Mistä tietää, ettei ole raskaana?
Kuukautiset oli äsken, normaalin runsaat, mutta vatsassa tuntuu oudolta ja lisäksi aamulla nousi vatsahapot suuhun. Alan epäillä, että olenko sittenkin raskaana.
Kommentit (60)
Kertomasi perusteella olisi ehkä hyvä ajatus hankkia sterilisaatio.
Tuskin olet raskaana. Mutta osta joku noista halvoista testeistä tai mee terkkarille tai neuvolaan testiin! Ei tarvi stressata. Ja jos ei mikään ehkäisy sulle sovi kun kortsu - OLKAA HUOLELLISIA!!! Lukeman perusteella ei sun/teidän kannata vielä lisääntyä useampaan vuoteen. Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:20"]No kun meillä on kyllä ehkäisy on käytössä, mutta kävi ovulaation aikaan vahinko, ettei kumia ollut koko ajan päällä, mutta mies ei lauennut sisään. Sen vuoksi alkoi epäilyttää. Vauva ei ole vielä toistaiseksi suunnitelmissa. E-pillereitä tai hormoniehkäisyä en voi käyttää, runsaat kuukautiset sulkee pois kuparikierukan. Kai ne minipillerit sitten lasten jälkeen, jos ei ole ongelmia niiden suhteen, mutta nyt mennään kortsulinjalla. -ap [/quote] Ei se ole mikään vahinko ettei VIITSI käyttää kondomia KOKO yhdynnän ajan.
[/quote]
On se vahinko, jos kumi putoaa kesken aktin ja sen huomaa vasta jälkeenpäin. Meille kävi kerran noin, ja meilläkään mies ei lauennut sisään, joten en hakenut katumuspillereitä (lisäksi olisin kyllä halunnut lapsen, mutta mies ei ollut vielä valmis).
Ei toki liity Ap:n tapaukseen, mutta ei "kumi käytössä osan aktista" vielä tarkoita tyhmyyttä. En vain silloin tiennyt, mitä se lyhytaikainen kipu tarkoitti - kumin liukuessa pois tunsin ilmeisesti sen reunan, joka on paksumpi. Seuraavalla kerralla tietysti tunnistaisin tuntemuksen ja osaisin keskeyttää homman.
Siitä ettei n. 9kk:n kuluttua ole pakottavaa tarvetta lähteä synnärille.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:42"]
Rupean käyttämään minipillereitä vasta sen jälkeen, kun lapset on saatu, koska epämuodostumien takia on arveltu, että vaikuttaa raskautumiseen. Ei tuosta ole kamalan mukava sanoa ja asia on mielessä jatkuvasti. En halua yhtään enempää vähentää sitä todennäköisyyttä, että jostain tulisi sivuvaikutuksia, minkä vuoksi raskautuminen vaikeutuisi entisestään.
[/quote]
Toivottavasti se ukkos on käynyt klamydiatestissä. Klamydia aiheuttaa lapsettomuutta ja ilmeisesti teillä on tuo kondomin käyttö hieman hakusessa.
Kuulostaa vahvasti siltä, että olet raskaana. Onneksi olkoon! Myös jos aivastat tai pieraiset, niin ovat myös varmoja raskauden merkkejä. Sinun kannattaisi myös haistella kuukautisvuotoa, jos siinä on yrttinen tuoksu, olet raskaana. Itse tuoksuin timjamille.
Kondomi yksistään ei ole kovin varma ehkäisy. Etenkään, jos sitä ei viitsi käyttää oikeen. Eikö todellakaan hormonikierukka käy? Siitä pääsee niin minimaalisen vähän hormonia muualle kuin kohtuun. Ehkäisyvaahto olisi ainakin hyvä ottaa käyttöön kondomin lisäksi.
