~*~TOUKOTAAPERTAJIEN VIIKONLOPPU!~*~
Kommentit (25)
Täällä sitä pärskitään. Meidän tyttö sairastui flunssaan alkuviikosta ja nyt se on sitten mulla. Töissä yritän olla, mutta eipä tästä taida mitään tulla. Pää tuntuu olevan niin tukossa, että järki ei kulje.
Kävin tänä aamuna vaalla ja järkytyin. Paino on noussut pari kiloa nyt kolmen viikon aikana. En sillä ihmettele, koska mulla on vatsa turvoksissa. Tuntuu että kaikki housut kinnaa ja on hankala välillä istua töissä. Esikoiselta en muista mitään tälläistä. Toivottavasti tämä tästä pian laskee.
Muuten ei kuulu mitään ihmeempää. Valtava halu mulla olis kertoa tästä raskaudesta kaikille, mutta siltikään en vielä halua. Oletteko kertoneet jo muille kuin miehelle?
Mukavaa perjantaita kaikille!
Puzzle
Kovastippa meillä Alpukan kanssa ajatukset menee samaa rataa. :) Jotenkin sitä tosiaan haluaisi kuuluttaa tämä onnen jo kaikille, mutta toisaalta pelkään sitä, että kaikki ei menkkään hyvin. Mä tiedän että mun olis siinä vaiheessa tosi vaikea jakaa ajatuksiani kenenkään tutun kanssa.
Mutta odotellaan vielä hetki!
Puzzle
Aurinkoista aamupäivää! Tosiaan; olisi ihana kertoa jo " kaikille" , mutta ei kyllä vielä uskalla. Varsinkin, kun ensimmäistä odotamme, niin en yhtään tiedä, miten tämä tästä etenee. Olo oli viime yönä taas ahdistavan huono, toivottavasti joka yö ei tarvitse herätä ottamaan särkylääkettä....
Varasin eilen neuvola-ajan kolmen viikon päähän. Kertoisiko joku ihana, mitä ensimmäisellä neuvolakerralla tapahtuu? Oletteko ottaneet sinne miehen mukaan? Silloin pitäisi olla menossa noin viikko 8, joten kuunnellaanko (onko ylipäätään mahdollista) siellä jo sydänääniä?
Mukavaa perjantaipäivää ja tulevaa viikonlopppua!
Ihan järkky yö takana :( Esikoinen heräs 5 kertaa!!!! ja joutu silitteleen ja paijaan ainakin 5-10 min kerralla, yleensä herää 1-2 kertaa ja nukahtaa heti kun kippaa takas sänkyyn... Väsyttää ihan pikkasen... Mies lupas tulla hyvissä ajoin kotiin ja katsoo poikaa ja tehdä jopa ruokaa niin saan nukuttua, jee!!
Mulla alkanu nyt jo järkyttävä aamuällötys, mitään ei oo vielä ulos tullut ja muistaakseni pahaolo ei helpottanutkaan yökkäämällä vaan jotain pientä syömällä.
Meillä kerrottu muutamille ihmisille, miehen isälle ja uudelle vaimolle sekä muutamalle mun kaverille, koska häitä oli tarkotus ensikesänä viettää, nyt tosin suunnitelmiin tulee muutos jos vauva masussa pysyy... Meillä alkuraskaudenultra 6+6 viikolla ja jos siellä kaikki ok, kerrotaan varmaan muillekkin vanhemmille.
Ekassa neuvolassa otetaan verikoe, josta katotaan HIV,olikohan kuppa, veriryhmä sekä rh ja vasta-aineet. Paino ja pisunäyte, yleistä keskustelua elämäntavoista ja perheestä. Sydänääniä kuunneltiin ainakin meillä vasta viikolla 12 ( jotka ei tosin vielä silloinkaan kuuluneet )
onnipapunen rv4+3
Sf mittaa ( kohdunkasvua ) katsoon vasta rv 17.
nyt niin tyhjä pää ja poika vauhdissa koiran vesikipolla, että lopettelen..
onnipapunen
Ehkä 2-3 kertaa oli niin, ettei ollut mukana! Tuli jotenkin miehellekkin todemmaksi se odotus kun sai joka kerta kanssa kuulla sydänäänet! =) Nyt en tiedä miten tässä toisessa raskaudessa menetellään.. Mutta luulisin että mies haluaa kyllä useasti mukaan! Eihän se muuten mitään haittaa jos meidän neiti 11kk on mukana? Kokemuksia?
vastasin näköjään vahingossa vanhaan pinoon. tässä siis viestini oikeaan paikkaan:
Hih, varovasesti kurkkaan tänne...
