Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylmä ja pimeys alkoi ei huvita tehdä mitään

Vierailija
21.10.2014 |

Nyt tää paskin aika elämässä alkoi. Ihan hirveen kylmä ja seitsemältä on jo ihan kun olisi keskiyö. Mua ahdistaa kaikki tää.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muakin. Hyvin alkanut lenkkeily tyssäsi. Vainpaleltaa ja ketuttaa.

Vierailija
2/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Ei jaksa tehdä yhtään mitään ja jokainen päivä tuntuu kestävän niin pitkään. On kylmää, pimeetä ja kaikki masentaa. Ja tätä pitäis jaksaa sinne huhtikuuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita villasukat jalkaan, shaali niskaan ja kynttilä palamaan. Sitten saat vain olla möllöttää. Ihanaa laiskottelua.

Vierailija
4/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Mietin olisiko sellaisesta kirkasvalolampusta apua. Teinikin täällä on kuin nukkuneen rukous kaiken aikaa, vaikka n. 9 tuntia yössä nukkuukin. Toivottavasti ulkomaille muutto talveksi tulee toteutumaan.

Vierailija
5/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:06"]laita villasukat jalkaan, shaali niskaan ja kynttilä palamaan. Sitten saat vain olla möllöttää. Ihanaa laiskottelua.

[/quote] Niin, no, sinne töihin o kuitenkin pakko kammeta itsensä.

Vierailija
6/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei luotu näihin pohjoisiin maihin. Mä olen luonteeltanikin iloinen ja kesällä aktiivinen ja nautin auringosta ja lämmöstä. Nyt se lyhyt ilon suuri hetki on taas ohi ja alkaa aivan hirvee vaihe. Nyt on vasta lokakuu ja nyt vaan odotetaan puoli vuotta että tää loppuisi. ei tälläsessä elämässä ole mitään järkeä oikeesti!!!

Vierailija
7/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lähde edes vartiksi lenkille ulkoilmaan. Vaikka pimeää, niin ulkoilma piristää kuitenkin. Mä selvisin viime talven tällä kikalla.

Vierailija
8/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vielä virtaa, kun on ollut niin aurinkoista, mutta eiköhän tuo kaamosmasennus taas tuttuun tapaan hiivi kun talviaika alkaa.

Vierailija
9/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vielä virtaa, kun on ollut niin aurinkoista, mutta eiköhän tuo kaamosmasennus taas tuttuun tapaan hiivi kun talviaika alkaa.

Vierailija
10/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kuitenkin helmikuun lopulla jo alkaaolla iltapäivällä valoisaa. Mutta ankeehan tää syyspimeys on. Tulis edes äkkiä lunta, niin valkenis vähän.

Vierailija
11/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotappa talvea... Silloin tulee neljältä jo ihan pilkko pimeää ja on vieläkin kylmempi, kuin nyt! Nämä parin asteen pakkaset eivät ole vielä mitään, mutta odotappa niitä parinkymmenen asteen pakkasia! Huhh! :/

Vierailija
12/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:06"]laita villasukat jalkaan, shaali niskaan ja kynttilä palamaan. Sitten saat vain olla möllöttää. Ihanaa laiskottelua.   [/quote] Niin, no, sinne töihin o kuitenkin pakko kammeta itsensä.

[/quote]

Selvähän se, mutta sitten kun vapaahetki koittaa, niin älä suorita mitään. Anna itsellesi lupa lorvia.

Vierailija
13/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:15"]Odotappa talvea... Silloin tulee neljältä jo ihan pilkko pimeää ja on vieläkin kylmempi, kuin nyt! Nämä parin asteen pakkaset eivät ole vielä mitään, mutta odotappa niitä parinkymmenen asteen pakkasia! Huhh! :/
[/quote] Paljon ulkoilevana oon huomannut, että kunnolla pukeutumallla tarkenee paremmin kunnon pakkasella, kuin sellaisessa säässä, jossa kosteus tunkee luihin saakka.

Vierailija
14/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:06"]laita villasukat jalkaan, shaali niskaan ja kynttilä palamaan. Sitten saat vain olla möllöttää. Ihanaa laiskottelua.   [/quote] Niin, no, sinne töihin o kuitenkin pakko kammeta itsensä.

[/quote]

Selvähän se, mutta sitten kun vapaahetki koittaa, niin älä suorita mitään. Anna itsellesi lupa lorvia.
[/quote]Sen, kun oppisin.

