Neuvoja! Lapsella Uskovainen kaveri
Lapsen kaverin perhe kuuluu johonkin herätysliikkeeseen, helluntalaisia kai. On kahviteltu yhdessä, mukava perhe, ei onneksi hirveästi tuo esiin uskovaisuutta, ei tuputa.
Me emme ole uskovaisia. Nyt ongelma on se että kun lapsen kaveri on meillä niin tuo kaveri puhuu meidän lapsille ja aikuistenkin kuullen jumalasta. Ei vaan kerran vaan jumalastoorit toistuvat ja lapsi puhuu esim"kymmenestäkäskystä". Viimeksi lapsetpiirsivät ja lapsen kaveri piirsi jotain ja kirjoitti siihen paperiin " jumala on kotini" tms.
meinasi keittää yli, pidin pinnan ja vasta illalla puhuin lapselleni että niitä jumalajuttuja ei sitten pidä ottaa tosissaan, ei kuulu meidän perheeseen.
miten toimisit tilanteessa? Ei ne uskonasiat vaarallisia ole mutta uskovaisuus ei kuulu meidän elämänkatsomukseen. Pitäisikö puhua kaverin äidin kanssa ja pyytää että jos kertoisi lapselle että ei meidän lapselle puhuisi sellaisia? vai sanonko sille kaverille jos vielä meillä puhuu sellaisia että "meidän kotona ei puhuta tuollaisista asioista". Vinkkejä! Äkkiä!
Kommentit (33)
En kuuntele kotonani jeesusjuttuja aikuisilta enkä lapsilta. Lapsilta olen kieltänyt suvereenisti muitakin puheenaiheita, esimerkiksi koulukavereiden haukkumisen. Huomautan ikävästä ja ilkeästä tai alatyylisestä puhetyylistä aikuisillekin.
Uskovaiset käännyttää, vaikka salaa, vaikka niille sanoisi mitä, joten en päästäisi lasta kylään hihhuliperheeseen.
Nyt kyllä olet aivan liian hysteerinen. Lapset pitää opettaa siihen, että jokainen saa uskoa haluamaansa. Itsekin olen tässä lähiaikoina joutunut pahastikin pettymään kun vanhemmat suhtautuu niin naurettavasti uskooni.
Älä missään nimessä kiellä häntä, paitsi jos se teitä haittaa. Jos lapselle (lapsesi kaverille) usko on tärkeä, älä estä häntä. Vaikka et edes voisi.
Hysteerinen akka, oikeasti meinaat kieltää puhumasta sitä naapurin lasta? Mitä vahinkoa tosta nyt tulee teidän perheelle. Hengittele nyt tasaisesti ja anna ihmisten olla.
Mitä jos lapsi olisi trendikkäästi hindu? Tai Irlannista tullut kveekari?
Usein tämä uskonnottomien kiihkoilu liittyy jotenkin valtauskontoon. En tiedä miksi. Pikkubuddha kaulassa roikkumassa huolettaa vähemmän kun risti. Haloo.
Minä sa, että ihmiset uskovat eri asioihin. Me uskomme näin ja he noin.
Ap voisi ihan oikeasti opetella vähän suvaitsevaisuutta. Ateisteilla tuntuu olevan suvivirsimeuhkaamisineen ongelmia tämän asian kanssa.
Miksi täällä puhutaan niin kuin johonkin uskominen olis ihan kamala asia??
Vanha ketju. Laitan silti, että mitä se sinua haittaisi, vaikka lapsistasi tulisi uskiksia, jos he siitä jotain lohtua saavat. Ei kai siitä mitään haittaa voisi olla?
Mun lapsen luokalla on 24 oppilasta joista 17 on uskovaisia.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:19"]
Kävin mäkin nuorempana uskovan kaverin mukana seuroissa. Ihan kivaa siellä oli, tapasi uusia ihmisiä. Nyt olen jo melkein täysi-ikäinen ja ateisti, eroan kirkosta kun täytän 18. Älä revi pelihousujasi.
[/quote]
AP:lle
Vaihdapa nyt tuohon "helluntailaisen" tilalle vaikka "muslimi" tai "homo" niin saat ehkä käsityksen oman kapeakatseisuutesi tuomittavuudesta.
kuulkaas kaikki!!! täällä kirjoittaa kaksi uskovaista kymmenen vuotiasta tyttöä ja uskovaisuudessa ei ole mitään pahaa me uskomme jumalaan ja ei ole hauskaa kun toiset ajattelee pahalla joten antaisitteko asian olla!!!!!!!! se on lapsellista ajatella noin uskovaisista ihmisiä mekin ollaan ihmisiä ja kunnioitetaan myös teitä meillä on luokallamme monta epäukovaista jotka ovat silti meille tärkeitä. on yksikin tai kaksi ystävää joille puhutaan uskosta ja muusta ja ne ottaa sen vain hyvällä. ottakaa opiksi lapsista "lapset ovat lapsen uskossa"