Mikä helvetin perhetyttö?
Kysyn vaan koska tämmöinen sana on tullut suomenkieleen? Mitä se tarkoittaa käytännössä?
Kommentit (19)
Kiltti ja kunnollinen tyttö, joka ei juokse kavereiden kanssa tai poikien perässä ympäri kyliä yötämyöden vaan viettää aikaa perheensä kanssa. Kavereita voi tietysti olla.
Se on tuo yksi trolli joka täällä tuota viljelee jatkuvasti.
Siis ei kai kukaan tuollaista nyt oikeassa elämässä käytä?
Sana ollut käytössä jo vuosikymmeniä. Sitä ei vain kovin usein kuule nykyään.
Perhetyttö on Jännä-Janikan vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan puhu perhepojista?
Eikö "Kilttis" ole tuttu käsite?
Vakavamielinen kiltti kotona viihtyvä tyttö, jollaisia ennen arvostettiin. Eivät suosittuja kouluiässä, mutta jotka kelpaavat vaimoiksi, kun etsitään rehellisiä ja kunnollisia puolisoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei s*atana :D Miksi ihmeessä tällaisia keksitään? Aina täytyy naisia jaotella "hyviin" ja "huonoihin" tuollaisilla ihme termeillä
Eikö kaikki synny johonkin perheeseen?
Yksi tuttu entinen merimies sanoi ettei joutanut tutustua perhetyttöihin satamissa vaan rahalla piti saada ennen laivan lähtöä.
Kuulostaa joltain mitä en todellakaan haluaisi olla :D
Käytetäänkö tuota nimitystä yhä?
Mä muistan 70-luvun lapsena että kuulin joskus vanhempieni mutta ennen kaikkea isovanhempieni sukupolven tuosta puhuvan. Yleisesti mummot siis positiivisessa mielessä kuvailivat jotain tyttöä tai nuorta naista, mutta mua tuo nimitys ahdisti jo silloin. Siitäkin huolimatta että itse osuin monen mielestä kuvaukseen
Vierailija kirjoitti:
Vakavamielinen kiltti kotona viihtyvä tyttö, jollaisia ennen arvostettiin. Eivät suosittuja kouluiässä, mutta jotka kelpaavat vaimoiksi, kun etsitään rehellisiä ja kunnollisia puolisoja.
Laittakaapa tämä sana Tinder-profiiliinne, te miehet jotka sitä käytätte xD
Kaveritytön vastakohta