Vierailija
15/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä aika vuodesta on ihanaa! Kerrankin luonto ja sisäinen melankolisuuteni kohtaavat ja saan elää oman temperamenttini mukaisesti laiskaa kotielämää. Kukaan ei odota minulta mökkireissuja tai uimarantaretkiä. Rakastan pimeyttä, kun voi pitää silmät sepposen selällään auki, eikä silti häikäisty. Rakastan kylmyyttä kun saa kääriytyä paksuihin vaatteisiin ja tuntee vain kasvoissaan raikkaan tuulen tuiverruksen. Silloin tuntee elävänsä joka solullaan. Ja miten ihanaa onkin jo alkaa suunnitella joulua; ostaa joululahjoja ja miettiä koristeluja ja leivonnaisia. Saa miettiä, miten ilahduttaisi muita ja mitä kivaa erilaista keksisi tulevaksi jouluksi.

Vierailija
16/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:23"]Minusta tämä aika vuodesta on ihanaa! Kerrankin luonto ja sisäinen melankolisuuteni kohtaavat ja saan elää oman temperamenttini mukaisesti laiskaa kotielämää. Kukaan ei odota minulta mökkireissuja tai uimarantaretkiä. Rakastan pimeyttä, kun voi pitää silmät sepposen selällään auki, eikä silti häikäisty. Rakastan kylmyyttä kun saa kääriytyä paksuihin vaatteisiin ja tuntee vain kasvoissaan raikkaan tuulen tuiverruksen. Silloin tuntee elävänsä joka solullaan. Ja miten ihanaa onkin jo alkaa suunnitella joulua; ostaa joululahjoja ja miettiä koristeluja ja leivonnaisia. Saa miettiä, miten ilahduttaisi muita ja mitä kivaa erilaista keksisi tulevaksi jouluksi.
[/quote] Joulusta minäkin tykkään, vaikka muuten tätä pimeää inhoan. Ja se hyvä puoli lyhyessä päivässä, jos ei jouluna ole lunta, pimeä tulee jo kolmen jälkeen ja sitten lumettomuus ei niin näy.

Vierailija
17/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oikein sytyn tästä säästä, kesällä en saanut mitään aikaiseksi kun ahdisti ja oli tukalaa. Mutta nyt on ihanan raikasta ja rakastan tuota synkkää sateista säätä ja sumuja, käyn päivittäin pitkillä lenkeillä, salilla riittää energiaa, kokkailen ihania juuresruokia, juon teetä ja nautin niistä auringonpaisteisista päivistä, silloin voi mennä vaikka koiran kanssa metsään pullan ja kaakaon kanssa nyt varsinkin kun punkit sun muut ällötykset alkavat olla horroksessa. Ja kynttilöitä, ja punaviiniä parvekkeella viltin kanssa! Kutominen ei tunnu enää hölmöltä ja väsypäivän iskiessä voi vain katsella ulos ja lukea kirjaa ilman että tuntisi huonoa omatuntoa siitä että pitäisi tehdä jotain kun Suomen kesä on niin lyhyt.

Talvi/alkuvuosi sitten ei ole enää mieleen niin paljon, mutta just tällainen syys-joulukuu sopii mulle, ihanaa! Pitäisi varmaan muuttaa johonkin Skotlantiin tai johonkin niin saisi nauttia tästä ison osan vuodesta. Ja piti nyt tulla tänne avautumaan kun kesällä kesäahdistus-ketjuihin iski aina joku joka hehkutti helteitä ja aurinkoa - nyt on sitten mun hetki :D

Vierailija
18/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin masentaa, siksi olekin jäämässä eläkkeelle kun pää ei vaan kestä tätä vuodenaikaa :(

Vierailija
19/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höh ja pöh. Suomen talvi nyt sattuu olemaan pimeä ja kylmä..Tekosyy jättää vaikkapa lenkit väliin.

On ihana laittaa hyvää musiikkia kuulokkeisiin, lähteä lenkille pimeään iltaan. Sitä aivan kuin kääriytyy siihen pimeään..

Kotona sauna päälle, kynttilöitä palamaan ja peiton alle sohvalle hyvän kirjan kanssa..Ihanaa!

Vierailija
20/25 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:44"]

Ja höh ja pöh. Suomen talvi nyt sattuu olemaan pimeä ja kylmä..Tekosyy jättää vaikkapa lenkit väliin.

On ihana laittaa hyvää musiikkia kuulokkeisiin, lähteä lenkille pimeään iltaan. Sitä aivan kuin kääriytyy siihen pimeään..

Kotona sauna päälle, kynttilöitä palamaan ja peiton alle sohvalle hyvän kirjan kanssa..Ihanaa!

[/quote]

Viltin alla kera teekupposen ja hyvän kirjan. Tassutella lämpöisissä villasukissa vanhan puulattian päällä hissun kissun ja katsella ulos ikkunasta myrskyisää syyssäätä. Mikä voisikaan olla tämän ihanampaa? <3