Mistä tietää, ettei ole raskaana?
Kuukautiset oli äsken, normaalin runsaat, mutta vatsassa tuntuu oudolta ja lisäksi aamulla nousi vatsahapot suuhun. Alan epäillä, että olenko sittenkin raskaana.
Kommentit (60)
Onpa sulla hankalaa! Mikään ehkäisytapa ei tunnu sopivan tai kelpaavan. 2 euron raskaustestiinkään ei ole varaa? Onko varaa aborttiin?! Ihan kuin haluaisit tahallaan tulla paksuksi tai sitä salaa toivoisit. En ikinä ottaisi pienintäkään riskiä raskaudesta, ellen lasta haluaisi. Miestä ei kyllä huomaamatta päästetä paljaalla sisään...
Tuskinpa mitätön määrä keltarauhashormonia vaikuttaa migreeniin mitenkään.
Oikeasti noin halpoja testejä en ole missään nähnyt. Kaipa se on pakko tilata netistä, kun kaupoissa on riistohinnat. -ap
No en halua sitä veritulppaakaan, kun sukulaisia on kuollut siihen useampi. Äidille määrätty tässä verenpaine- ja marevalääkitys muutama vuosi sitten. -ap
Mulla oli voimakasta vuotoa rv 13 asti. Onneksi pienellä oli silti kaikki hyvin ja myt ollaankin jo rv 25:-) eli voi olla. ja sitä verta tuli järjettömästi.
Ja suoraan sanottuna en tiedä, pystynkö edes tulemaan raskaaksi, mutta vaikeaa kuulemma voi olla. Että ei ole pelkoa siitä, että kovin helpolla tämä ihme tapahtuisi. Ärsyttää, kun ei edes tiedä, kulutetaanko nyt vielä turhaan rahaa ehkäisyyn. -ap
Eiköhän asia valkene sinulle 9 kuukauden kuluttua ! Av-palstalta ei niinkään...
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 19:43"]
Mulla oli voimakasta vuotoa rv 13 asti. Onneksi pienellä oli silti kaikki hyvin ja myt ollaankin jo rv 25:-) eli voi olla. ja sitä verta tuli järjettömästi.
[/quote]
Kiitos. Ostan sen testin. Toivottavasti kaikki menee raskaudessasi hyvin. -ap
No voi järki hoi! Jos olet aiemminkin tehnyt negatiivisia testejä luulojesi perusteella, eikö tuo jo kerro että vauhkoat turhasta? Kyllä se kuukautisten poisjääminen raskauden alkaessa on huomattavasti yleisempää kun niiden jatkuminen raskaudesta huolimatta. Jospa jatkossa teet testin vasta kun menkkasi ovat myöhässä. Säästät rahaa ja hermoja. Ja vielä parempi, älä harrasta seksiä jos raskaus olisi niin epätoivottu ja maailman kaatava asia. Ei tarvitse pelätä turhaan.
Ikäsi ap?!? Kysy koulun terveydenhoitajalta neuvoa ehkäisyasioissa.
Niin, on yleisempää, mutta kun ei ilmeisesti ikinä voi tietää. Seksiä olen harrastanut vasta pari kolme vuotta ja olen lähempänä kolmeakymmentä kuin parikymppisiäni. Hirveästi tekeekin mieli olla selibaatissa. -ap
Pelkkä keltarauhashormoni ei veritulppiin vaikuta. Korkea verenpainekkaan ei ole este hormonikierukan käytölle.
Unohditko aurallisen migreenin? Ja jos nyt oikein ruvetaan avautumaan niin minulla on epämuodostunut kohtu, jolloin ei pahemmin sitä kierukkaa laitella. -ap
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:24"]
Unohditko aurallisen migreenin? Ja jos nyt oikein ruvetaan avautumaan niin minulla on epämuodostunut kohtu, jolloin ei pahemmin sitä kierukkaa laitella. -ap
[/quote]
Migreeniin ei vaikuta, mutta jätit todella mainitsematta todellisen syyn kierukan laittamattomuuteen. Edelleen jää minipillerit ja ehkäisykapselit vaihtoehdoiksi.
Onko tuo miten yleistä, että tulee normaalit kuukautiset, vaikka olisikin raskaana? -ap
Mulla tuli menkat vaikka rv 8 oli silloin. Tee testi
Uskoni ihmiskuntaan alkaa kadota. No mistäpä tuota voisi tietää. Kunpa olisi joku juttu, millä testata näitä asioita. Sellaisen tikun keksijä saattaisi olla rikas ihminen.
No tässä oikeasti ihmettelisin, jos raskaana olisin, kun kuukautiset oli runsaat ja kestivät sen normaalin kuusi päivää, mutta kun on vähän outoja oireita. Olen aikaisemminkin ostanut useamman raskaustestin, vaikka kuukautiset olivat tulleet mutta epäilin, olenko sittenkin raskaana. En ollut. Ei tässä viitsisi jokaisten kuukautisen jälkeen ostaa raskaustestiä. -ap
Käytä ehkäisyä jatkossa, nythän sitä ei ole ollut