Työtön, kuinka monta työhakemusta lähetit tänään?
Mun päivän saldo oli vain yksi! Eilen kaksi. Sunnuntaina myös kaksi.
Kommentit (43)
En yhtään, sen sijaan olin 6h työharjoittelussa
Toi on jo hyvä saldo. Kun tosiaankin olisi niitä mestoja mihin hakea, niin laittaisin mielelläni vaikka joka päivä hakemusta menemään. Alkaa korpeamaan tämä työttömyys. Ja tottakai tulevaisuus alkaa pelottamaan myös.
En yhtään. Aloitan viikon päästä äitiysloman
Kannattaisiko hakea opiskelemaan. Niin minäkin olen tehnyt. Jo kolmas ammatti menossa ja aina on jostain töitä löytynyt. 5v tein pätkätöitäkin.
Minä jäin YT:ssä työttömäksi keväällä ja sen jälkeen kirjasin myös kaikki toimenpiteet työllistymiseksi. 2 osaamista täydentävää kurssia(aikuisopisto), 5 puhelinsoittoa josko suhteilla pääsisi töihin(ei tärpännyt), 76(!!!) hakemusta(myös muihin kuin oman alan paikkoihin), 24 haastattelua ja 3 paikkaa mistä valita. Ja nyt ens maanantaina töihin:D Huh mikä rupeama!
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:05"]Kannattaisiko hakea opiskelemaan. Niin minäkin olen tehnyt. Jo kolmas ammatti menossa ja aina on jostain töitä löytynyt. 5v tein pätkätöitäkin.
[/quote][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:05"]Kannattaisiko hakea opiskelemaan. Niin minäkin olen tehnyt. Jo kolmas ammatti menossa ja aina on jostain töitä löytynyt. 5v tein pätkätöitäkin.
[/quote]
Olisiko kannattanut alun alkaen opiskella järkevä ammatti? Niin minäkin tein, koskaan en ole ollut työtön.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:05"]Kannattaisiko hakea opiskelemaan. Niin minäkin olen tehnyt. Jo kolmas ammatti menossa ja aina on jostain töitä löytynyt. 5v tein pätkätöitäkin.
[/quote]
En mä lähde yliopisto pohjalta enää alempiin koulutuksiin.
Ei jaksa haeskella. Siinähän on se teoreettinen riski, että joutuu luopumaan luksuselämästä 400€/kk ja tienaamaan 2-3 kertaisesti vähintään (nettona vuokran jälkeen). Miten ihmeessä reilulla tonnilla tulee toimeen, kun neljällä sadallakin on niin tiukkaa.
Kysymys nro 13:lle, mille alalle lopulta työllistyit? Oletko pk-seudulla? Olit todella aktiivinen, hienoa? Miten ihmeessä onnistuit pääsemään 24 haastatteluun? Oliko kaikki haastattelut oman alan töihin? Onnittelut työpaikasta! ap
en yhtään, mutta kaivelin tänään pitkään tussukkaa
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:05"]Kannattaisiko hakea opiskelemaan. Niin minäkin olen tehnyt. Jo kolmas ammatti menossa ja aina on jostain töitä löytynyt. 5v tein pätkätöitäkin. [/quote] En mä lähde yliopisto pohjalta enää alempiin koulutuksiin.
[/quote]
Sitä yliopistokoulutusta voi täydentää.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:05"]Kannattaisiko hakea opiskelemaan. Niin minäkin olen tehnyt. Jo kolmas ammatti menossa ja aina on jostain töitä löytynyt. 5v tein pätkätöitäkin. [/quote] En mä lähde yliopisto pohjalta enää alempiin koulutuksiin.
[/quote]
Sitä yliopistokoulutusta voi täydentää.
[/quote]
Voi, mut siitä ei ole mitään hyöty
Ei oo mitään mihin hakea. En osaa mitään. Haen kouluun lukemaan alaa, jolla on töitä.
Tänään en yhtään, mutta työpaikan sain, kun olin lähettänyt yli 100 hekemusta. Eikä tuo hekemusrepama ollut mitää reipashenkistä yrittämistä vaan päivittäistä kamppailua masennuksen, hyödyttömyyden tunteiden kanssa, häpeää, toivottomuutta, selittelyä, kuolemanajatuksia, todellisuudenpakenemista nukkumalla ja vauvapalstailulla, ylensyönnillä, yksinäisyyttä, itseinhoa ja taistelua itseni kanssa, että saisin itseni tolpilleni ja tekemään niitä veetun hakemuksia. En tiedä vieläkään mistä nuo yli 100 hakemusta tuli, mutta olen kiitollinen jokaisesta. Olen työllistynyt. Niin ja ei niitä hakemuksia todellakaan tehtailtu useampaa päivässä. Eihei. Hakemusten tekeminen vie aikaa ja sopivia paikkoja ei ole auki joka päivä, joten respektit kaikille, jotka jaksavat aina silloin tällöin hakemuksen väsätä ja jollain pimeällä tavalla yrittää löytää se oma työllisyyskolo tässä maailmassa. Tsemppiä teille. Kyllä se siitä.
Nro 23, juuri tuota tämä on! Kuvailit fiilikseni nappiin, mulla on aika ajoin ihan epätoivoinen olo, mutta vielä jaksan yrittää ja tehdä kunnollisia ja huolellisia hakemuksia! Mille alalle työllistyit lopulta? Onnea sulle kun sait vihdoin paikan!ap
Sunnuntai-iltaan mennessä todennäköisesti pari. Eipä paljoa hyödytä hakea niitä paikkoja, joissa itsellä ei ole mitään kilpailuetua niiden kahdensadan muun hakijan joukossa. Jos oma cv ei sisällä oikeita asioita niin eivät edes lue hakemusta.
24, ihan omalle alalleni työllistyin. Olen humanisti ja alani on tyypillisen epätyöllistävä. Suurin osa hakemuksista oli muualle. Sellainen huomio prosessista, että kun olin jo kokonaan heittänyt toivoni niin lopetin huolellisten hakemusten tekemisen ja löin vähän läskiksi ja kerroin osaamisesta yläkanttiin epätarkasti. Ei kovin pahasti, mutta ugrilais-luterilaiselle itselleni epätyypillisesti ja uskomatta edelleenkään mahdollisuuksiini. Sillä hakemuksella työ tuli, eikä tuota epätarkkuutta ole tarvinnut hävetä. Pärjään töissäni aivan yhtä hyvin kuin kaikki muutkin.
terv. 23
Tsemppiä kaikille työnhakuun! Se hakemusten kirjoittaminen, toiveiden nostaminen ja pettyminen on henkisesti uuvuttavaa. Koittakaa kuitenkin jaksaa, kyllä se vielä joskus tärppää. Muistakaa ihmiset pitää myös itsestänne huolta, ulkoilkaa, liikkukaa, harrastakaa, älkää antako tyttömyyden aiheuttaman ahdistuksen ja toivottomuuden vallata koko elämäänne. Terveisin, yksi jolla tärppäsi 150 hakemuksen ja tuhansien kyynelten jälkeen.
Mua kiinnostaa myös työvoimapoliittiset koulutukset. Mulle vaan neuvottiin työkkärissä, että alkuvuodesta niitä taas alkaa monipuolisemmin. Tällä hetkellä ei ole mitään sellaista, johon voisin hakea. ap