Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä lastenvaatteet kestäisi käyttöä?

Vierailija
11.09.2021 |

Sisävaatteita eli verkkareita ja erilaisia paitoja (lähinnä trikoopaitoja) tarkoitan. Tuntuu että kaikki ostamani paidat ja verkkarit kuluu lapsen käytössä muutamassa kuukaudessa puhki. Kangas ensin nukkaantuu ja pehmentyy ja pian alkaa kuultamaan läpi ja sitten tulee ihan reikä. H&M ym. halpisvaatteet ei kestä paljoakaan mutta olen ostanut paljon myös mm. NameIttiä, Villervallaa, Paapiita jne ja nekin kuluu käytössä pian puhki. Kolmevuotias touhuaa niin paljon että siinä ne kai kului mutta kyllähän vaatteen yli pari kk nyt ehjänä pitäisi kestää.

Joten suositelkaa vaatemerkkiä, jolla paidat kestäisi käyttöä edes puoli vuotta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin hylätä suoralta kädeltä ne, jossa on elastaania.

Vierailija
2/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tykännyt Sampsukan ja Tähtililja designin vaatteista. Kestävät konttailua ja muuta kuluttavaa menoa, missään ei näy kulumaa vaikka ovat melkein vuoden olleet käytössä 1-2-vuotiaalla. Varsinkin tähtililjalla on pitkät resorit hihoissa ja lahkeissa mikä lisää käyttöikää kun saa käännettyä aluksi ja suoristettua kun pituutta tulee lisää. Plussaa kotimaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsesi oikein sitten tekee, että paidatkin hajoaa? Kyllä munkin lapset jonkin verran saa housuista polvien kohdat puhki, mutta harvemmin paitoihin tulisi reikiä.

Vierailija
4/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, katsoin että ainakin meidän villervallan paidassa sitä on 5%. Ap

Vierailija
5/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan vain tosi halpoja vaatteita (H&M, KappAhl, Tokmanni, kirppiksiä unohtamatta) ja silti niistä suurinosa kiertää ongelmitta kolmannellekin (ja jopa neljännelle!) käyttäjälle ihan siisteinä. Kyse noin 10-vuotiaan pojan vaatteista.

Vierailija
6/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, katsoin että ainakin meidän villervallan paidassa sitä on 5%. Ap

Nykyään noiden kotimaisten merkkien vaatteet tehdään suurimmaksi osaksi joustocollegesta tai -trikoosta. Elastaani heikentää kankaan kestävyyttä. 

Vierailija
7/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsesi oikein sitten tekee, että paidatkin hajoaa? Kyllä munkin lapset jonkin verran saa housuista polvien kohdat puhki, mutta harvemmin paitoihin tulisi reikiä.

En tiedä mitä tekee :D . Makoilee mahallaan matolla ja sohvalla kyynerpäät maassa lukemassa ja leikkimässä, hyörii ja pyörii jne. Ap

Vierailija
8/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan vain tosi halpoja vaatteita (H&M, KappAhl, Tokmanni, kirppiksiä unohtamatta) ja silti niistä suurinosa kiertää ongelmitta kolmannellekin (ja jopa neljännelle!) käyttäjälle ihan siisteinä. Kyse noin 10-vuotiaan pojan vaatteista.

10-vuotias ei enää konttaile pitkin kotia, siksi ne varmaan kestää paremmin. Toki lapseni osaa kävellä mutta hän tykkää monesti konttailla myös. Ap

Vierailija
9/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polarn o pyret, Nosh ja Molo meillä parhaiten hyväkuntoisina pysyneet ja kestäneet. Ovat tietenkin vähän hintavampia, mutta hamstraan näitä aina alesta, jotkut selvinneet vielä kirppismyyntiin kahden tytön käytön jälkeen. Name It ja Ciraf en muutaman kokeilun jälkeen osta, myöskään Blaan laatu ei vastaa hintaa, vaikka kivannäköisiä ovatkin.

Vierailija
10/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meandin vaatteet ihan ehdottomia. Verkkareita niillä ei tosin ole.

Vierailija
11/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaatevalikoimasi liian pieni eli käytät usein samoja vaatteita lapsellasi? Entä laitatko lapsellesi jotain kuorivaatteita ulkoillessa? Mulla on kolme pientä lasta ja hekin rymyävät paljon, mutta silti jopa isommalta on pienimmälle kierrättynyt ihan perushalpisvaatteita ihan siistinä. Tietty ainahan jokin lopulta kuluu puhki tai menee useista pesuista johtuen nuhjuiseksi, niin sellainen laitetaan pois, mutta tuollaista, että 2kk sisällä vaatteet menisi pilalle ei ole normaalia.

Vierailija
12/18 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samallaista täällä vaikka on lähes teini, vaatteita kuluu ja kenkiä. Ostaa ties mitä adidasta, nikeä... Housut hajalla. Eli halppis collegeä niin raaskii ostaa aina uusia. Monet tennatrit ostettu jo keväästä lähtien. Lapsi viettää aikaa skeitti radalla, scoottaa. Kiva harrastus mutta Vaatteet kuluu ja tennarit. Suojat kuluttaa paidat kyynärpäistä kun tarrat jää kiinni ja polvista pilvisuojat, niin ainakin selittää, luulen ettei aina käytä suojia, huoh!

Vierailija
13/18 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, Villervalla on meillä kestänyt täysin moitteetta lapsilta toisille, mutta tietysti kaikilla merkeillä voi olla laatuvaihtelua ja maanantaikappaleita. Jos on lyhyt aika ostosta, niin kannattaa varmaan olla yhteydessä ostopaikkaan.

Miten muuten peset vaatteita? Se saattaa nimittäin kuluttaa vaatteita jopa enemmän kuin varsinainen käyttö.

Vierailija
14/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus sisävaatteista en ole löytänyt vielä mitään yhtä kestävää kuin Gugguu. Pysyvät siisteinä monen vuoden jatkuvassa käytössä.

Vierailija
15/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kymmenvuotias poikani tekee selvää kaikista housuista kesät talvet. Laskee pyllymäkeä, parkouraa, painii, futistelee, kiipeää puihin ja samoaa metsissä.

Vierailija
16/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös opetella paikkaamaan vaatteita, mun poika ainakin on ollut aina sen verran aktiivinen, että housut kuluu polvista puhki aina loppujen lopuksi...

Vierailija
17/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin pienenä puri hihansuut ja kauluksen....

Vierailija
18/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samallaista täällä vaikka on lähes teini, vaatteita kuluu ja kenkiä. Ostaa ties mitä adidasta, nikeä... Housut hajalla. Eli halppis collegeä niin raaskii ostaa aina uusia. Monet tennatrit ostettu jo keväästä lähtien. Lapsi viettää aikaa skeitti radalla, scoottaa. Kiva harrastus mutta Vaatteet kuluu ja tennarit. Suojat kuluttaa paidat kyynärpäistä kun tarrat jää kiinni ja polvista pilvisuojat, niin ainakin selittää, luulen ettei aina käytä suojia, huoh!

Mä ajattelen että hyvä kun lapsi liikkuu ja kuluu vaan vaatteita eikä mielenterveys niinkuin monilla nuorilla jotka ovat aivan riippuvaisia peleistä ja älylaitteista...