Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskinkäytöstä. Mitäpä, jos oltaisiin nyt ihan rehellisiä ja tunnustettaisiin, ettei juuri kukaan käytä sitä "vastuullisuudesta ja kohteliaisuudesta toisia kohtaan"?

Vierailija
11.09.2021 |

Puhutaanpa nyt ihan suoraan ja kerrotaan ihan rehellisesti yleisimmät syyt, miksi maskia käytetään. Pätee aivan varmasti ainakin 95% maskinkäyttäjistä. Nehän ovat.

1. Muodollisuus. Käytetään maskia vain maskisuosituksen vuoksi. Mutta muuten ei mitään väliä, miten sitä käytetään. Pääasia on, että se näyttää ulospäin muille siltä, että maskisuositusta noudatetaan.
2. Sosiaalinen paine. Halutaan välttää joidenkin (ei läheskään kaikkien) ihmisten paheksunta.
3. Maskipakkovaatimuksen täyttäminen niihin paikkoihin, jotka ovat maskipakon asettaneet.
4. Osa myös uskoo, että maski suojaa heitä itseään. No, FFP2 ja FFP3-maskien kohdalla noin onkin, mutta kirurginmaskien ja kangasmaskien kohdalla ei ole.

Mutta jos ajatellaan sitä syytä, että maskia käyettäisiin suojaamaan toisia, niin kyllähän se on selvää, ettei maskia sen vuoksi käytä juuri kukaan. Tuo nyt on vaan sellainen asia, joka ei ihmisiä kiinnosta. Totuushan on, että ihmisiä ei kiinnosta kuin oma hyvinvointinsa ja itselle läheisten ja tärkeiden ihmisten hyvinvointi.

Yle uutisoi joskus aiemmin, että esim. kertakäyttömaskia käyttää uudelleen 95% maskinkäyttäjistä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule aivan sama miksi käyttää jos se suojaa.

Vierailija
2/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se toisia suojaa pärskeiltä uudelleenkäytettynäkin, itsen kannalta ää liömäistä, ää liö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee. Allekirjoitan 100%

Vierailija
4/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojaa se hihaan köhiminen yhtä lailla. Jostain syystä se on ihan pakko olla se lappu naamalla sen sijaan.

Vierailija
5/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä en käytä maskia, mua ei ole toisten mielipiteet ja paheksunta koskaan häirinneet.

Vierailija
6/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä käytän maskia ihan molemmista syistä. Eli siksi, että se suojaa samalla paitsi itseäni, myös muita kanssaihmisiä. 

Joten kyllä sen käyttäminen täyttää molemmat vaihtoehdot.

Vierailija
7/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa se mulkoilu kaupassa, joten on vaan helpompi pukea maski, koska ei minulla ole periaatteessa mitään syytä vastustaakaan maskien käyttöä. En viihdy kauppareissulla muutenkaan pitkään, joten ei kyseessä ole edes vaiva. Samaa maskia käytän kymmeniä kertoja.

Vierailija
8/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keisarin uudet vaatteet. Kaikki ihastelevat miten hienoja ne maskit on kun kaikki toistelevat kuin transsissa miten hienoja ne maskit ovat. Paitsi nolot tyhmät, sellasii mei haluta olla vaan vastuullisia, eiks joo! Ja hyviä! Me ollaan niin hyviä kun meillä on maskitkin, vau! Hyvä me!

Vierailija
9/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän FFP2. En edes väitä ajattelevani muita, mutta itse saa olla huoletta. Toki suojaan muita samalla.

Vierailija
10/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos se suojaisi. Mutta kun ei.

Vierailija
11/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän FFP2. En edes väitä ajattelevani muita, mutta itse saa olla huoletta. Toki suojaan muita samalla.

Kai luit sen tutkimuksen jossa todettiin ettei ffp2 suojaa naisia erityisen hyvin, ellei naamasi ole poikkeuksellisen iso.

Vierailija
12/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Ffp3 venttiilillä, jotta pystyn hengittää. Suojaan siis nimenomaan itseäni.

Vierailija
13/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai luit sen tutkimuksen jossa todettiin ettei ffp2 suojaa naisia erityisen hyvin, ellei naamasi ole poikkeuksellisen iso.

Niitä malleja ja kokoja on kuules erilaisia. Itse olen löytänyt yhden ffp3 mallin, joka sopii tosi hyvin ja tiiviisti naamaani, ja ihan normikokoinen naama siis.

Vierailija
14/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajia taitaa suututtaa, kun uskalsin kertoa totuuden.

Kyllä, kannassani pysyn, että ihmisiä kiinnostaa lähinnä vain itsensä ja itselle läheisten ja tärkeiden ihmisten hyvinvointi. Ajattelepa tilannetta siltä kannalta, että sinulle läheinen ihminen kuolee, sairastuu vakavasti tai loukkaantuu vakavasti. Sinut valtaa valtava suru, sinulle tulee unettomia öitä, joudut ehkä hakemaan töistä saikkua jne. Entäs, kun sinulle tuntemattomalle ihmiselle käy noin? Menetätkö silloin yöunesi ja joudutko hakemaan töistä saikkua? Et ja et.

Se nyt vaan sattuu olemaan tosiasia, ettei itselle tuntemattomien ihmisten kohtalo kosketa itseä juuri koskaan. Vain läheisten kohtalo koskettaa.

Vierailija
15/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, muita tai itseä suojataan, mutta kun ei niistä maskeista ole mitään hyötyä. Eli sosiaalinen paine. Tai -kuten itselläni- työnantaja pakottaa.

Vierailija
16/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän maskia palveluammateissa toimivia suojellakseni. He eivät voi valita kenellä altistuvat esim kaupan työntekijät.

Vierailija
17/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut molemmat rokotteet ja käytän ff- 2 maskia busseissa, kaupoissa vain itseni tähden. Ei voisi vähempää kiinnostaa muut ihmiset. Suojaan itseäni kaikenmaailman rokotevastaisilta hörhöiltä. Tänäänkin bussissa, suurin osa laahusti sisälle ilman maskia. Nämä maskittomat olivat ei suomalaisia. Kuskeillakaan ei maskia.

Vierailija
18/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojaa se hihaan köhiminen yhtä lailla. Jostain syystä se on ihan pakko olla se lappu naamalla sen sijaan.

Niinpä tekee, tämän takia leikkaussaleissakin on vuosikymmeniä köhitty hihaan.

Vierailija
19/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, muita tai itseä suojataan, mutta kun ei niistä maskeista ole mitään hyötyä. Eli sosiaalinen paine. Tai -kuten itselläni- työnantaja pakottaa.

Silmälaseistakaan ei ole mitään hyötyä kun ei ne sitä näköä paranna, sitä vaan näkee paremmin. Eli sosiaalinen paine.

Vierailija
20/53 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan poistelet, olet se sama maski ja "rokottamattomat ovat hulluja/kuolkaa" jankkaaja joka postailee pakonomaisesti näitä maski/rokotus avauksia tänne joka päivä. Et siis halua parantua, selvä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän