Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta annosta/mukia (n. 2 dl) juot kahvia päivässä?

Vierailija
20.01.2023 |

Join eilen vain alle puolet tavallisesta annoksestani kahvia (yhden kupin aamulla ja yhden iltapäivällä) ja tänä aamuna heräsin päänsärkyyn. Arvelin johtuvan kahvista ja join kaksi mukillista kahvia heti aamupalalla ja kas kummaa päänsärky helpotti.
Olisikohan aika tehdä kahvinjuonnille jotain, olen lapseni sanoin addiktoitunut sille liikaa.

Monta annosta/mukia (n. 2 dl) juot kahvia päivässä?

Vaihtoehdot

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan 2. Muuten alkaa paska lentämään seinille.

Vierailija
2/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain aamulla mukillisen n. 2 dl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain aamulla mukillisen n. 2 dl.

Teema-muki tmv vetää 3 dl.

Vierailija
4/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollakin antaa vinkki, mitä korvaavaksi tuotteeksi? Mehuja ja virvoitus/energiajuomia en haluaisi lipittää, se veisi vain ojasta allikkoon. Vettä juon jo muutoinkin sen yli 2 litraa/vrk.

Millä sinä olet päässyt kahvista eroon tai ainakin vähentänyt sen juontia?

ap.

Vierailija
5/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 7 x 3 dl. Äitini sanoin: kukaan ei juo pelkkää vettä koko päivää.

Vierailija
6/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jollakin antaa vinkki, mitä korvaavaksi tuotteeksi? Mehuja ja virvoitus/energiajuomia en haluaisi lipittää, se veisi vain ojasta allikkoon. Vettä juon jo muutoinkin sen yli 2 litraa/vrk.

ap.

Kofeiiniton kahvi ja tee ovat olleen ainakin minulla hyviä apuja vähentämiseen. Kahvia voi myös laimentaa eli osa kofeiinitonta ja osa normaalia kahvia tai sitten ihan vaan kuumaa vettä lisäksi.  Tai pienempiä kupillisia. :) 

Vierailija
7/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi jugurttia tilalle, se on ihan hyvääki

Vierailija
8/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Kofeiiniton kahvi ja tee ovat olleen ainakin minulla hyviä apuja vähentämiseen. Kahvia voi myös laimentaa eli osa kofeiinitonta ja osa normaalia kahvia tai sitten ihan vaan kuumaa vettä lisäksi.  Tai pienempiä kupillisia. :) 

Tee olisi hyvä vaihtoehto, jos ei kaipaisi siihen sokeria. Sitä sokeria just yritän välttää. ap.

Vierailija
9/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi jugurttia tilalle, se on ihan hyvääki

Joskus oon juonut rasvatonta piimää kahvin sijaan. ap.

Vierailija
10/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kofeiini-tabu naamaan klo 8-10 aamupäivällä. Kahvi maistuu pahalle.

Vierailija
11/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa, varmaan 5 annosta päivässä. Olen yrittänyt vähennellä vähitellen, joskus hektisessä työssä meni paaaljon.

Vierailija
12/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kahvista pitäisi päästä eroon? Mulla munuaissairauden myötä tullut kihti ja kahvi auttaa kihtiin jos sitä juo paljon.

Kahvi myös estää Parkinsoninia ja diabetesta.

Vierailija
13/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3, mutta vastasin 1-2 keskimäärin, koska joskus jää aamukahvit väliin ja juon kahvia ylipäätään vain aamuisin.

Vierailija
14/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolen litran muki, joka vetää siis 2 annosta. Juon niitä 3-4 päivässä.

Vierailija
15/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pystynyt äänestämään, kun mun valinta olisi ollut 2-3. Aamulla juon yhden Iittalan Taika -mukillisen (4 dl, mutta ei tule täyteen) ja sen lisäksi arkipäivinä yleensä lounasruokalassa yhden kupin kahvia.

Ennen join paljon kahvia, mutta raskausaikana ällötti yhden tietyn automaatin (silloisella työpaikalla) kahvi niin, että siirryin töissä teehen. Väheni kahvinjuonti kerralla. Tästä on jo aikaa 19 v.

Vierailija
16/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kupillista aamulla, joskus päiväkahvit.

Vierailija
17/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatanan perkele jotain kahvia saisi tuhota kaikki kahvi hyi yäk haiseekin niin kauhealle.

Vierailija
18/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kahvista pitäisi päästä eroon? Mulla munuaissairauden myötä tullut kihti ja kahvi auttaa kihtiin jos sitä juo paljon.

Kahvi myös estää Parkinsoninia ja diabetesta.

Mulle sanottiin, että pitäis vähentää kahvinjuontia, että se laskis mun pulssia, ja suola arvot pysyis parempana, ku ei pissattais niin usein, no en oo vähentäny kahvinjuontia sen takia

Vierailija
19/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2

Vierailija
20/40 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi saatanan perkele jotain kahvia saisi tuhota kaikki kahvi hyi yäk haiseekin niin kauhealle.

Tulihan se yksi häirikkö tähänkin ketjuun. Ei aihetta av:llä mikä ei saisi jonkun verenpainetta kohoamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi