En tiennyt, että lompsallakin pitää olla merkki.
Uutta tämä tieto mulle, että lähes jokaisella on lompsakin joku korssi tai tiigeri. Mä olen aina ajatellut, että lompsan funktio on pitää setelit, kolikot ja kortit tallella. Ja siihen kelpaa mikä tahansa hyvin suunniteltu lompakko.
Kommentit (27)
Mulla on Guessin lompakko kohta 10v vanha. Ei kulumia, mutta kangas likaantuu niin olen pessyt sen käsin n. vuoden välein.
Ei se merkki taida laatua tuoda. Tuossa lompakkoketjussa jollakin oli monta eri lompakkoa huippukallilta merkeiltä, ja joutui silti pohtimaan jo seuraavan ostoa.
On itsellänikin mieheltä saatu dkny-lompakko, ja ihan kiva ja hyvä lompakko on. En usko, että olisi sen laadukkaampi, jos hinnassa olisi yksi nolla enemmän.
Aivan samat ajatukset tulivat mieleen tuosta yhdestä ketjusta. Merkkilompakko!? Pitääkö niitä merkkejä lykätä joka paikkaan?
Samaa mietin minäkin. Itselläni ei kyllä edes ole lompakkoa.
Kaikkein hauskinta on se, että av-mammoilla on merkkilompakoita :D
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:04"]
Aivan samat ajatukset tulivat mieleen tuosta yhdestä ketjusta. Merkkilompakko!? Pitääkö niitä merkkejä lykätä joka paikkaan?
[/quote]
Kunnon merkki = kunnon laatu. Ei tarvitse jatkuvasti ostaa uutta, kun ostaa kerralla kunnollisen.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:04"]
[/quote]
Kunnon merkki = kunnon laatu. Ei tarvitse jatkuvasti ostaa uutta, kun ostaa kerralla kunnollisen.
[/quote]
Niinpä kai. Ketjussa sitten hehkutetaan, että se merkkilompakko on pysynyt hyvänä jo lähes vuoden!!!1! :O :O
Todellisuudessa laadukkaamman saisi kotimaiselta käsityöläiseltä. Esim. Äetsän suunnalla valmistetaan yhä suomalaisia nahkalompakoita käsityönä. Mutta niissä ei valitettavasti ole kyljessä mitään trendilogoa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:42"]
Niinpä kai. Ketjussa sitten hehkutetaan, että se merkkilompakko on pysynyt hyvänä jo lähes vuoden!!!1! :O :O
Todellisuudessa laadukkaamman saisi kotimaiselta käsityöläiseltä. Esim. Äetsän suunnalla valmistetaan yhä suomalaisia nahkalompakoita käsityönä. Mutta niissä ei valitettavasti ole kyljessä mitään trendilogoa.
[/quote]
No itseasissa en tiedä lompakoista mitään, kunhan heitin... Kunnon merkki = kunnon laatu tuli mieleen työkaluista jossa näin on.. -mies-
Mä oon niin out! Mulla ei oo merkki lompsaa, voi ei. Rakas aitoa nahkaa oleva lompakko
On ollut uskollinen jo vuosia <3 tittidii
Mulla on käytössä mun isoäidin joskus mulle lahjaksi antama kotimainen nahkalompakko. Se on ollut mulla nyt 15 vuotta ja kestää edelleen :) Ilmeisesti vanha isoäiti tiesi mikä on laadukasta. Merkillä ei mitään väliä.
lompsa...siinä vasta huvittava sana
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:55"]
Rakas aitoa nahkaa oleva lompakko
[/quote]
Minkälaista on epäaito nahka? Joko tuote on nahkaa tai ei ole.
Minä taas ajattelin merkkilompakko-ketjun innoittamana hankkia jonkun laadukkaamman lompakon. Jos se vaikka kestäisi vähän kauemman kuin nuo ns. merkittömät nahkalompakot, jotka hajoavat pahimmillaan vain vuoden käytön jälkeen. Hinta on kuitenkin lähes sama kuin kuin merkkituotteilla, joten ei ole paljon hävittävää. Nyt on vain ongelmana löytää malli, jossa ei ole mitään bling bling koristelua, isoja logoja tai muuta huomiota herättävää.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:55"]
[/quote]
[/quote]
jospa se on keinonahka / aito nahka, se on ainakin epäaitoa? Mutta ihan hyvin voisi sanoa nahkalompakko, ihan niin kuin sanotaan nahkakengät eikä aitoa nahkaa olevat kengät.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:55"]
[/quote]
[/quote]
Et ole kuullut/nähnyt nahkaa jäljittelevästä tekoaineesta? Sitä on aina nimitetty tekonahkaksi tai epäaidoksi nahkaksi erorukseksi aidosta nahkasta
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:04"]
[/quote]
[/quote]
Mä ostin oman lompakkoni Citymarketista 7 vuotta sitten. Edelleen ulkomuodoltaan kuin uusi: ei kulumia, halkeamia, rikkoutuneita vetoketjuja tms. Itse asiassa edelleen ajattelen sitä "mun uutena lompakkona" ja yllätyin että sen ostosta on hujahtanut jo noin monta vuotta. :)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:04"] Aivan samat ajatukset tulivat mieleen tuosta yhdestä ketjusta. Merkkilompakko!? Pitääkö niitä merkkejä lykätä joka paikkaan? [/quote] Kunnon merkki = kunnon laatu. Ei tarvitse jatkuvasti ostaa uutta, kun ostaa kerralla kunnollisen. [/quote] Mä ostin oman lompakkoni Citymarketista 7 vuotta sitten. Edelleen ulkomuodoltaan kuin uusi: ei kulumia, halkeamia, rikkoutuneita vetoketjuja tms. Itse asiassa edelleen ajattelen sitä "mun uutena lompakkona" ja yllätyin että sen ostosta on hujahtanut jo noin monta vuotta. :)
[/quote]
Mullakin on Cittarista ostettu nahkalompakko, joka on kestänyt hyvänä jo usen vuoden. Ei jälkeäkään kulumisesta tai rikki menemisestä.
Minä en ymmärrä näitä merkki=laatu-väitteitä. Ihan olen halpahallista lompsani ostanut ja on kestänyt 20 vuotta. Yhdessä kulmassa on kyllä pieni kuluma.
Miten ihmeessä ihmiset käsittelevät omaisuuttaan, jos se hajoaa käsiin? Olen myös ostanut marketeista halpoja kuteita ja nekin ovat kestäneet hyvin. Samoin kengät, en omista kuin neljä paria ja ne ovat kaikki teini-iässä ostettuja.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:04"]
[/quote]
[/quote]Mun lompakon nepparissa lukee Carducci. Nahkaa ja kestänyt jo kymmenen vuotta. Maksoi muistaakseni 35 euroa.
Mulla on Michael Kors