Mikä on suosikki Hercule Poirot tarinasi??
Kommentit (31)
Idän pikajuna juu. Ne kaikki niin hyviä etten osaa parasta kertoa
Vaikea sanoa. Idän pikajuna on kyllä korkealla, mutta olen lukenut ja nähnyt niin monta Poirot-juttua että menevät usein sekaisin :) Varjossa auringon alla ja Stylesin tapaus ovat muistaakseni hyviä myös.
Varjossa auringon alla kirjana, mutta tv-sarjasta se missä Poirot rakastuu tähän huijari-naiseen. En tietenkään muista jakson nimeä.
Olen nähnyt lähinnä tv-filmatisointeja. Kuolema Niilillä (2004) on niistä suosikkini. Siinä on jätetty nainen, jolla on pakkomielle exästään. Poirot neuvoo naista päästämään irti menneestä, kun se vielä on mahdollista. Se oli mieleenpainuva kohtaus.
Toinen suosikkini on Viisi pientä possua (2005). Arvoituksellinen tarina. Siinä on Rachael Stirling, joka on hyvä näyttelijä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
5 pientä possua tai Kortit pöydällä
Se, missä Poirot päätyy vanhoilla päivillään itse murhaamaan.
The Hollow, aivan ihana leffamusiikki ja elokuvan alku.
Ja niin surullinen tarina.
Vierailija kirjoitti:
Se, missä Poirot päätyy vanhoilla päivillään itse murhaamaan.
Esirippu. Tämä on kirjana hyvä, surullinen ja haikea. Elokuvassa ei ihan niin hyvä.
Teetä kolmelle ja Viisi pientä possua.
Idän pikajuna. Ikävää päätyä näin ilmeiseen vaikka kaikki on tullut luettua ja katsottua eri filmatisointeina, eli olisi ollut hienompaa räväyttää jollakin vähemmän tunnetulla. Mutta näin vaan on, ja David Suchetin roolityö ko. tv-elokuvassa on häikäisevän hieno.
Samat kuin ap:llä plus ehkä lisäksi Viisi pientä possua. Muutkin tietty erittäin hyviä... Mutta nythän seulotaan parhaista parhaimpia...
Mistä tuon kirjan saisi?
T: nuorimies
Agatha Christien viisauksia:
Postinkantaja on koiran silmissä sellainen ihminen, jota ei päästetä sisään...
Stylesin tapaus.
Siinä on kaikki vielä niin uutta ja tuoretta. 😁
Vähän ohista mutta tykkäsin aina jos niissä oli niitä pohjapiirroksia. Sai tuumia ja pähkäillä miten siellä kukakin liikkui tms. Missäs kaikissa kirjoissa niitä olikaan? Itse muistan ainakin että pikajunassa ja niilissä olisi olleet hyttien kartat🙂
Kurja Belgia