Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin väsynyt tähän ahmimishäiriöön!

Vierailija
22.10.2014 |

Ongelmani alkoivat jo tosi nuorena, mutten päässyt lihomaan kun vanhempien luona asuessa ei vaan voinut syödä kaappeja tyhjiksi. Asia muuttui kun 18-vuotiaana muutin omilleni. Aloitin lähes heti älyttömän syömisen. Mitattani oli omilleen muuttaessa 165/60. Puolen vuoden jälkeen painoin jo 72kg ja aloitin laihduttamisen. Dieetti oli rankka ja sainkin painon takaisin 60kiloon parissa kuukaudessa. Pian sen jälkeen lihoin taas. Aloitin käymään 1-2vk välein ravitsemusterapeutilla ja psykologilla. Aina kun en ollut dieetillä lihoin. Kun täytin 19v painoin jo 78kg.

Painonvaihtelu oli pahimmillaan +/- 8kg/kk. 19-vuotiaana sain vielä laihdutettua 65-kiloon, mutta sen jälkeen olen vain lihonut ja dieetti jaksot ovat vain vähänksi aikaa jumittaneet painon nousun. Nyt olen 22v ja 103kg. Tiedän kyllä miten pitäisi syödä, mutta en vain onnistu.  Edes 2500kcal päivässä ei vie ahmimishimoja pois.

Olen kokeillut 3kk seronil lääkettä, joka vain lisäsi syömisiä ja väsytti pahasti. Nyt olen vaihtanut lääkkeen voxraan, josta ei ole tullut mitään vaikutusta.

Motivaatio ja jaksaminen on nollassa.  Suihkussa käyntikin on saavutus. Vointi huononee kokoajan vaikka käyn psykologilla viikottain. Näin monen epäonnistuneen ruokavalio yrityksen jälkeen en jaksa edes tosissaan yrittää. Tuntuu että peli on jo pelattu. En pääse tästä millään mihinkään. En ole edes yrittänyt laihduttaa pitkään aikaan, vain saada ruokavalio normaaliksi ja syödä 5 kertaa päivässä. Yritys on epäonnistunut viimeistään 3pv jälkeen ja aina olen jatkanut yrittämistä. Olen vain lihonut lisää. 

Mitä tässä enää voi tehdä. En kestä painoani, mutten kestä myöskään ahmimishimoa tai nälkää. 

Seuraavat asiat olen jo kokeillut:
Atkins
Liikunta
Laihdutusvalmisteet, lähes kaikki kokeiltu
Ateriankorvikkeet
Proteiinipitoinen ruoka
Kuitu
Kahvinjuonti
Tupakka
Ruuan korvaaminen alkoholilla
Ruuan korvaalimen seksillä
seronil ja voxra
Viralliset ravitsemussuositukset
Paasto
5+2 dieetti
Irti ahminnasta -kirja
Pari nettivalmennus kurssia
Kalorilaskuri.fi
laihdutuskaveri
kilpirauhaslääkkeen väärinkäyttö
viljaton ruokavalio
Guarem-rakeet
Runsas vedenjuonti
Runsas kasvisten syönti
Itsensä palkitseminen onnistumisesta
Rangaistukset epäonnistumisesta
laihdutusblogin pitäminen kuvien kanssa

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Kurja lukea. Itse olen myös ahmimishäiriöinen, mutta jo nelikymppinen. Olen sairastanut ahmimishäiriötä teini-iästä asti. En onneksi paina kuin 75 kg, mutta jotta pysyn tässä, joudun rääkkäämään kroppaani vuorottaisilla ahmimiskausilla ja vlcd-kuuri tai muu laihdutuskausilla. Lihon 15 kg, laihdun 15 kg, lihon taas, laihdun taas... Tätä ollut jo ainakin 15 vuotta. KOskahan kroppa sanoo irti yhteistyösopimuksensa, sitä tässä pelkään. 

Täälläkin on kokeiltu aika lailla kaikki mahdollinen. Nyt en enää ole missään hoidossa, koska en usko että saan apua. Viimeisin kokeilu oli Syömishäiriökeskus, jossa kävin sekä ravitsemusterapeutilla että psykoterapiassa. Mutta minulla ei sekään toiminut että lopettaisi laihduttelun ja alkaisi syödä säännöllisesti ja terveellisesti jne. Sen kokeilun aikana onnistuin lihomaan 93-kiloiseksi ja siinä vaiheessa tajusin, että ei helvetti, homma ei pelitä, parempi jojoillakin kuin lihoa aina vaan lisää koska ahmimisten vastapainoksi ei edes tule välillä laihtumisia... 

Ei minun ahmimisille ole koskaan löytynyt mitään selkeää syytä esim. menneisyydestäni. Ainoa mitä terapeutit ja psykiatrit ovat sanoneet, että impulssikontrollissani on puutteita ja että olen selvästi persoonallisuus joka kaipaa elämäänsä paljon elämyksiä. Ja koska en konttorirotan elämästäni niitä saa, otan ne ahmimisesta ja paastoamisesta. Jännittävämpi ja rikkaampi elämä voisi kuulemma auttaa, kun veisi pitkästymisen tunteen pois, mutta milläs tässä iäsäs sellaisenkaan hankit?

Vierailija
22/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 10:07"]

:( Kurja lukea. Itse olen myös ahmimishäiriöinen, mutta jo nelikymppinen. Olen sairastanut ahmimishäiriötä teini-iästä asti. En onneksi paina kuin 75 kg, mutta jotta pysyn tässä, joudun rääkkäämään kroppaani vuorottaisilla ahmimiskausilla ja vlcd-kuuri tai muu laihdutuskausilla. Lihon 15 kg, laihdun 15 kg, lihon taas, laihdun taas... Tätä ollut jo ainakin 15 vuotta. KOskahan kroppa sanoo irti yhteistyösopimuksensa, sitä tässä pelkään. 

Täälläkin on kokeiltu aika lailla kaikki mahdollinen. Nyt en enää ole missään hoidossa, koska en usko että saan apua. Viimeisin kokeilu oli Syömishäiriökeskus, jossa kävin sekä ravitsemusterapeutilla että psykoterapiassa. Mutta minulla ei sekään toiminut että lopettaisi laihduttelun ja alkaisi syödä säännöllisesti ja terveellisesti jne. Sen kokeilun aikana onnistuin lihomaan 93-kiloiseksi ja siinä vaiheessa tajusin, että ei helvetti, homma ei pelitä, parempi jojoillakin kuin lihoa aina vaan lisää koska ahmimisten vastapainoksi ei edes tule välillä laihtumisia... 

Ei minun ahmimisille ole koskaan löytynyt mitään selkeää syytä esim. menneisyydestäni. Ainoa mitä terapeutit ja psykiatrit ovat sanoneet, että impulssikontrollissani on puutteita ja että olen selvästi persoonallisuus joka kaipaa elämäänsä paljon elämyksiä. Ja koska en konttorirotan elämästäni niitä saa, otan ne ahmimisesta ja paastoamisesta. Jännittävämpi ja rikkaampi elämä voisi kuulemma auttaa, kun veisi pitkästymisen tunteen pois, mutta milläs tässä iäsäs sellaisenkaan hankit?

[/quote]

Hei, tuo minkä tummensin kommentistasi, olikin erittäin mielenkiintoinen keskustelunaihe, taidan tehdä siitä ihan oman ketjun!!

-ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloklubin ohjeilla on moni samojen ongelmien kanssa kamppaillut saanut syömisensä kontrolliin ja ajan kanssa myös sallivammaksi. Merkkailin itsekin siellä syömisiäni pari vuotta sitten ja heti saa palautetta, kuinka oaljon vihanneksia, kuituja etc. vielä pitäisi syödä, jotta keho saa tarpeellisia ravintoaineita. Itsellä ongelmana oli tuo sama lihomis/laihdutuskierre, jolle suurin syy oli epäterveellinen syöminen ja ruokarytmi.

