Surkea äitipuoli avautuu
Olen ehkä Euroopan huonoin äitipuoli. Mm. tiuskin lapsille ja olen alentunut teoista alhaisimpaan: olen arvostellut lapsille rivien välissä heidän äitiään. Olen vaan ihan loppu siihen, että lapset käyttäytyy huonosti ja minä pidän yllä huushollia: siivoan, pesen pyykit, laitan ruuat. Ja mieheni mielestä vauhkoan aivan turhasta. Kodin ilmapiiri on usein surkea ja mietin, että ainut mitä pystyn sen eteen tekemään, on lähteminen. Se mikä estää, on tunteet miestäni kohtaan ja parin kuukauden päästä syntyvä vauva.
Kivittäkää toki, mutta mielellään ottaisin vastaan neuvoja ja tsemppiäkin.
Kommentit (39)
Höpö höpö. Olet ihminen. Ja voit yrittää korjata tilannetta. Ja olet arvokas ihminen.
Olisiko pitänyt saada kodin ilmapiiri kuntoon ennen kuin tekee lisää lapsia? En nyt halua olla ilkeä mutta tuskin tuo tilanne yhtäkkiä on esille tullut. Miksi vain sinä siivoat ja kokkaat?
t.toinen äitipuoli
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:19"]Olisiko pitänyt saada kodin ilmapiiri kuntoon ennen kuin tekee lisää lapsia? En nyt halua olla ilkeä mutta tuskin tuo tilanne yhtäkkiä on esille tullut. Miksi vain sinä siivoat ja kokkaat?
t.toinen äitipuoli
[/quote]
En ole ap, mutta meillä ainakin lapsipuolen tilanteeseen vaikuttaa lapsen äidin tekemiset ihan hirveästi -> kodin ilmapiiriä melkein mahdoton korjata kunnolla sabotoinnin ja ilkeilyjen takia. Ja en minä ainakaan halua tuhota koko elämääni yhden mielenterveysongelmaisen naisen takia. Kyllä tilanne on vielä korjattavissa ap:la. Ap vain on väsynyt raskaudesta ja kotitöistä ja arvostuksen puutteesta. Tsemppiä ap:lle.
Lämmin kiitos tsemppaavista viesteistä <3 Neloselle: Meillä on mieheni kanssa täysin erilainen käsitys kodin siisteydestä, vaikken minäkään ole erityisen pedantti. Lisäksi hänen vastuullaan on kodin remontointi, jossa riittäisi puuhaa, mutta hän ei saa toisaalta sitäkään aikaiseksi. Kai minä olen myös ns. liian kiltti tyttö, joka marttyyrina uhrautuu, mutta siitä poispääsemiseksi teen paljon töitä.
Lapsiasiasta: Olin pitkään sinkkuna ja olen eniten maailmassa halunnut lapsia. Mieheni oli ensimmäinen mies, jonka kanssa saatoin kuvitella niitä tekeväni.
Et ole pahin, täällä isänsä ei saa edes tavata lastaan jiten
Mutta jos kotona ei ole nytkään hyvä olla niin miksi lisää lapsia siihen ennekuin tilanne on korjattu? Tuo ei ole reilua miehen lapsia eikä yhteistäkään kohtaan. Ongelmat eivät yleensä häviä silmiä ummistamalla
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:19"]Olisiko pitänyt saada kodin ilmapiiri kuntoon ennen kuin tekee lisää lapsia? En nyt halua olla ilkeä mutta tuskin tuo tilanne yhtäkkiä on esille tullut. Miksi vain sinä siivoat ja kokkaat?
t.toinen äitipuoli
[/quote]
En ole ap, mutta meillä ainakin lapsipuolen tilanteeseen vaikuttaa lapsen äidin tekemiset ihan hirveästi -> kodin ilmapiiriä melkein mahdoton korjata kunnolla sabotoinnin ja ilkeilyjen takia. Ja en minä ainakaan halua tuhota koko elämääni yhden mielenterveysongelmaisen naisen takia. Kyllä tilanne on vielä korjattavissa ap:la. Ap vain on väsynyt raskaudesta ja kotitöistä ja arvostuksen puutteesta. Tsemppiä ap:lle.
[/quote]
Kiitos. Meillä myös ex laittaa kapuloita rattaisiin. Viimeksi pari päivää sitten haukkui minut maan rakoon lasten kuullen. Se kuinka minä arvostelin exää oli hyvin laimeaa tekstiä tuohon verrattuna, vaikka väärin sekin. Ja onhan toki aivan eri kuulla arvostelua äitipuolesta kuin äidistään. -AP-
En tarkoita syyllistää, mutta kun kerran ymmärrät oman käytöksesi, niin lopeta asiattomat puheet äidistä. Sinun pitäisi olla aikuinen. Haukkukaa te aikuiset vaikka keskenään äitiä niin paljon kuin sielu sietää, lapsille ja lasten kuullen ei koskaan kenenkään pidä vanhempia haukkua. Äitipuolen osa ei ole helppo, etenkään jos lapset eivät käyttäydy kunnolla kun heitä ei aina voi oman mielen mukaan kasvattaa, jos lasten vanhemmat toimivat toisin. Yhteiset pelisäännöt pitää kuitenkin olla, onhan se sinunkin kotisi. Ja yhteinen lapsikin tarvitsee molempien hyväksymät kasvatustavat.
Äitipuolikin on ihminen ja saa näyttää tunteensa. Lapselle saa suuttua vaikka ei oma oliskaan.
Miehesi ei siis välitä sinun tunteistasi, olette ilmeisesti asioista jo puhuneet? Onko lasten käytökselle jokin syy? Sinun ei tarvitse suostua hoitamaan kaikkea yksin. Tajuaakohan miehesi edes miten paljon teet? Ehkä kannattaa keskustella vielä. Mutta lopeta se äidistä pahan puhuminen, vaikka olis millainen nainen kyseessä. Miehesi kanssa tosiaan voitte jauhaa keskenään jos on pakko, tai ystävillesi. Lapset ovat kuitenkin täysin syyttömiä aikuisten asioihin.
Jaksamista tilanteeseen toivottaa etävanhemman puoliso eli äitipuoli myöskin
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:29"]Mutta jos kotona ei ole nytkään hyvä olla niin miksi lisää lapsia siihen ennekuin tilanne on korjattu? Tuo ei ole reilua miehen lapsia eikä yhteistäkään kohtaan. Ongelmat eivät yleensä häviä silmiä ummistamalla
[/quote]
Olen tuskallisen tietoinen tästäkin. Toisaalta rakastan jo nyt lastani eniten maailmassa, enkä missään nimessä kadu raskauttani. Mieheni puolesta koen syyllisyyttä ja surua, jos tämäkin suhde päättyy eroon. Pyrin kyllä tekemään kaikkeni, ettei niin käy, mutten tiedä, riittääkö se. -AP-
Raskaushormoonit aiheuttavat puolet noista ikävistä jutuista. Kun vauva on maailmassa, niin rauhoittuu teillä tilanne.
Tsemppiä!
10 jatkaa vielä nyt kun viestejä tuli lisää. Minä kärsin myös kiltin tytön syndroomasta ja hoidan miehen tytärtä tosi paljon silloin kun hän täällä on, eli ymmärrän täysin ettei ole helppoa lopettaa sitä jatkuvaa "uhrautumista". Exän vaikea käytös varmasti mutkistaa asioita. Oma tilanteeni on siitä hyvä, että lapsen äiti tajuaa tytön tykkäävän minusta tosi paljon eikä ilmeisesti puhu minusta tai isästään pahaa, ainakaan lapsen käytöksestä tai puheista ei tule ilmi. Vanhemmilla keskenään on kyllä riitoja ja joskus on minutkin puhelimessa miehelleni haukuttu, mutta en jaksanut ottaa itseeni pitkäksi aikaa kun niin vähän ollaan tekemisissä ja koitan aina ajatella tämän lapsen parasta. Koska kuten sanoin, lapset ovat syyttömiä aikuisten asioihin.
Lapset kasvaessaan ymmärtävät kyllä äidin tekevän väärin jos haukkuu (perusteitta) sinua mutta sinä et puhuisi pahaa äidistä. Koita vaan hillitä kielesi lasten kuullen ja suhtautua eksään välinpitämättömästi
Älä syytä itseäsi, vieraan miehen exän penikka on viimeinen asia mitä ihminen kotiinsa haluaa. Olisiko teidän mahdollista muuttaa sen verran kauaksi ettei lasta tarvitse enää ottaa teille säännöllisesti? Vauva syntyy pian, on tärkeää että saatte olla oman perheen kesken ilman häiriötekijöitä.
Kiitos kympille! Yritän kovasti purra kieltäni, mutta en ole siinä viime aikoina onnistunut. Olen kyllä hakenut apua tilanteeseen ja olen mm. menossa juttelemaan psykologille asiasta. Pyrin siis kovasti vaikuttamaan omaan käytökseeni, mutten näytä onnistuvan siinä kovinkaan hyvin. Ja toivon niin kovasti, että miehenikin tekisi osuutensa minun hyvinvointini eteen. -AP-
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:13"]
Olen ehkä Euroopan huonoin äitipuoli. Mm. tiuskin lapsille ja olen alentunut teoista alhaisimpaan: olen arvostellut lapsille rivien välissä heidän äitiään. Olen vaan ihan loppu siihen, että lapset käyttäytyy huonosti ja minä pidän yllä huushollia: siivoan, pesen pyykit, laitan ruuat. Ja mieheni mielestä vauhkoan aivan turhasta. Kodin ilmapiiri on usein surkea ja mietin, että ainut mitä pystyn sen eteen tekemään, on lähteminen. Se mikä estää, on tunteet miestäni kohtaan ja parin kuukauden päästä syntyvä vauva. Kivittäkää toki, mutta mielellään ottaisin vastaan neuvoja ja tsemppiäkin.
[/quote]
Mikai arvostelet lapsille äitiä? Mitä pahaa äiti on sinulle tehnyt että käyttäydyt noin törkeästi? Kuten joku sanoi, olsikohan tuota yhteistä lasta pitänyt vähän enemmän harkita ja antaa ensin perheen tilanteen rauhoittua. Oliko erosta peräti puoli vuotta kun muutitte yhteen?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:45"]Älä syytä itseäsi, vieraan miehen exän penikka on viimeinen asia mitä ihminen kotiinsa haluaa. Olisiko teidän mahdollista muuttaa sen verran kauaksi ettei lasta tarvitse enää ottaa teille säännöllisesti? Vauva syntyy pian, on tärkeää että saatte olla oman perheen kesken ilman häiriötekijöitä.
[/quote]
Kieltämättä houkutteleva ajatus. Lapset ovat vaan miehelle tärkeimpiä maailmassa ja niin kuuluu toki ollakin. -AP-
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:45"]Älä syytä itseäsi, vieraan miehen exän penikka on viimeinen asia mitä ihminen kotiinsa haluaa. Olisiko teidän mahdollista muuttaa sen verran kauaksi ettei lasta tarvitse enää ottaa teille säännöllisesti? Vauva syntyy pian, on tärkeää että saatte olla oman perheen kesken ilman häiriötekijöitä.
[/quote]
niin että miehen vanhempi lapsi on toisarvoinen kun tulee uusi vauva? No huhhuh. Tämä mies on kuitenkin näiden kaikkien lasten isä. Ihan yhtä paljon jokaiselle. Sinä se et kyllä ajattele lapsen etua pätkääkään. Vai että kauemmaksi ettei oikeen TARVI ottaa isin luo säännöllisesti. Kuule kun sillä isällä on velvollisuus olla lapselleen just sitä, isä. Jos ei ole mistään paskasta miehestä kysymys niin voisi olettaa että lapsi jopa tarvitsee tapaamisia isän kanssa. Kyllä ap on tiennyt ihan varmasti mihin on ryhtynyt, eivät lapset varmaan tyhjästä miehen elämään ilmestyneet kun molempien nimi oli postilaatikossa. Vai?? Eipä taas tarvi kauas miettiä miksi lapsiperheissä on ongelmia kun joidenkin ajatusmaailma on tuommoinen...
