Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppisellä naisella oma huone kotona, kuin teinillä, onko normaalia?

Vierailija
11.09.2021 |

Mitä mieltä, että yli nelikymppisellä parisuhteessa olevalla, miehensä kanssa yhdessä asuvalla naisella pitää olla oma huone, kuin jollain teinillä, jossa sitten lojuu ovi kiinni tuntikausia makoillen sängyssä musiikkia kuunnellen ja älypuhelimella netissä surffaillen. Jos on asiaa hänelle niin pitää huudella tai mennä oven raosta sanomaan (esim kun ruoka valmista, sauna kuumana) usein vielä yöpöydällä energiajuomatölkkejä ja (pari)sängyssä karkkipussia tai muita herkkuja. Usein kyllästyneen tai vihaisen oloinen, kun häiritään. Parisängyssä nukkuu yksin huoneessaan yöt. Sängyllä yleensä niin paljon rojua, ettei sinne puoliso mahtuisikaan. Ei pahalla, mutta onko tämä normaalia yli nelikymppisen naisen käytöstä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huone olisi kyllä herkkua. Itselläni on ollut viimeksi oma huone opiskeluaikana.

M50

Vierailija
42/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa on ne yli 45v pariskuntien suhteet, jossa kumppanit oikeasti haluavat viettää aikaa kahdestaan. Mieluiten harrastetaan erikseen, tavataan ystäviä erikseen ja nukutaan erikseen. Ehkä kerran kuukaudessa tehdään jotain yhdessä. Lasten takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko työhuone, kuten etätyöaikana on tarve olla. Oletko joku 50-luvulla syntynyt vanha mummo, jos et näe maailman muuttumista?

Jos on tilava asunto, niin kaipa hän voi varata yhden huoneen etätyötä tai jotain itselleen tärkeää harrastusta varten olipa kyseessä sitten pianon soitto, kangaspuiden käyttö tms.

Vierailija
44/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pariskunta ja perhe järjestäköön huoneiden käyttönsä miten haluaa. Itse huolisin kyllä oman huoneen harrastusteni (kirjoittaminen yms.) vuoksi, koska on rauhallisempaa olla työtila niitä varten kuin tehdä olohuoneessa tms. Mutta makuuhuone olisi sitten erikseen ja siellä nukkuisin puolison kanssa. Vastaavasti puolisolla voisi olla oma huone hänen harrastuksiaan varten. Tämä toki vaatisi kolme makkaria, eikä ole tämänhetkisessä elämässä varaa sellaiseen asuntoon. Mutta jos en harrastaisi mitään erityistä keskittymistä tai tilaa vaativaa, en tarvitsisi omaa huonetta.

Vierailija
45/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma huone. Kohta 30 v yhdessä. Veloja ollaan.

Sänky, reckliner, telkku ja kirjahyllyt. Nukun miten haluan, löhöän jenkkituolissani ja katson mitä haluan. Mies saa möllöttää olkkarissa urheiluteeveensä kanssa. Näin säilyy arkisopu.

Mökillä kompromisseja sitten.

Vierailija
46/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvassa on ne yli 45v pariskuntien suhteet, jossa kumppanit oikeasti haluavat viettää aikaa kahdestaan. Mieluiten harrastetaan erikseen, tavataan ystäviä erikseen ja nukutaan erikseen. Ehkä kerran kuukaudessa tehdään jotain yhdessä. Lasten takia.

Antti Tuisku sanoisi tähän, että ”työ ootte yhes rahan takii! Mie tiiän sen!”

Vierailija
47/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, ettei tähän maahan tule lapsia. Jokainen vaan murjottaa omassa huoneessa. Seksiäkin vaan harrastetaan, kun on pakko.

Vierailija
48/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi erillistä asiaa:

1. Omat huoneet -> täysin ok, myös meillä on ja se on luksusta. Tehdään ja puhutaan myös paljon asioista yhdessä, on läheisyyttä jne

2. Murjottaminen, ei vuorovaikutusta tai yhdessäoloa -> ei ok, tai ainakin on surullinen, ankea suhde, kutea Ap kuvasi. Ei niinkään liity huoneisiin

Vierailija
49/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
50/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä ihan parasta!!!

N52

Vierailija
51/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni on molemmilla omat huoneet.