Kannattaa ensin syödä laskurien mukaan kaikki pallukat vihreiksi, vaikka ahmisitkin. Pakotat itsesi kokkaamaan ravinteikkaan illallisen, vaikka alla olisi sipsipussi ja litra jäätelöä. Ajan kanssa elimistö oppii odottamaan niitä säännöllisiä ja ravintorikkaita aterioita ja roskan syöminen vähentyy/loppuu. Itse teen vaan hyvää ruokaa, joka on itselle mieleistä ja täyttää ns. laatuvaatimukset, jotta kroppa voi hyvin. Kuulostaa tylsältä ja ärsyttävän hitaalta, mutta toimii. Mietippä tätä: olet jo vuosia hakannut päätäsi seinään ja lopputulos on aina sama. Tämä on varmasti nopeampi ratkaisu kuin tuo. Itsellä myös sokeri ja vaaleat viljat saivat aikaan tosi huonon olon, joten vähensin niiden syöntiä. Mitään ei pidä itseltään kieltää, ettei tee näistä herkuista himottavia kiellettyjä hedelmiä. Kannattaa vaan ennen syömistä miettiä, että olenko syönyt tarpeeksi kuituja ja hyviä rasvoja, onko minulla nälkä, olenko pitkästynyt? Jos sinulla ei ole nälkä ja kaikki rasva- ja kuitupallujat on vihreitä ja silti haluat syödä herkun niin syö, mutta hyvällä omallatunnolla ilman syyllisyyttä.

Kiloklubi oli ennen ilmainen, mutta en tiedä, onko se nyt muuttunut maksulliseksi? Siitä oli minulle ainakin tosi suuri apu. Ja siitä foorumista.

Vierailija
24/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
25/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus yritykset olenkin jo lopettanut viime tammikuussa. Yrittänyt vain noudattaa normaalia ruokavalioo ja syödä varmasti riittävästi. Olen syönyt 5-6kertaa päivässä. Kasviksia, kuitua, proteiinia ja hyviä rasvoja, paljon vettä. Kaloreita n 2500. Mutta se ei vie ollenkaan ahmimishimoja. Alkuun oon saattanu syödä hyvän päivällisen: pari broileri pihviä, wokkia, riisiä, salaattia ja kastiketta, ruisleipä, maitoo. Sen jälkeen jää älytön tarve syödä ja oletan sen olevan nälkää ja syön toisen ruoka annoksen ilman riisiä ja leipää--> ei auta, Sitten Vedän kaikki kanapihvit mitä valmiina on, syön wokin, riisit, leipäpussin tyhjäks. Sekään ei auta niin kauvan pakkasesta lisää tai lähen kauppaan. Aivan mahdoton saada se syöminen keskeytettyä, mielummin perun muita menoja ja käytän viimeisetkin rahani himon tyydyttämiseen.
AP 

Vierailija
26/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/28 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua, niin tuttua =( Mulla on kausia kun en syö ja kausia kun ahmin tajuttomat määrät ruokaa. Eli laihdutan ja lihon, laihdutan ja lihon.

Mikään ei auta, säännöllista ruokarytmiä en pysty työn takai pitämään, joten olen päivän syömättä ja syön vasta illalla kun pääsen kotiin. Tällöin tulee sitten ahmimiskautena vedettyä oikein kunnolla. En tiedä enää mitä tehdä tän asian kanssa, erinäisistä syömishäiriöistä olen kärsinyt teini-iästä asti.

Vierailija
28/28 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syömistä ei osaa hillitä, niin on parempi lopettaa se kokonaan. Lakkaat ostamasta mitään ruokaa.