Tuore suhde ja syntymäpäivä.
Nelisen kuukautta tapailtu/seurusteltu. Käytän tapailusanaa edelleen koska miehen lapsi ja sukulaiset eivät varsinaisesti tiedä suhteesta.
Minulla oli hiljattain syntymäpäivä ja mies toivotti aamupäivästä hyvää syntymäpäivää, kun Facebook oli muistuttanut. Mitenkään muuten ei huomioinut syntymäpäivää. Ei mitään arjesta poikkeavaa elettä. Jossain määrin jäi harmittamaan, kun itse pidän kumppanin ja lasten syntymäpäiviä tärkeänä. Hänen syntymäpäiväksi valitsin ajatuksella lahjan ja tein kortin kauniilla sanoilla sekä vein hänet syömään.
Kommentit (33)
Syntymäpäivät on lapsille. Itse olen pari kertaa unohtanut oman syntymäpäiväni, ihan yks lysti. Se on vaan päivä
Vierailija kirjoitti:
Kun se muuten on lahjoja hommaillut, niin ootko varma ettei sillä ole juuri sattunut jotain sellaista elämässä, joka on vienyt ajatukset aivan muulle? Jos se ei vain ole saanut kerrotuksi, että on kuullut jotain ikävää tai jokin stressaa erityisesti?
Ei ole mitään erityisen stressaavaa asiaa. Hän puhuu paljon asioistaan, hyvistä ja huonoista.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
No olisi kyllä aika lame jos ei muistaisi synttäreitä muuten kuin viestillä. Kyllä yleensä kumppania haluaa lahjoa tai tehdä jotain erityistä, se on tapa näyttää välittämistä.
Kyllä. Oli se vaikka hyvä ruoka ja hieronta elokuvan äärellä tai mitä tahansa joka ei ole jokapäiväistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sille miehelle kertoa, millaisen syntymäpäivän haluaa? Ei ne miehet osaa ajatuksia lukea, joten olisi reilua kertoa, että toimi näin. Kerro myös toivelahja ja sen hinta.
Ihmissuhteet ovat ensisijaisesti hyötysuhteita.
Saahan siitä jo käsityksen, kun on hänet huomioitu syntymäpäivänä.
Siitä saa sen käsityksen että haluat huomioida toisten syntymäpäivät. Se ei kerro mitään siitä kuinka tärkeänä pidät omaa syntymäpäivääsi. Jos tekee oletuksia voi tietysti joskus osua oikeaankin, mutta harvemmin.
Joku käsitys siitäkin tulee, että mies huomioi muiden syntymäpäivät paitsi naisystävän.
No ehkä sekin olisi keskustelun arvoinen asia. Käsitys tuskin muuttuu vaikka siitä kuinka yrittäisi kertoa keskustelupalstalla.
Av:llä keskustelu vaikuttaa usein käyvän vilkkaana mutta parisuhteessa ei saa suutaan auki. Minkälaisen käsityksen siitä saa sinusta tai parisuhteesta?
Puolison syntymäpäivä pitää kyllä jotenkin huomioida. Huomioimisen ei tarvitse olla kallis lahja, vaan itselleni riittäisivät esim. hellyyden osoitukset ja suklaa.
No olette tapailleet vasta neljä kuukautta, eli tuo oli ensimmäinen kerta tapailusi aikana, kun sinulla oli syntymäpäivä. Oletko varma, että hän edes muisti sen muuten kuin facebookin takia? Siis olisiko muistanut itsenäisesti ilman facebookin muistutusta? Jos et ole asiasta toitottanut erityisesti vaan joskus vaan maininnut, hän ei ehkä muistanut, ja sitten häntä hävettä unohdus. Neljän kuukauden tapailun jälkeen tuon unohtaminen ei ole mikään maailmanloppu. Tuskin noin tuoreessa suhteessa on vielä välttämättä ajatellut koko asiaa, että tosiaan sillä tapailukaverillakin on joskus syntymäpäivä. Se sitten että kannattaako noin tuoreessa suhteessa sen ihmeempiä lahjoja tai illanviettoja järkätä niin...no jaa. Tietääkö hän mistä pidät, millaisista lahjoista ym.? Tietääkö hän, että syntymäpäiväsi juhliminen on sinulle tärkeää? Olitko etukäteen puhunut hänelle, että haluat tehdä syntymäpäivänäsi jotain erityistä? Jos et ole maininnut mitään, hän varmaan oletti ettet välitä sellaisesta. Ei kai hän mikään ajatustenlukija kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sille miehelle kertoa, millaisen syntymäpäivän haluaa? Ei ne miehet osaa ajatuksia lukea, joten olisi reilua kertoa, että toimi näin. Kerro myös toivelahja ja sen hinta.
Ihmissuhteet ovat ensisijaisesti hyötysuhteita.
Saahan siitä jo käsityksen, kun on hänet huomioitu syntymäpäivänä.
Ai niintää vastavuoroisuus.
Ostan sinulle auton, sinä ostat minulle auton.
Meillä on myös nää synttäri- ja joululahjat olleet vähän ongelmallisia. Tasan kerran neljän vuoden aikana miesystävä on hankkinut mulle joululahjan, sekin kun kysyi mitä haluan, ekana jouluna. Sen jälkeen ei ole lahjoja tullut, ei edes kortteja. Muistaa kyllä onnitella synttäreinä. On tästä puhuttu kyllä. Tässä ollaan vaan erilaisia. Mulle on tärkeetä hankkia läheisille huolella mietityt lahjat. Mies sanoo, että nää on hänelle todella vaikeita, ei osaa ostaa lahjoja. Ei osta kenellekään, paitsi ehkä joskus äidilleen äitienpäivänä jotain. Mulle olisi tosi helppo hankkia lahja, jos yhtään tuntee mua ja tietää mikä mua kiinnostaa. Olisin tyytyväinen ihan vaikka johonkin suklaalevyyn tms. Mutta ei. Mutta minkäs sille voi. Ei tämä nyt niin iso asia ole, mutta myönnän että harmittaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös nää synttäri- ja joululahjat olleet vähän ongelmallisia. Tasan kerran neljän vuoden aikana miesystävä on hankkinut mulle joululahjan, sekin kun kysyi mitä haluan, ekana jouluna. Sen jälkeen ei ole lahjoja tullut, ei edes kortteja. Muistaa kyllä onnitella synttäreinä. On tästä puhuttu kyllä. Tässä ollaan vaan erilaisia. Mulle on tärkeetä hankkia läheisille huolella mietityt lahjat. Mies sanoo, että nää on hänelle todella vaikeita, ei osaa ostaa lahjoja. Ei osta kenellekään, paitsi ehkä joskus äidilleen äitienpäivänä jotain. Mulle olisi tosi helppo hankkia lahja, jos yhtään tuntee mua ja tietää mikä mua kiinnostaa. Olisin tyytyväinen ihan vaikka johonkin suklaalevyyn tms. Mutta ei. Mutta minkäs sille voi. Ei tämä nyt niin iso asia ole, mutta myönnän että harmittaa vähän.
Itseäni harmittaa erityisesti, koska muiden kohdalla tarkkaan mietti mitä antaa lahjaksi.
Aloittaja
Itse olisin myös loukkaantunut, jos miehen syntymäpäivät olleet aikaisemmin ja olet ne huomioinut. Vieläkin muistan parikymppisenä kun olin tapaillut miestä muutaman viikon ennen hänen syntymäpäiviä ja pienipalkkaisena käytin lahjaan 50 euroa. Olimme olleet 10 kuukautta yhdessä kun oli minun synttärit ja sain mieheltä 3 gerberaa. Eipä sitä kauhean tärkeäksi itseään tuntenut.
Mulla ja mun miehellä on kivasti synttärit samaan aikaan. Menee muistamiset sit suunnilleen samoin esim. joku söpö viesti asian tiimoilta. Meillä on vielä lapset kotona, joten näitä sitten lahjomme. Jouluna ilmoitan selkokielellä mitä pukilta haluan.
No kyllä se ois vähän niinku siinä nykyään, jos ei haluaisi synttäreille tulla eikä ostaisi mitään, esim suklaalevyä.
Joku käsitys siitäkin tulee, että mies huomioi muiden syntymäpäivät paitsi naisystävän.