Ap: lopeta välittömästi seksin harrastaminen! Olet selvästi juttujesi tason perusteella ns heikompaa ainesta joten minimoi nyt riskit oikeasti raskautua.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:52"]Mikä merkki maksaa 2 €??? Halvimmat testit, mitä olen nähnyt on ollu nimenomaan jotain 6 €. -ap
[/quote]
Pregcheck prismasta. 2,35 muistaakseni. Ja vielä yksi kysymys, voiko joku olla niin köyhä ettei ole 6 euroa..?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:52"]Mikä merkki maksaa 2 €??? Halvimmat testit, mitä olen nähnyt on ollu nimenomaan jotain 6 €. -ap
[/quote]
RFSU:n testi maksaa päälle 2,5€ ja viime kerralla sielä oli kolme puikkoo sisällä että ei nyt paha hinta pissatikusta
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:20"]No kun meillä on kyllä ehkäisy on käytössä, mutta kävi ovulaation aikaan vahinko, ettei kumia ollut koko ajan päällä, mutta mies ei lauennut sisään. Sen vuoksi alkoi epäilyttää. Vauva ei ole vielä toistaiseksi suunnitelmissa. E-pillereitä tai hormoniehkäisyä en voi käyttää, runsaat kuukautiset sulkee pois kuparikierukan. Kai ne minipillerit sitten lasten jälkeen, jos ei ole ongelmia niiden suhteen, mutta nyt mennään kortsulinjalla. -ap [/quote] Ei se ole mikään vahinko ettei VIITSI käyttää kondomia KOKO yhdynnän ajan.
[/quote]
Enhän minä sitä kondomia käytä. Mies oli harvinaisen tietoinen ovulaatiosta ja kiimoissaan iski peniksen sisään esileikin aikana. Minkä minä sille mahdan? -ap
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 18:53"]
Kondomi yksistään ei ole kovin varma ehkäisy. Etenkään, jos sitä ei viitsi käyttää oikeen. Eikö todellakaan hormonikierukka käy? Siitä pääsee niin minimaalisen vähän hormonia muualle kuin kohtuun. Ehkäisyvaahto olisi ainakin hyvä ottaa käyttöön kondomin lisäksi.
[/quote]
En todellakaan ala käyttämään aurallisen migreenin kanssa ehkäisykierukkaa.
Saako noita ehkäisyvaahtoja apteekista vai mistä? En ole ikinä törmännyt. Pessaarin haluaisin, mutta kun niitä ei enää myydä Suomessa. Oletin, että ehkäisyvaahdot lähteneet samalla pois myynnistä, kun pessaarikin. -ap
No jo löytyy selityksiä. Onko sulla 2,85 e, saisit testit kirjeenä kotiin? https://www.kotitesti.fi/tuote/liuskaraskaustesti--one-step-2-kpl/00108/
Ole hyvä.
Cittarissa 3 testiä muistaakseni 1,89 €.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:52"]Mikä merkki maksaa 2 €??? Halvimmat testit, mitä olen nähnyt on ollu nimenomaan jotain 6 €. -ap [/quote] Pregcheck prismasta. 2,35 muistaakseni. Ja vielä yksi kysymys, voiko joku olla niin köyhä ettei ole 6 euroa..?
[/quote]
Olen maksanut tuosta PregCheckistä muistaakseni 8 € ja kaksi tikkua sisällä. Olen opiskelija, niin siinä voit miettiä, montako raskaustestiä kestää hankkia opintotuella vuokran, laskujen ja ruuan ostamisen jälkeen. -ap
Rupean käyttämään minipillereitä vasta sen jälkeen, kun lapset on saatu, koska epämuodostumien takia on arveltu, että vaikuttaa raskautumiseen. Ei tuosta ole kamalan mukava sanoa ja asia on mielessä jatkuvasti. En halua yhtään enempää vähentää sitä todennäköisyyttä, että jostain tulisi sivuvaikutuksia, minkä vuoksi raskautuminen vaikeutuisi entisestään.
En ole ehkäisykapselia ajatellutkaan. Olen välillä niin neuroottinen, että repisin varmaan ihon rikki siitä kohdasta, jossa ehkäisykapseli on. En voi sietää ihossa olevia epätasauksia. Pahimpina neuroottisina kausina revin nimittäin luomiakin. Kyllä, tiedän varsin hyvin, ettei niin saa tehdä ja teen sitä silti. Revin myös kaikki haavat auki ja niistä on jäänyt arpia. Mies joutuu aina huomauttamaan asiasta...
Ehkä on nyt vain parempi lopettaa, etten kerro itsestäni ja sekopäisyydestäni enää enempää ja tilaan vain sen raskaustestin netistä. -ap