Onko täällä kenenkään talossa 70-lukulainen ankea käytävä?
Jonka varrella on makkareiden ovet? Miten olet parannellut /sisustanut sitä? Itsehän vedin tänään puoliksi flunssaisena käytävän perälle tehosteseinän harmaanbeigen sävyssä ja siitä tuli niin kauhea että oli pakko maalata se takaisin valkoiseksi puolikuolleena. Mitenhän tuota nyt sit kaunistaisi 🤔. Ajattelin tilata seinälle Ikeasta kahdeksan taulun kollaasin. Olisko jollain parempia ideoita? Ymmärrän nyt että seinän on pakko olla valkoinen ainakin meillä, muuten käytävästä tulee ankea luola.
Kommentit (38)
Laita isoja tauluja tai taulukokonaisuuksia. Jossain asunnossa oli mustavalkoisia valokuvia perheestä ja lapsista. Ilmeisesti perheen äiti harrasti valokuvausta ja oli aika hieno käytävä taulu/valokuvakollaaseineen
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, koska tiesin jo 70-luvulla, että käytävä on huonoa suunnittelua.
Palkittu arkkitehti yritti meille sellaista tehdö, mutta en huolinut.
Tää tieto auttaa ihan helvetisti ap:ta
Kiinnitä verhotanko seinään ja ryijyn sijaan joku kaunis kangas. Helppo vaihtaa esim. jouluksi taas joku ajankohtainen toinen kangas.
Vierailija kirjoitti:
Harmaanbeige ja tehoste samassa lauseessa :D Suomalainen sisustus pähkinänkuoressa.
Äläpä muuta sano. Kaikki se mitä olen itse yrittänyt sisustuksessa kaikin keinoin välttää. Mutta niin älyttömästi kävi että mulle tuli just se greige tehosteseinä jota en periaatteen tasolla kestä, ja se näyttää tosi hyvältä siinä missä on. Se on joku Murphyn laki tai jotain. Ap
Vierailija kirjoitti:
Laita isoja tauluja tai taulukokonaisuuksia. Jossain asunnossa oli mustavalkoisia valokuvia perheestä ja lapsista. Ilmeisesti perheen äiti harrasti valokuvausta ja oli aika hieno käytävä taulu/valokuvakollaaseineen
Aattelin vahvasti tehdä niin että tilaan Ikeasta sen kahdeksan sisustustaulun kokonaisuuden ja sommittelen kehyksiin kollaasin wanhan ajan paperitapettinäytteistä joita tilasin varmaan 50. Osa niistä käy ihan taiteesta. Voin rimmata siihen itämaiseen mattoon 🤔. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitä verhotanko seinään ja ryijyn sijaan joku kaunis kangas. Helppo vaihtaa esim. jouluksi taas joku ajankohtainen toinen kangas.
En usko että sopis tähän, mutta näin yhdessä asunnossa tällaisen makkariin seinällä ja sen takana säilytettiin puolipitoisia vaatteita. Se oli tosi hieno ja luultavasti käteväkin. Ap
Maalaa seinän sijasta katto. Mä aion maalata yhden minikokoisen huoneenkaton jollain kivalla tapettiin sopivalla värillä.
Kaunis tapetti, ja toisella seinällä on liukuovikaapisto, jossa on isot peilit. En ole koskaan pitänyt käytävää ongelmana.
Lapsuudenkodissani oli juurikin pitkä käytävä jonka varrella makkarin ovet. Meillä oli käytävän seinällä suuri neliskanttinen peili mikä olikin oiva ratkaisu. Se toi valoa pimeään käytävään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kellarissa ikkunaton masentava betonikäytävä, jossa kuusi ovea. Koska sitä ei koko ajan näe, niin minä maalasin ovet eri värisillä hyvin kirkkailla maaleilla. Seinät jätin valkoisiksi.
Hauska sattuma. Minulla on 70-luvun talossa pitkä käytävä, ja suunnittelin siihen tuollaista ratkaisua (on viisi ovea), mutta koska en todennäköisesti asu tässä asunnossa kauan, en sitten kuitenkaan uskaltanut. On helpompi myydä tavallisilla valkoisilla ovilla oleva asunto.
Mutta muuten on ajatellut, että pitkulaisen muodon voisi vetää oikein överiksi, eli joko maalaisi vaakatasoisia raitoja, tai laittaisi sellaisen tapetin. En siis yrittäisikään häivyttää pitkää eteistä, vaan korostaa sitä.
Toinen vaihtoehto on, että laitan taululistoja ja niille asettelen vaihtuvia "taidenäyttelyitä".
Vierailija kirjoitti:
sommittelen kehyksiin kollaasin wanhan ajan paperitapettinäytteistä joita tilasin varmaan 50. 🤔. Ap
Tämähän on ihan hauska idea.
Meillä oli tuollainen käytävä edellisessä kämpässä ja hyvän (lämpimän sävyisen) perusvalaistuksen lisäksi oli tunnelmavalaisin kevytrakenteisen hyllyn päällä, tauluja seinillä ja värikäs pehmeä itämainen villamatto. Kasvit lisää kodikkuutta. Peilit loisi tilan tuntua. Joku Tikkurilan Mulperi vois kans toimia, jos etsii lämpimämpää greigeä maalisävyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kellarissa ikkunaton masentava betonikäytävä, jossa kuusi ovea. Koska sitä ei koko ajan näe, niin minä maalasin ovet eri värisillä hyvin kirkkailla maaleilla. Seinät jätin valkoisiksi.
Hauska sattuma. Minulla on 70-luvun talossa pitkä käytävä, ja suunnittelin siihen tuollaista ratkaisua (on viisi ovea), mutta koska en todennäköisesti asu tässä asunnossa kauan, en sitten kuitenkaan uskaltanut. On helpompi myydä tavallisilla valkoisilla ovilla oleva asunto.
Mutta muuten on ajatellut, että pitkulaisen muodon voisi vetää oikein överiksi, eli joko maalaisi vaakatasoisia raitoja, tai laittaisi sellaisen tapetin. En siis yrittäisikään häivyttää pitkää eteistä, vaan korostaa sitä.
Toinen vaihtoehto on, että laitan taululistoja ja niille asettelen vaihtuvia "taidenäyttelyitä".
MAHTAVA IDEA! Mä haluan nyt maalata tuohon meidän käytävään vaakaraidan. Joku kirkkaan keltainen tai vastaava paksu raita.
Pura kaikki ja rakenna uusiki, problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita joku 70-luvun raanu, sellainen missä on räikeän oranssia, ruskeaa jne
Tai ryijy
Av ei ikinä petä, en kyllä ryijyä tullut ajatelleeksikaan tuohon. Pitää laittaa mietintään. Ap
Facessa on ryijyryhmä jossa usein myytävänä upeita ryijyä ja siellä on mahtavaa asiantuntemusta.
Kysy, ostaisiko tai ottaisiko Hanna G sen sinulta yhteistyönä.
No greige ON ankea epäväri, ei ihme jos ankeutti. Kokeilisin jotain kirkkaampaa sävyä, vadelmanpunainen tai puhdas keltainenkin on kauniita.