pieni lapsi isovanhemmille 1,5 viikoksi
työkaverini jätti vähän alle parivuotiaan lapsensa vanhemmilleen 1,5 viikoksi ja lähti häämatkalle miehensä kanssa. mitä ajattelette? miten tuo vaikuttaa lapseen?
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:16"]
Mikä sitten on pieni? 5 v, 2 v?
[/quote]
tässä tapauksessa vähän alle 2-vuotias...
Minä ja sisko oltiin mummolla kylässä pari viikkoa kun olin joku alle 2-vuotias, ei ole jäänyt traumoja.
Entä jos 6-vuotias omasta tahdosta asuu pari viikkoa mummolla. Äiti pikkusisaruksen kanssa kotona. Mistä kertoo?
Meidän lapseen vastaava ei vaikuttanut mitenkään haitallisesti, joten ajattelen että se on vanhempien ja isovanhempien välinen asia, kuinka pitkäksi ajaksi lapsen voi jättää hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:21"]
Entä jos 6-vuotias omasta tahdosta asuu pari viikkoa mummolla. Äiti pikkusisaruksen kanssa kotona. Mistä kertoo?
[/quote]
en tiedä. puhuvatko 6-vuotias ja äiti puhelimessa? voi kertoa siitä, ettei 6-vuotiaalla ole kovin hyvä olla äidin kanssa. pari yötä voi 6-vuotias halutakin olla mummolassa pötköön, mutta pari viikkoa....ja omasta tahdosta?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:22"]
Meidän lapseen vastaava ei vaikuttanut mitenkään haitallisesti, joten ajattelen että se on vanhempien ja isovanhempien välinen asia, kuinka pitkäksi ajaksi lapsen voi jättää hoitoon.
[/quote]
ei nuo seuraukset ole nähtävissä heti, mutta onhan tätä asiaa tutkittu, ja esim. parisuhdeongelmia on enemmän niillä, jotka olleet liian aikaisin liian pitkään erossa äidistään.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:21"]Entä jos 6-vuotias omasta tahdosta asuu pari viikkoa mummolla. Äiti pikkusisaruksen kanssa kotona. Mistä kertoo?
[/quote]
Ei ole kaikki hyvin...
Ehkä olisi kannattanut mennä naimisiin ennen lapsen tekoa jos haluaa elää kuten lapseton. Itse en moiseen pystyisi, onneksi tein viisaampia elämänvalintoja.