat "vaikeat" asiakkaat vievät kaiken energian. Voisipa oikeasti muuttaa asioita laajemmin. Terveisiä sosiaalialalta.
Vierailija kirjoitti:
Kehittämiskeskustelussa oli kyllä kieltämättä hieman vaikeaa nyökytellä päätä, kun esimies totesi, että "olet selvästi innostunut työstäsi". 🙄 Työ on ihan jees - uskon tekeväni jotain hyvää ja asiakkaat ovat useimmat ihan mukavia, mutta sisällöltään työ on oikeasti melko tylsää, luovuus 0 % ja ne muutamat "vaikeat" asiakkaat vievät kaiken energian. Voisipa oikeasti muuttaa asioita laajemmin. Terveisiä sosiaalialalta.
No juu, omakin esittämiseni on niin automatisoitunutta että viime aikoina olen hämmästellyt mitä kaikkea pskaa ihmiset (töissä) uskovatkaan tai sitten eivät varmaan vaan välitä.
"Hyppäämisen" suhteen, ei ole sinänsä ulkopuolelta juuri pakkoa erityisesti kehittää itseään mutta tietysti sitten ajattelee että näön vuoksi pitää joskus käydä jossain. Eli olisihan se kyllä mukavaa kun joko olisi aidosti kiva työ (mutta todellakin ongelma on siinä että mikään toimistohomma ei ikinä tule sitä minulle olemaan, eikä kyllä mikään niistä lukuisista hanttihommistakaan mitä olen tehnyt) tai sitten jos voisi olla koko ajan vaan oma kyllästynyt itsensä mutta sitten syytetään huonosta asenteesta...
Toivottavasti minimimäärällä teeskentelyä selviää.