Haalean plussan testasin eilen ja vielä oon ihan pää pyörällä ihmetyksestä.
Kuukautisten mukaan LA ois 29.4, mutta uskon että se tarkentuu toukokuulle ja siksi tungen teidän pinoon. Viime perjantaina testi näytti vielä negaa, ja ovista en pongannut silloin kun olisi pitänyt. Luulen siis ja toivon että LA siirtyy tuosta n. viikolla.
Oireita ei vielä ole muuta kuin nännin arat ja jatkuva nälkä.
tilannetta hankaloittaa se että aloitan viikon päästä uuden vakituisen työn jossa on 4kk koeaika. Pitää jossain vaiheessa tehdä toiminta suunnitelma paljastamisen varalle.
nyt siis kierron mukaan rv5+6, voisinkohan saada ekan neuvolan jo ens viikolle?
Onnea kaikille plussanneille!
En pidä raskauttani minään salaisuutena. Ajatuksena on, että ennemmin kerron ensin hyvät uutiset ystäville ja perheelle ja sitten ne huonot jos on tarvista. Enkä salaile ensin onnen tunteitani ja sitten joudu sulkeutumaan kokonaan maailman ulkopuolelle jos käykin huonosti. Eikä mielestäni ole kiva, jos kertoo pelkät huonot uutiset: " Sori, olen tosi allapäin, tuli keskenmeno. Niin tosiaan olin raskaana mutten halunnut kertoa niitä hyviä uutisia kellekään. Huonot kyllä voin."
Tämähän on tietysti täysin yksilökohtaista, joku sureekin mieluummin täysin yksityisesti. Itse olen tunteiltani sen verran avoin ja ilmaiseva, etten kykenisi pitämään pahaa mieltä piilossa. Mielestäni avoimuudella (vaikkapa hoitojen tai keskenmenon suhteen) säästyy myös läheisten täysin tarkoituksettomilta tölväiseviltä sanavalinnoilta. Esimerkiksi: Jos ystävä tietää, että olemme lapsettomuushoidoissa, hän tuskin tulee työntämään lastaan syliini ' tartuttaakseen vauvakuumeen' tai jatkuvatsi utele vauvantekosuunnitelmista.
Mulla varmasti vaikuttaa se, että lähipiiri on ollut tietoinen ja ihanasti tukenut läpi lapsettomuushoitojen. Ei siis ole sellaista kynnystä lähteä puhumaan henkilökohtaisista asioista, niinkuin varmasti olisi jos tärppäisi tyyliin ekasta kierrosta, eikä ole koskaan edes puhunut näistä lapsiasioista esim. vanhempiensa kanssa. Meillä siis saivat perhe ja lähimmät ystävät tietää plussatestistä heti. Asiaan vaikutti myös se, että siskoni soitti kun vielä pitelin valmista testiä kädessäni ja itkin ja nauroin... :) Olisi ollut vaikea keksiä mitään tekosyytä, miksi olen hysteerisessä tilassa, varsinkin kun tosiaan tietävät vaikeuksistamme.
Huh, melkoinen litania. :D Mutta olen tosiaan joutunut perustelemaan tätä avoimuuttamme aika paljon, sillä ihmisillä taitaa oikeasti olla se käsitys, että raskaudesta ei puhuta ellei ole pakko.
Oloista sen verran, että oireet ovat häipyneet täälläkin ajoittaisia mahan nippailuja lukuunottamatta. Odotan mielenkiinnolla milloin ne oikeat oireet alkavat. :) Toisaalta olisi mukavaa, että olisi edes jotain, mistä tietäisi olevansa raskaana. (tätä toivomusta tulen todennäköisesti kiroamaan sitten, kun se Pahoinvointi alkaa.. ;) )
Nyt täytyy kiitää tunneille, että saadaan päivä pulkkaan. Sen verran täytyy hehkuttaa, että ensimmäinen tässä koulussa saamani arvosana oli 5! (asteikko 1-5) Piristi ihan mukavasti päivän. Vilkutukset kaikille kanssaTaapertajille, ja tervetulotoivotukset uusille plussanneille - Onnea! Käykää kirjautumassa Toukotaapertajien esittelylistaan, jos ette vielä ole siellä.
