Mite tehdä asunnosta kodikas jos ei ole paljon huonekaluja?
millä tavoin saada kodikkuutta ja ettei näyttäisi niin kolkolta?
Kommentit (10)
Kirppiksiltä huonekaluja ja muuta sisustusta pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksiltä huonekaluja ja muuta sisustusta pikkuhiljaa.
ei kiitos luteille
Vähemmän on enemmän.
Kaunis valaistus, joku tyylikäs tuoli tai sohva, täyspitkät verhot katosta lattiaan niin kuin hotellissa.
Valaistus on tosi tärkeää. Ostaisin vain alas suuntaavan jalkalampun jolla saa tunnelmavalaistuksen ja ehkä vastaavanlaisen pöytälampun. Joku yksinkertainen malli. Itse tilaisin Artemiden valaisimen ,mutta ikeastakin saa ihan kivoja.
Sitten jotain seinälle. Joku taulu tai juliste.
Jos lattia on puuta, en laittaisi paljon mattoja. Korostaisin vain valolla lattian lämmintä sävyä.
Ei liikaa tavaraa !
Viherkasveja, värejä, tauluja, valaisimia.
Verhot ja matot tuo kodikkuutta. Myös puun väriset huonekalut, tehosteseinä, tapetti, kasvit...
Minulla on olohuoneessa tavallinen kattolamppu ja jalkalamppu, jossa on valo ylös ja lukuvalo alaspäin. Jos haluan olohuoneen näyttävän kodikkaalta, laitan jalkalampun ylöspäin menevän valon päälle. Jos haluan olohuoneen näyttävän kolkolta, laitan kattovalon päälle. Käytän siis kattovaloa vain siivotessa tai jos pitää etsiä jotain.
Pesin ikkunat ja samalla vaihdoin verhot. Olohuoneen tunnelma muuttui täysin, kun verhojen väri muuttui. Verhojen pitää olla täyspitkät ja runsaat.
Viherkasveilla saa ihmeitä aikaan. Harmi, että itse en ole mikään viherpeukalo.
Viherkasvit, kynttilät, koriste/lattiatyynyt. Jollain tapaa yhdenmukainen sisustus, esim. värimaailma tai aikakausi.
Tekstileillä, matoilla, verhoilla, kasveilla, tauluilla, valokuvilla.