Ja näin lähti jätesäkin haju suusta
Haluan kertoa, että en ole mainostamassa kohta mainitsemaani tuotetta, ja minulla ei ole mitään sidoksia kyseiseen tuotteeseen. Ja samaa tuotetta saa varmaan muiltakin valmistajilta.
Ainakin kahden vuoden ajan olen huomannut, että viisaudenhampaan ja sitä edellisen välistä on lähtenyt aika ikävä haju. Tarttunut hammasharjaan ja ihan sormella kokeilemalla. Kuin jätesäkin haju. Kokeillut harjata tätä kohtaa enemmän, huuhdella kuumahkolla vedellä, erilaisilla huuhtelunesteillä mitkä lupaavat vaikka mitä. Sama haju on pysynyt.
Ihan muita terveysasioita miettiessä ajattelin, että minulla voisi olla sinkin puute. En yhdistänyt sitä hampaisiin mitenkään. Ajattelin kokeilla.
Tohtori Tolosen viikon sinkkikuuriksi (ja vähän ylikin) tarkoitettu purkki suussa hitaasti liukenevia tabletteja löytyi. Sinkin kerrotaan myös tuhoavan bakteereja ja viruksia limakalvolta, joten siksi hitaasti imeskeltävä.
Jo ensimmäisenä tai toisena päivänä tuli mieleen, että onkohan siellä hampaiden kolossa jotain bakteereja? Annoin parina päivänä yhden tabletin liueta ihan tällä kohtaa. Ei pitäisi olla hampaille pahaksi tämä sinkkiasetaatti.
No, pari päivää sitten kokeilin, ja nyt vielä pikku hiprakassa (jaksan kirjoittaa silti koska olen aika innoissani) niin mitään hajua ei löydy :D Näin ainakin itsellä.
Saattoi tuo sinkki tuoda muutakin hyvää tämän 44v miehen elimistöön, ainakin pirteä olo ollut muutaman päivän.