Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kärsin pätemistäni päivittäin. Olen paska ihminen.

Vierailija
20.10.2014 |

Olen 14-vuotias. En osaa pitää suutaani kiinni ja häpeän väittelyn(lue: riitelyn-) haluani... Oikeassa oleminen ja toisen "voittaminen" tuo, vaikka se kamalalta kuulostaakin, mielihyvää.
Itsetunto nollassa, sen pönkittämistähän tämä kai on. Jospa ikä toisi tilannetajua ja itsehillintää. Vaikka ei sitä ilman työtä saavuta.
En kestä tätä enää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kokoomusnuori?

Vierailija
2/10 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:32"]oletko kokoomusnuori?
[/quote]
Sitä sentään en. En halua kannattaa mitään puoluetta fanaattisesti. Kauimpana ajatusmaailmastani ovat Perussuomalaiset ja Kristillisdemokraatit. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa piti tietysti lukea pätemisestäni. -Ap

Vierailija
4/10 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä kun kasvat hieman.

Vierailija
5/10 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vanhemmiten muutu. Mutta ei se oo sun ongelma et muut on väärässä :P

Vierailija
6/10 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:39"]Ei se vanhemmiten muutu. Mutta ei se oo sun ongelma et muut on väärässä :P
[/quote]
Kyse ei ole tästä vaikka olisikin lohdullista ajatella että olen oikeassa. Päden myös asioissa josta tiedän vain vähän, ja joista minulla on puolueellinen näkökanta. -Ap

Vierailija
7/10 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päteminen perustuu oikeasti johonkin tietoon, älyyn tai kykyyn, sehän on pohjimmiltaan hyvä juttu nuorelle. Nuoret tarvitsevat jotain tuollaista jolle rakentaa itsetuntoaan.

Sun pitää kääntää se päteminen toisinpäin. Nyt yrität päteä saadaksesi itsellesi jotain, ja se varmasti ärsyttää ympäristöä, mutta entäs jos pätemisen sijasta käyttäisit tietojasi tai osaamistasi auttaaksesi muita?

Millä alalla olet paras pätemään? Voisitko sitä alaa käyttää johonkin vapaaehtoistoimintaan esimerkiksi? Silloin auttaisit jotain muita ihmisiä, ja saisit hyviä fiiliksiä auttamisesta eikä siitä että nolaat ja mollaat muita.

Vierailija
8/10 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ikä todennäköisesti sinulla auttaa, kun olet tuon verran herkkä että itse tajuat asian ongelmaksi. Tosiaan pätemisen tarve oikeassa olemisella vähenee kyllä kun itsetunto kasvaa. Älä nyt tee asiasta liian isoa ongelmaa, tosi moni on tuossa iässä ja vielä paljon vanhempanakin tuollainen (esim. yliopistolla oli ihan hitosti päteviä kaikkien alojen asiantuntijoita) eikä se ole mikään maailmanloppu.

Vierailija
9/10 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei auta kaikilla ikäkään

Vierailija
10/10 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos pitäisit vain suusi kiinni? Sun laiset ihmiset on tosi rasittavia!!