Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden mahdollisuus tässä tilanteessa?

Vierailija
20.10.2014 |

Synnytyksestä 4kk ja vauva on täysimetetty. On meidän esikoinen ja sai alkunsa heti kun jätimme ehkäisyn pois, ei ollut hajuakaan ovulaatiosta tms, koska kuukautiset olivat tuolloin olleet poissa jo 6kk (johtuen silloisesta todella alhaisesta painostani). Siitä huolimatta raskaus alkoi sormia napsauttamalla.

Meillä ei ole ollut ehkäisyä käytössä synnytyksen jälkeen enkä edelleenkään ole nähnyt yksiäkään kuukautisia. Se, että kuukautisia ei ole ja täysimetän, ehkäisee vissiin aika rankasti? Tai ainakin pitäisi ehkäistä? Nyt kuitenkin olen parin viikon ajan tuntenut outoja tuntemuksia mahassa (nippailua, pieniä vihlaisuja) ja alavatsa on todella, todella pömpöllään. Varsinaista yhdyntää päästiin harrastamaan vasta 3,5kk synnytyksen jälkeen, joten siitä on nyt vasta 2 viikkoa. Voinko oikeesti olla taas raskaana ja nyt jo saada jonkinlaisia raskausoireita vai onko mulla vihdoinkin 1,5 vuoden tauon jälkeen kuukautiset alkamassa?

Raskaustestiäkään en ole viitsinyt vielä käydä ostamassa kun tosiaan eka mahdollisuus raskauteen tullut 2 viikkoa sitten...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:27"]Lähinnä tuosta tuli multa alapeukkua, kun on jo nyt mukamas maha tosi pömpöllään, vaikka kiinnittymisestä olisi VASTA viikko kulunut. Haloo, eihän se vatsa nyt heti ala pömpöttämään, harhaa tuo on tai tullut muutama kilo takaisin. Tai sit jostain ruoasta aiheutunutta, turvottaa tai alkamassa menkat. Luulenpa, että toivot olevasi raskaana ja siksi näitä tuntemuksia/näkyjä pömpötyksestä on. 
[/quote]

Mun eka raskausoire oli kauhea vatsa pömpötys (turvotus) :)

Vierailija
2/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vatsa kerkesi kutistumaan tosi litteäksi ekan kuukauden aikana joten tän yhtäkkiä ilmaantuneen pömpötyksen todellakin huomaa! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetys on oikein käytettynä todella luotettava ehkäisykeino. Ainahan voit kuitenkin tehdä raskaustestin.

Vierailija
4/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:44"]

Täysimetys on oikein käytettynä todella luotettava ehkäisykeino. Ainahan voit kuitenkin tehdä raskaustestin.

[/quote]

Niin olen ymmärtänyt, että täysimetyksen ainakin pitäisi ehkäistä tosi hyvin. Milloinkohan voin edes tehdä raskaustestiä kun ei ole hajuakaan, milloin ne kuukautiset "olisi jääneet pois"? ap

Vierailija
5/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä pakko kysyä, miksi aloitukseeni on tullut alapeukkuja? Voisiko joku perustella? ap

Vierailija
6/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateelliset siiderivalaat alapeukuttaa kun joku laiha on tullut helposti raskaaksi, palautunut heti omiin mittoihin ja nyt ilmeisesti uudelleen raskaana, sekös mammoja potuttaa :-)

Vierailija
7/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se imetys mikään 100% varma ehkäisykeino ole.

Vierailija
8/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ei todellakaan ole varma ehkäisykeino. Ensimmäinen ovulaatio kun aina tulee ennen niitä menkkoja, eli et voi ikinä tietää onko ovulaatio jo ehtinyt tapahtumaan, vaikka menkkoja ei olisi näkynytkään.
En ikinä luottaisi imetykseen ehkäisykeinona ja kyllä, olen itsekin äiti ja imetän (täysimetystä 4,5kk, sitten kiinteät + osittaisimetys) eikä tulisi pieneen mieleenkään panna ilman ehkäisyä, ellei siis toinen vauva olisi toiveissa.

Vierailija
9/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täysimetys sulje raskautta pois! Koska ihmiset ymmärtäisivät sen?

Vierailija
10/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:08"]Imetys ei todellakaan ole varma ehkäisykeino. Ensimmäinen ovulaatio kun aina tulee ennen niitä menkkoja, eli et voi ikinä tietää onko ovulaatio jo ehtinyt tapahtumaan, vaikka menkkoja ei olisi näkynytkään.
En ikinä luottaisi imetykseen ehkäisykeinona ja kyllä, olen itsekin äiti ja imetän (täysimetystä 4,5kk, sitten kiinteät + osittaisimetys) eikä tulisi pieneen mieleenkään panna ilman ehkäisyä, ellei siis toinen vauva olisi toiveissa.
[/quote]
Ja siis minullakaan ei ole kuukautiset vielä alkaneet uudelleen, vauva reilu 6kk.

Vierailija
11/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ihan neuvolassa sanottiin, että täysimetys (ympäri vuorokauden max. 4 tunnin välein) on yhtä luotettava ehkäisykeino kuin kondomi. Terkka oli joku 50-60v.

Vierailija
12/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun siihen yhdistää vielä sen seikan, että mulla ei ole kuukautiset vielä tullut kertaakaan synnytyksen jälkeen? Ja tuskin ois siis muutenkaan tulossa seuraavaan puoleen vuoteen. Luulis todennäköisyyden olevan aika pieni? ap

Vierailija
13/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:11"]Entä kun siihen yhdistää vielä sen seikan, että mulla ei ole kuukautiset vielä tullut kertaakaan synnytyksen jälkeen? Ja tuskin ois siis muutenkaan tulossa seuraavaan puoleen vuoteen. Luulis todennäköisyyden olevan aika pieni? ap
[/quote]

Se ei tee siitä siltikään täysin varmaa. Huoh..

Vierailija
14/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toivottavasti teillä on asenne että lapsi on tervetullut jos meinaa tulla, koska tuohan on käytännössä raskauden yrittämistä jos ilman mitään ehkäisyä harrastaa seksiä.

Vierailija
15/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:20"]No, toivottavasti teillä on asenne että lapsi on tervetullut jos meinaa tulla, koska tuohan on käytännössä raskauden yrittämistä jos ilman mitään ehkäisyä harrastaa seksiä.
[/quote]
Jatkan tätä vielä, mutta eikö tosiaan teidän neuvolassa keskustella ehkäisyasioista? Ainakin itselleni jälkitarkastuksessa lääkäri otti ehkäisyasian esille (ja itseasiassa jo ekassa neuvolassa vauvan ollessa 6vrk terveydenhoitaja sivusi ehkäisyasiaa) ja esitteli kattavasti eri vaihtoehtoja, sain minipilleritkin heti mukaan. Ilmoitin tosin itse, ettei toista lasta ole ainakaan lähivuosina tulossa.

Vierailija
16/16 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tuosta tuli multa alapeukkua, kun on jo nyt mukamas maha tosi pömpöllään, vaikka kiinnittymisestä olisi VASTA viikko kulunut. Haloo, eihän se vatsa nyt heti ala pömpöttämään, harhaa tuo on tai tullut muutama kilo takaisin. Tai sit jostain ruoasta aiheutunutta, turvottaa tai alkamassa menkat. Luulenpa, että toivot olevasi raskaana ja siksi näitä tuntemuksia/näkyjä pömpötyksestä on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi