**MAALISmasut syyskuun ekana**
Kommentit (17)
Leanna, kumpi syntyi tyttö vai poika? :-)
musta alkaa vähitellen tuntua, että vauvamasu jo vähän näkyy. istumatyössä kyllä turvotustakin tulee, mutta luulen tässä olevan jo muutakin kuin sitä. pitänee varmaan kohtapuoleen kertoa muillekin työtovereille ettei tartte joutua juorujen kohteeksi...
tänään on tarkoitus lähteä viikonloppureissulle. kolmen tunnin istuminen autossa työpäivän jälkeen ei kyllä innostaisi. toivottavasti olo ei muutu huonoksi.
mukavaa viikonloppua kaikille!
ruusunpiikki rv 13+3
Tällä viikolla on ollut jotenkin alakuloiset fiilikset. Kun ei ole mitään todisteita siitä, että masussa on kaikki hyvin! Oon varmaan aivan jännityksestä kankeana kun sitten 12 päivän päästä vihdoin päästään ultraan.
Ei siis mitään uuttaa täältä. Vatsa ei ole pyöristynyt, eli ainoat oireet edelleen tihentyneet vessareissut ja kipeät rinnat. Migreeni on onneksi pysynyt poissa.
Joku kyseli joku päivä inhokki-kotitöistä, mun inhokki on ehdottomasti tiskaus! Olen aina kiukkunen kun joudun tiskaan ja usein tulee paiskottua astioita niin että jotain menee rikki, tästä on tullut ihan vitsi mun ja miehen välillä, että aina kun mä tiskaan niin täytyy käyttää myös imuria, koska lattialle lentelee lasinsiruja!
Hyvät viikonloput kaikille maalismasuille! Mä pääsen huomenna kummipoikaa hoitaan, joten touhukas päivä tiedossa!
Despelote, rv 11+5
täällä on kerrankin ihanan viileetä!! JES! Mä inhoan kuumuutta - ja rakastan talvea. innolla jo odottelen että pääsee vetämään toppikset jalkaan ja pihalle koirien kanssa - onneks toppikset on henkselimallisia laskettelu-housuja ni voi jättää vetskarin auki ja ison toppatakin päälle.
Tänää taas tuskailin töissä niitten kantamusten kanssa, hiton vaikee opetella kantamaan puolikkaita ämpäreitä ja pienempiä hangollisia, mut kai se on pakko kun alkaa kohtu ilmotella että on liikaa taakkaa. Eilen varsinkin illalla tuntui kantaessa sellasta painetta ja välillä oikein " kirveli" ja jomotti kohdun yläosassa.
Onneks on vika työpäivä ja sitten viikonloppu vapaa..jes!
Mun masu on ihan hassun näkönen, siis alavatsa on pömppä, ihan selkee semmonen tiukka pömppä..joka kyllä latistuu kun makaa selällään - mutta kuitenkin. Sitten kun on pelastusrengas tuossa pömpän yläpuolella niin näyttää tosi hassulta, se rengas oikein tunkee esiin kun alavatsa työntää sitä ylöspäin :) vinkeen näköne...yäk.
Inhokkikotityö oli joskus kysytty ja unohdin vastata...imurointi!! Jos olis äänetön imuri ni sekin menis, mut ei...pesen vielä lattiat ja joskus ihan vaan lakasen kun en jaksa hakea imuria huutamaan...lakasemalla vaan ei lähde koirankarvat, ne vaan pöllyää toiseen paikkaan :(
Mutta, nyt täytyy mennä täyttää astianpesukone et ehtii jotain tehdäkin.
Tappert ja Puksu 12+5
12+5 viikoilla mennään ja olo on ihan " normaali" . Ruoka maittaa, ja valitettavasti myös suklaa ja karkit on alkanut taas oikein himottaa entiseen malliin.
Tänään menen yhden rakkaan työkaverin läksiäisiin ja menemme syömään (+ muut JUOMAAN) joten kerron myös oman tilani tänään lopuillekin, jos tulee sellainen tilanne että ihmetellään miksen viiniä ota pihvin kera :-) Muutenkin ensi viikolla mennään työporukalla 3 pvän reissulle, jossa tiedän että illat on kosteita ja railakkaita.... ja siellä on saunomista sun muuta joten eihän tätä pömppistä ja jättirintoja millään selitä :-)
Äitiysvaatteet on vallan käytössä alaosissa, kun muut ei mahdu. Lisää olen ostanut , tilasin eilen Bebesin verkkokaupasta pari ihanaa paitaa ja masutuubin. Jos nyt näillä pärjäis aika pitkälle.
Oireet on vallan vaihtelevia näillä viikoilla. Eilen oli tosi raskas päivä, maha tuntui painavan heti aamusta ja särki ja jomotti koko päivän. Kävely tuntui raskaalta, samoin kauppakassien kantaminen otti mahaan. Nyt taas tänään ollut aivan eri fiilis heti aamusta, ei tunnu oiken miltään ja mahakin tuntuu taas pienemmältä eikä niin megapallolta heti aamusta. Selkäsäryt mulla on alkaneet jo nyt, saa nähdä miten käy kun viimeksikin kärsin niistä melkoisesti. Tukivyön tilasin ja otan heti käyttöön kun tulee.
Viikonloppuja kaikille. En taida viikonloppuna koneella olla kun mennään mummuloihin ja saimme tietää että vihdoin maanantaina meidän kirvesmies tulee taas jatkaan remonttiamme, joten raivataan kämppää siihen malliin että homma pääse etenemään kunnolla.
12+5
Täällä vuoto on lisääntynyt ja kivut myös, joten kohti keskenmenoa ollaan matkalla. Iltapäivällä menen gynelle tutkailtavaksi, mutta eipä tämä enää tästä muuksi muutu.
Meille ei siis tullut kevätvauvaa, mutta teille kaikille hyviä vointeja ja lepoa!
-vauvaksi-
VAUVAKSI;
toivotaan nyt kuitenkin että gynellä selviäis jotain ihan muuta ja vaaratonta. Mä olen jo niin sitä mieltä ettei maalisista kukaan enää putoa kyydistä :(
Onhan noita vuotoja ollut muillakin ja silti kaikki on ollut hyvin...toivotaan toivotaan...täällä on peukut pystyssä!!!! bd
Tappi taas
Laitan tähä tuon eilisen keskustelun
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8226294&p=3&tmode=1&smode…
Vauvaksi: pahoittelut ja halaukset kipujen ja vuotojn takia. Toivotaan vielä ettei olisi pahin kyseessä.
Tää on aivan hipi hipi väsynyt, töissä tuli kumarreltua ja nosteltua oikein urakalla, on kans vaikee totutella nostelemaan pienissä erissä. No alaselkä -jomotus varmaankin pitää siitä huolen. Muuten on mukava olo, ruokakin alkaa taas maistumaan (kohta kokeilen kyllä ruisleipääkin).
G: kuinka moni meinaa ottaa etukäteen selvää sukupuolesta?? Me ei meinata, ekasta olisin saanut 100% varmuudella tietää (punktio), mutta en halunnut eikä haluttu kuopuksestakaan.
Hauskaa vk-loppua maaliksille
-m- rv 13+4
toivotaan vielä kuitenkin että kaikki olisi hyvin. me täällä kaikki pidetään sulle peukkuja!
ja meillä halutaan tietää sukupuoli etukäteen. tosin jos ei rakenneultrassa näy/suostu näyttämään, niin en usko että vain sen takia lähden muualla sitä selvittämään. tosin yksityiselle olen menossa rv 28, joten toivottavasti siellä sit viimeistään asia selviää.
ei mulle ole mitään väliä kumpi tulokas on, mutta silti haluaisin sen tietää.
hahah eli ultrat on ohi mun kohdalla kiitos kaupungin lopullisesti,ei saakelin pihit paskat ees rakenneultraa tarjoa,hittolainen....
joo eli loppullinen la on 9.3,niskaturvotusta oli 0.6mm eli ei oikein mitää? pää-pylly 6cm+risat,nipottava ja elämäänsä kyllästyny lääkäri joka ei ottanu edes ultraukses kuvia,hemmetti. onneks toinen paikalla ollu sano et otetaa mahan päältä :P ja ultraavaa lääkäriä vi****i ja ihan oikein sille! sen verra epäkohtelias oli koko ultran.
napatyrä on kadonnut kokonaan ja pikkanen on kova liikkuilemaan ja kohtu on ihan kamalan korkealla jo:O
olo on oikein hyvä ja voinnit loistavat,nyt kun flunssast selvisin...
esikois tytölle tuli kutsu fys.terapiaan,josko toi meiän tyttösen sais kävelemää kuukausien sisään \o/ ei oo kovin kauaa odotettukkaan...
maanantaina neuvola,KUULEN ekaa kertaa sydänäänet,hipheijaaaa=))
ja ens perjantaina laivalle(tuleepa hauskaa kattoa ku muut juo....)
nyt siivoamaan ja ruuanlaittoon...
ainiin ja vuodelepo poistu ja saa kantaa,nostaa ja liikkua normaalisti=)
eli siis me otamma selvää kumpanen tulee jos on suostuvainen vain näyttämään,eli mennää rv 20-21 siihe 4d:hen...kivempi tietää laittaako ton tyttösen pienet vaatteet jo kellariin saakka...
ja muutenki haluan nähdä et kaikki ok...
miimuli & 9cm papunen=) rv 13+0\o/
Vauvaksi : Toivottavasti vuoto johtuu jostain muusta ja on täysin vaaratonta. :(
Saanut tänään paljo enemmän aikaseksi, kuin monena muuna päivänä.
Oireina on minullakin vain kipeöt rinnat ja yölliset veskireissut. Välillä tuntuu todellakin siltä, että onkohan tämä ihan tottakaan :D On toi ylävatsa toki aika hassun näköinen kun se pömpöttää :/
Meillä siis todellakin lähtee tänään kirvesmies pois, kun meillä ei ole sille mitään sellaista tekemistä mitä ei osaisi itsekkin tehdä. Maanantaista lähtien saa sitten yksinään touhuta siellä. Liekkö niin hyvä idea ;)
Nyt pitää mennä syömään ja sitten taas raksalle pariksi tunniksi.
t.punkeli 12+3 (+1) ja se ultra on 3 päivän kuluttua !!!!
VAUVAKSI;
eihän gynellä käynti mennyt huonosti? Eihän?? Haluaisin niin kovin kuulla hyviä uutisia..
Tappert taas..
Täällä meilläpäinkään ei tarjota odottaville rakenneultraa ja np-ultrankin saa automaattisesti ainoastaan yli 37-vuotiaat. Epistä....harmihan se on, kun käytäntö vaihtelee niin paljon paikkakunnittain.
Mutta me kävimme miehen kanssa eilen siellä np-ultrassa ja kylläpä olikin ihana ja helpottava käynti. Siellä se pikkuinen heilutteli jalkojaan ja käsiään ja sydän löi nopsaan tahtiin. Niskaturvotus oli 1.4mm eli normaali, pääperämitta 61mm, reisi 9mm, sydämen neljä lokeroa näkyi sekä munuaisten, mahalaukun ja virtsarakon aihiot. Siis KAIKKI näytti olevan kunnossa, jopa pienet sormet ja varpaatkin saatiin laskettua!!! Ultraajana oli np-ultran uranuurtajana tunnettu henkilö eli todellinen asiantuntija... ja sen kyllä huomasi, mies teki tosi tarkkaa työtä.
Tästä on hyvä jatkaa, vaikkakin vielä on pitkä matka maaliskuuhun.....
Kaikille meille jaksamista ja oikein iloista odotusta! Toivotaan, ETTEI ENÄÄ KUKAAN meistä joudu kokemaan keskenmenoa!!!
Ainiin, vielä tuosta inhokki kotityöstä. Se on ehdottomasti ikkunanpesu! Melkein 30 ikkunaa vaatii jo niin paljon työtä että YÄK! (onneksi anoppi on olemassa ;))
Terkuin Minnis
Rvt oli siis 12+2
T. raskausdementikko Minnis
...häiritsen.
Luin edelliset pinot, ja siellä oli galluppia sukupuolesta.
Tässä raskaudessa mulla on ollut jotenkin enemmän tyttöolo, tukka rasvoittuu, näppyjä naamassa, pahoinvointia (sitä ollut kyllä pojistakin samalla tavalla), sikiön syke korkea (160-170/min), kiukuttaa usein ;) jne..... mutta ihan kumpi vaan on yhtä tervetullut. Meillä on ennestään kaksi poikaa ja yksi tyttö.
Nyt lupaan jo pysyä poissa vähän aikaa ettei vallan monologiksi mene....
Elokuvaa katselin lapsen kanssa. Mies on työpaikan illanvietossa, saa nähdä mihin aikaan kotiutuu ja missä kunnossa ;) Nyt väsyttää ja mietinkin miten sais ton lapsenki väsymään :D Se kattoo tuota uutta ohjelmaa tartu mikkiin.
Ei muuten onnistu tää " herkuttelu" tän mahan kanssa :S Oli suklaalevy karkkipussi popcornia ja limukkaa, muutama pala suklaata ja vähän limua ja alko ällöttään oikein kunnolla ja nyt valuu vielä verta ikenestä, kun sinne meni popcornia :( Ois pitäny varata jotain hedelmiä varmaankin. Sitäpaitsi tää maha täyttyy niin äkkiä. Ensin on ihan kamala nälkä ja sitten yhtäkkiä ei voi södä enää muruakaan, mitenkähän mulle käy jouluna :D
Joo, olen väsynyt... pitäis mennä nukkumaan :)
t.punkeli *haukottelee*
ps. Vatsassa kupli oudosti elokuvaa katsellessa, oiskohan tuo ollut ilmavaiva vai jotain muuta.... ?
Synnytin ystävättären avustuksella joka lupautui mukaan koiran synnytyksiin erikoistuneena;)
Paikka oli jokin kumma varastorakennus,keskellä korkeita varastohyllyjä.Yhteen hyllyyn sitten nojaten ponnistin vauvan maailmaan.Vauva soljahti sementti lattialle vauhdikkaasti ilman kipua;)
Jossain vaiheessa lapset ja mies liittyivät seuraan ja samantein lähdimme kyläilemään minä vielä istukkaa synnyttämättömänä;)HUH HUH-että näin sitä sitten mennään!!!
Tänään sitten siirrytty viikolle 12.Yes.Alkaa luottavaisuus raskautta kohtaan kasvamaan.
Mukavat viikonloput kaikille!!
Leanna ja sissi rv 11 ja mukulat