Ei ongelmaa: jos lapsipuolesi ovat pikku paskiaisia, niin ei niistä pidä tykätä. Hoitakoon ukkosi ja sen ex rakkauspuolen. Mulla on jäänyt moni suhde alkumetreille, kun ekan "kotivisiitin" yhteydessä naisen kaksion toisesta huoneesta löytyy Ville-Reetta, joka on a) allerginen ihan kaikelle ja b) jo sen ikäisenä omaan itseään täynnä oleva sosiopaatti.
Osa ihmisistä on vain sellaisia - ja ne ovat sitä lapsesta saakka. Sulla on jo sämpylä uunissa, joten paeta et enää voi. Nyt on vahinkojen minimoimisen aika.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:13"]
Olen ehkä Euroopan huonoin äitipuoli. Mm. tiuskin lapsille ja olen alentunut teoista alhaisimpaan: olen arvostellut lapsille rivien välissä heidän äitiään. Olen vaan ihan loppu siihen, että lapset käyttäytyy huonosti ja minä pidän yllä huushollia: siivoan, pesen pyykit, laitan ruuat. Ja mieheni mielestä vauhkoan aivan turhasta. Kodin ilmapiiri on usein surkea ja mietin, että ainut mitä pystyn sen eteen tekemään, on lähteminen. Se mikä estää, on tunteet miestäni kohtaan ja parin kuukauden päästä syntyvä vauva. Kivittäkää toki, mutta mielellään ottaisin vastaan neuvoja ja tsemppiäkin.
[/quote]
Mikai arvostelet lapsille äitiä? Mitä pahaa äiti on sinulle tehnyt että käyttäydyt noin törkeästi? Kuten joku sanoi, olsikohan tuota yhteistä lasta pitänyt vähän enemmän harkita ja antaa ensin perheen tilanteen rauhoittua. Oliko erosta peräti puoli vuotta kun muutitte yhteen?
[/quote]
Äiti ei huolehdi lasten perustarpeista; monipuolisesta ruuasta ja puhtaista, ehjistä ja säänmukaisista (=lämpimistä) vaatteista. Kuulostaa mustamaalaamiselta, mutten tokikaan ole ajatusteni kanssa yksin. (Miehen suku ollut huolissaan tilanteesta jo pidempään). Mikään ei kuitenkaan oikeuta minua mustamaalaama äitiä lapsilleen, mutta kun käytöstavatkin on unohtunut opettaa, on oma pinna usein koetuksella. Osaan kuitenkin pyytää anteeksi käytöstäni. -AP-
Tsemppiä Ap:lle. Äitipuolen osa on todella vaikea. Kaikki Aina saa vähän tasapainoilla siinä välissä. Olen äitipuoli nyt jo 18.v tytölle joka on muuttamassa nyt kotoa omilleen (onneksi, anteeksi, mutta täällä sen tunnustan). Olen ollut äitipuoli nyt 15 vuotta ja välitän tytöstä kovasti, mutta nyt varsinkin viimeisen puoli vuotta kun tyttö on asunut meillä tauotta äitinsä muutettua yhteen naisen (!!!) kanssa on ollut vähän rankkaa. Toivon että välimme parantuvat kun tulee vähän etäisyyttä tytön kanssa. Nyt tuntuu että meitä on kaksi naista taloudessa ja mä oon täysin kylläsynyt siihen että hän on koko ajan täällä.
Tulet huomaamaan että omiin lapsiin suhde on niin paljon mutkattomampi, sekä hyvässä että pahassa. Mutta parhaiten pärjäät äitipuolen osassa kun uskallat seistä omien päätöksiesi takana ja tosiaan, älä hauku sitä äitiä, miehelle voit sitä haukkua, mutta lapsille ole neutraali. Jos se äiti haukkuu sinua, niin ihan kannattaa yrittää nousta sen haukkumisen yläpuolelle ja yrittää käyttäytyä tauhallisesti ja aikuisesti.
ja mieheltä vaadit osallistumista arkeen, eihän tuosta tule muuten yhtään mitään!
Menestystä!