Esivaihdevuodet ja hiustenlähtö - ootteko saaneet apua estrogeenistä? Muut konstit kokeiltu & käytössä :(
Otsikossa kysymys. Epätoivoinen olo jo, kun pesun jälkeen on tukku tukkaa hyppysissä, toinen tukku lattiakaivon ritilässä. Uutta karvaa pukkaa, toivottavasti, mutta eihän ne ehdi samaa tahtia kasvaa kuin entinen lähtee, vaikka popsisi kaikki maailman vitamiinit, biotiinit ja spironolaktonit, ja hölväisi Rogainea 24/7.
Muutaman vuoden taistelu jo takana, toivottavasti ei enää edessä....
Kommentit (31)
Verilätyt ja musta makkara puolukkahillolla, sen c-vitamiini auttaa rautaa imeytymään. Purkki rautaa ilman syytä ei suositella.
Spirolactoneresrpti ja minoxidiili käyttöön ennenkuin on liian myöhäistä.
Lääkärit suosittelee pesua joka tai joka toinen päivä hiustenlähtöön. Silloin sienet ja bakteerit ei jyllää. Luehan netistä ihotautilääkäri Hannulan teksti aiheesta.
Olen saanut avun!! Ja ongelma johtui juuri esivaihdevuosioireista, lääkärissä kävin, kilppari-arvot oli kunnossa jne.
Sain avun apteekin Plantur 39-shampoosta. Apteekin sivuilla sanotaan näin: "Plantur 39 - fytokofeiinishampoo ohuille ja hauraille hiuksille on kehitetty avuksi ehkäisemään ennenaikaista hiustenlähtöä ja hiusten ohentumista 40 ikävuodesta lähtien." Kuulemma 2 kk menee ennen kuin alkaa vaikuttaa ja se aika siinä todella meni.
Minulla siis pitkät hiukset, ikää 48 v. Vuosi sitten syksyllä alkoi aivan järkyttävä hiusten lähtö. Puoli vuotta tein niin, että aina suihkuun mennessä putsasin aina lattiakaivon ritilän, kun halusin nähdä lähteekö niitä hiuksia tosiaan niin paljon kuin tuntui. Siellä oli aina sellainen ison kämmenen kokoinen tukko hiuksia :( Minulla lähti nimenomaan pestessä niitä hiuksia aivan älyttömästi. Myös kampaaja mainitsi tästä. Kokeilin biotiinit ja muut ja mikään ei auttanut. Kun olin kaksi kuukautta käyttänyt tuota shampoota (en ole käyttänyt hoitoainetta) niin siitä lähtien on ollut aivan pieni kolikon kokoinen hiustukko ritilässä eli ei käytännössä mitään! :) Kevättalvella ajattelin, että homma on rauhoittunut ja en käyttänyt tuota shampoota vähään aikaan -ja hiusten lähtö alkoi taas. Palasin shampoon käyttöön ja taas loppui hiusten lähtö. En tiedä, onko tämä sattumaa, mutta en aijo vähään aikaan kokeilla muita shampoita!
Katsokaa sukunne hiuksia, sieltä tulee vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut avun!! Ja ongelma johtui juuri esivaihdevuosioireista, lääkärissä kävin, kilppari-arvot oli kunnossa jne.
Sain avun apteekin Plantur 39-shampoosta. Apteekin sivuilla sanotaan näin: "Plantur 39 - fytokofeiinishampoo ohuille ja hauraille hiuksille on kehitetty avuksi ehkäisemään ennenaikaista hiustenlähtöä ja hiusten ohentumista 40 ikävuodesta lähtien." Kuulemma 2 kk menee ennen kuin alkaa vaikuttaa ja se aika siinä todella meni.
Minulla siis pitkät hiukset, ikää 48 v. Vuosi sitten syksyllä alkoi aivan järkyttävä hiusten lähtö. Puoli vuotta tein niin, että aina suihkuun mennessä putsasin aina lattiakaivon ritilän, kun halusin nähdä lähteekö niitä hiuksia tosiaan niin paljon kuin tuntui. Siellä oli aina sellainen ison kämmenen kokoinen tukko hiuksia :( Minulla lähti nimenomaan pestessä niitä hiuksia aivan älyttömästi. Myös kampaaja mainitsi tästä. Kokeilin biotiinit ja muut ja mikään ei autta
Olin just aikeissa kirjoittaa Plantur39 hiuspohjaan hierottavasta ja jätettävästä nesteestä. Epätoivoinen olin syksyllä kun tukkaa lähti pesussa ihan järkyttävästi ja googlailin mikä voisi auttaa kun ei ruokavalio, rauta, hiusvalmisteet jne auttaneet ja törmäsin tohon. Se IHAN OIKEASTI toimiin. N54
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa sukunne hiuksia, sieltä tulee vastaus.
Ei aina niinkään. Meillä osalla on loppuun asti vahvat, tuuheat ja paksut hiukset ja osalla ohenee ja vähenee. Sisaruksillakin keskenään tosi erilaset, osalla kiharat ja paksut, osalla suorat lirut.
Vichy Dercos Energy+-shampoo on auttanut minulla, saa apteekista.
Mulla oli pari vuotta sitten sellainen 5-6 viikon vaihe kun hiuksia lähti päästä ihan kauheasti kerrallaan. Vähän on sen jälkeen rauhoittunut, mutta se paksu ja helposti harjattava hius on poissa. Jäljellä on pieni liru ja latvoja olen leikannut sen takia, että latvat tuntuvat jatkuvasti olevan ohuet ja huonot.
Ei ole kaljuja kohtia päässä, mutta tämä on ollut paha järkytys. Päätin sitten että jos liikaa lähtee niin ostan peruukin. Lähteköön. Ja lähteekin aina hiuksia pestessä. Värjäsin että olisi edes kivamman värinen tämä liru mikä jäljellä on. Välillä tuntuu että puolet lähti ja toisinaan tuntuu että 2/3 lähti ja jäljellä on enää 33%.
Mulla ei 39 toiminut yhtään. Hajustettu liikaa ja kalliskin oli. Sulfaatteja ei suositella käytettäväksi.
Verilätyt ja musta makkara puolukkahillolla, sen c-vitamiini auttaa rautaa imeytymään. Purkki rautaa ilman syytä ei suositella.
Spirolactoneresrpti ja minoxidiili käyttöön ennenkuin on liian myöhäistä.