N51

Vierailija
52/57 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kaksi kolmesta lapsestamme ovat muuttaneet kotoa, meillä on miehen kanssa molemmilla omat huoneet ja lisäksi vierashuone siltä varalta että lapset tulevat käymään opiskelupaikkakunnalta.

Oma huone onkin osoittautunut todella tarpeelliseksi, koska koronan myötä olen siirtynyt kokonaan työskentelemään etänä. Samoin mieskin työskentelee usein etänä. Ja kun molemmilla on todella usein yhtä aikaa Teams-palaveri, on hyvä että ei samassa huoneessa puhuta toistemme päälle. Yhteinen makuuhuone meillä kuitenkin on ja vietämme paljon aikaa yhdessä muuten.

Vierailija
53/57 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja miehellä omat asunnot. Naimisissa ollaan oltu 16 vuotta. Ei lapsia. Nähdään viikonloppuisin jos jaksetaan. Hyvin menee. Ei olla joka päivä edes puhelimitse yhteydessä.

Vierailija
54/57 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ja miehellä omat asunnot. Naimisissa ollaan oltu 16 vuotta. Ei lapsia. Nähdään viikonloppuisin jos jaksetaan. Hyvin menee. Ei olla joka päivä edes puhelimitse yhteydessä.

Mikä oli syynne mennä tuossa tilanteessa naimisiin? Olen myös itse suhteessa, jossa molemmilla on omat asunnot, mutta vapaa-aika ja yöt vietetään yhdessä, siirtymä asunnosta toiseen vie vain muutaman minuutin eli ollaan naapureita. Ollut etätyöaikana kyllä todella hyvä asia, on työaikana täydellinen oma rauha. Itseäni mietityttää lähinnä se, että virallisesti meitä ei katsota parisuhteessa oleviksi, joten naimisiinmeno voisi olla paikallaan kun ikää tulee lisää tai ehkä yhteinen isompi asunto, jossa olisi ne omat huoneet yhteisen makkarin lisäksi. Kummallakaan ei ole enää kotona asuvia lapsia.

Vierailija
55/57 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on mieheni kanssa omat huoneet. Ja miehellä oma erillinen vessa ja minulla kylpyhuone, jossa on vessa. Miehellä vaatehuone ja minulla yksi kokonainen huone vaatehuoneena.yksi huone kuntoilu laitteille. Yhteinen keittiö, olohuone, parveke, eteinen, sauna, kodinhoitohuone ja ruokailutila. Sitten on poreamme ja hierontanojatuoli, joita molemmat käytämme. Miehen huoneessa on parisänky ja minun huoneessa on yksöissänky. Mies siivoaa oman huoneensa, vessansa ja vaatehuoneena. Minä pidän siistinä kaikki muut tilat. Tarvitsemme paljon omaa tilaa ja aikaa. Tälläinen järjestely on avioliittomme pelastus. 

Vierailija
56/57 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko toi parisuhde? Itse köllin mielummin miehen kyljessä kuuntelemassa musiikkia ja karkkia syöden. Pelaan kännykällä tai katson netflixiä. Mikäs sen ihanampaa kuin oma puoliso siinä lähellä 15v naimisissa ollut 47v pariskunta

Lässyti lässyti

Tämä palsta on kyllä uskomaton nykyään. Peukutusten määrä kertookin, että tässä vaiheessa n. 2/3 lukijoista pitää negatiivisena laatuajan viettämistä puolison kanssa yksin möllöttämisen sijaan :D Suomalaisten parisuhteet taitavat olla huonossa jamassa, ja tietysti mukana paljon katkeria sinkkuja.

Vaikea vain ymmärtää, kun useimmissa suhteissa ollaan päivät erossa, että milloin sen kumppanin kanssa ollaan ellei iltaisin.

Vierailija
57/57 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oma huone. Kohta 30 v yhdessä. Veloja ollaan.

Sänky, reckliner, telkku ja kirjahyllyt. Nukun miten haluan, löhöän jenkkituolissani ja katson mitä haluan. Mies saa möllöttää olkkarissa urheiluteeveensä kanssa. Näin säilyy arkisopu.

Mökillä kompromisseja sitten.

Milloin te olette sitten yhdessä? Ette ilmeisesti nauti toistenne seurasta tai kaipaa toisen läheisyyttä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi