Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä avustamisesta baareissa?

Vierailija
20.01.2023 |

Ihmisten auttaminen on tärkeää ja tosi jees, mutta ymmärrän heitäkin jotka eivät koe vessassa avustamista itselleen mieleiseksi. Baarin työntekijät ovat asiakaspalvelua varten mutta eivät hekään ole henkilökohtaisia avustajia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku avustamista missä? Vessassako?

Vierailija
2/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se henkilökohtainen avustaja lähtee tietenkin mukaan. Juopot itse ulostakoot ja virtsatkoon housuihinsa, jos eivät vessaan kykene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, baareissa kun käy vammaisiakin asiakkaita. Siitä on noussut ongelmaa, kun jotkut vammaiset asiakkkaat pyytävät toisia asiakkaita tai baarin työntekijöitä avustamaan vessakäynneissä. 

Vierailija
4/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole baarihenkilökunnan tehtävä käydä kusettamassa kännisiä vammaisia.

Vierailija
5/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen lapsena alle metrin mittaisena päässyt ihan itse normaali kokoiselle vessanpöntölle istumaan. Tietysti olin selvin päin.

Vierailija
6/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä jutussa ei suoraan sanottu millaisesta avustamisesta oli, mutta kuvittelisin että oven avaamista ja seisomakorokkeen antamista ja ehkä vessapaperi kouraan, jos se on hankalasti saatavilla. Jos paikassa oli koroke, jota tarjota lyhyelle henkilölle jalkojen alle. Tuollainen ei mene vielä kummankaan puolelta henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
7/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakoon vaipat jo kotona.

Vierailija
8/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää tarvitsevansa avustajaa pitää avustaja tietenkin olla mukana. Normaaliin asiakaspalveluun ravintolassa ei kuulu kyseinen työtehtävä ja vielä vähemmän se kuuluu muille asiakkaille. Toki halutessaan saa avustaa, mutta avustusta tarvitseva ei voi tällaisen varaan laskea.

Vierailija
9/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisella on oikeus henkilökohtaiseen avustajaan ja vammaispalvelun kanssa määritellään avun tarve. Siihen saattaa sisältyä tietty määrä vapaa-ajan apua, ja näitä tunteja voi sitten käyttää vaikka baarireissulle. Baarin henkilökunnan ei tarvitse avustaa wc-käynneillä. Sitä varten on se palkattu avustaja.

Vierailija
10/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kaverusta olivat ottaneet hiukan jo vauhtia ennen baariin menoa. Lähestyessään baaria he arvelivat, että noinkohan päästään sisään. Portsari oli ulkona tupakalla ja kuuli tämän, No, jos ette itse pääse, niin kyllä me autetaan, oli hänen kommenttinsa iloisille vesseleille. Kyllä nykyään palvelu pelaa.

Vierailija
11/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ravintola valita asiakkaansa sillä perusteella, että sillä ei ole tarjota invavessaa pyörätuolilla liikkuvalle? Vai joutuuko tuosta Iltalehden lööppiin?

Vierailija
12/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä jutussa ei suoraan sanottu millaisesta avustamisesta oli, mutta kuvittelisin että oven avaamista ja seisomakorokkeen antamista ja ehkä vessapaperi kouraan, jos se on hankalasti saatavilla. Jos paikassa oli koroke, jota tarjota lyhyelle henkilölle jalkojen alle. Tuollainen ei mene vielä kummankaan puolelta henkilökohtaisuuksiin.

Tällainen apu varmaan ok eikä liian intiimiä. Tilanteet voi olla vaihtelevia. Baareissa monesti on myös aika humalaista ja sekavaa porukkaa. Työntekijöillä ei ole välttämättä aikaa avustaa vessassa vaan pitää tehdä muuta. Hankala kysymys. 

Vierailija
13/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, että avustamista niiden tuoppien kumoamisessa.

Vierailija
14/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Ei tietenkään kuulu avustaa. Joko avustaja mukaan tai sitten ei ole asiaa baareihin jos ei yksinään selviä. Äly hoi.

Vierailija
15/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti. Ei tietenkään kuulu avustaa. Joko avustaja mukaan tai sitten ei ole asiaa baareihin jos ei yksinään selviä. Äly hoi.

Ei kai noin yksioikoista ole?? Riippuu mitä avustamisella tarkoitetaan. Voit kai sinä baarissa toiselle asiakkaalle avata oven ja ojentaa käsipaperia? 

Vierailija
16/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin omatoiminen. Ottaisin mukaan omaa paperia sekä kokoon taittuvan pissapullon siltä varalta, jos en yltäisi  pöntölle.

Vierailija
17/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarimikko ehtii ihan hyvin käydä pyyhkimässä jonkun perseen,

driksujen teon välissä.

Vierailija
18/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi, jos baarit ja muut asiakaspaikat rakennettaisiin siten että ne sopivat kaikille. Esteettömyys ei haittaa ketään mutta auttaa kaikkia. 

Vierailija
19/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaiset pysykööt kotona. Kukaan halua heitä änkyttämään kännissä baariin.

Vierailija
20/20 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä portsarina voisin ihan hyvin avustaa ehkä hieman liikaa olutta ottanutta nuorta asiakasta esim. farkkujen nappien avaamisessa ja ehkä myös suihkun ohjaamisessa oikeaan paikkaan ettei tule housuille ja lattialle. Tietysti vain pyydettäessä ja vain miesten wc:ssa.

Poke-Pete