-v- 5+1
Yritin äskön saada aikaa neuvolaan, sain kuulla että neuvola on vaihtunut. Edelliseen neuvolaan pääsi suoraan talomme edestä lähtevältä pysäkiltä, uuteen neuvolaan joutuu käveleen yhteensä 6 km! Tosi hieno lykkiä lumessa vaunuja jossa esikoinen luultavasti huutaa ja taivaltaa läpi lumen ison masun kanssa! Eipä ne paljon ajattele, joten ukko-kulta joutuu nytkin tuleen joka kerta mukaan ja samoin esikoisen olen ajatellut mukaan ottaa. Tuleekohan siitä tosiaan mitään, jos esikoinen on mukana??
onnipapunen poika 09/05 ja rv 4+3
p.s en saanut vielä aikaa neuvolaan, joten yritän ensviikolla uudelleen...
Moi LUNA (ja tietty myös muut)! Mulla sama juttu; olen hakenut uutta työtä ja hakuprosessi etenee mukavasti. Uusi työ alkaisi siis syksyn aikana (jos kaikki menee hyvin). Kyllähän raskaus melko nopeasti tulee esille, mutta eihän sitä vauva-asioita voi suunnitella työtilanteiden mukaan (onneksi). Ja palataanhan sieltä äippälomalta joskus myös takaisin. Vaikka tottakai asia mietityttää ja mahdollisen uuden työnantajan reaktiot myös.
Kun esikoista odotin.
Eka neuvola kerralla täytetään kaikki paperitja punnittaan, otetaan pissastta sokeri ja valkuainen. JA sitten täti kyselee muutenkin vähän kaikenlaista. Täällä nuo verkikokeet otetaan labrassa jonne saa lähetteen ekalla kerralla.
Itse kun varasin neuvola aikaa täti itse kysyi tuleeko esikoinen mukaan. JA kun sanoin että kyllä niin ei pitänyt minään ongelmana kysyi vain että mikä on sitten paras aika esikoisen kannalta tulla.
Joku kyseli myös tuota ensimmisen neuvolan ajankohtaa. Täälläpäin antavat sen kun viikkoja on n.8. Minulla on tasan 8+0 kun neuvola on. Tämä siis kait vaihtelee vähän paikkakunnittain?
ME ei olla vielä raskaudesta kerrottu kuin parille kaverille. Esikoisesta muistaakseni kerrottiin aika heti plussan jälkeen, nyt vain ei ole tullut vielä tilaisuutta kertoa kummankaan vanhemmille/sisarruksille ym.
Luulen että tässä lähiaikoina siis tulee kerottua uutisia ja jos sitten käy huonosti niin sitten kerrotaan huonoja uutisia, siis toivottavasti niitä ei tarvitse kertoa!
Minua edelleen väsymys painaa, juuri heräsin tunnin päikkäreiltä kun puhelin soi, muuten olisi varmaan nukuttanut pidempäänkin, mutta nytpähän jää vähän omaa aikaa kun esikoienn jäi vielä nukkumaan:).
löysin muuten ihan vahingossa pamppersin sivuilta raskauskalenterin missä on hyviä kuvia ihan pienestäkin sikiöstä:) aika hauska kattoa sellaisia ja miettiä että tuoltas emeidänkin vauvanalku näyttää:)
mmimma ja mutukka 5+0
Täällä uusi juuri plussannut ilmoittautuu mukaan... Testasin plussan pari päivää ennen menkkojen alkua ja nyt on menkat jo pari päivää myöhässä. Olo on todella erikoinen. Välillä uskon raskauteen ja välillä ei. Ehkä eniten mietityttää tämä oireettomuus... Lievää pahoinvointia on välillä ja väsymys ehkä jonkin verran lisääntynyt, muuten ei mitään. Mahasta nippaili noin viikko sitten kovasti, mutta nyt enää satunnaisesti. Kovasti vielä mietityttää meneekö kaikki hyvin ja alkaako ne menkat kuitenkin kohta. Tämä on minulle toinen raskaus. Ensimmäisen raskaus meni hyvin ja pahoinvointia ei juuri ollut, mutta silloin minulla oli ennen testin tekoa vahva tunne, että olen raskaana. Rinnat kipeytyivät silloin todella pian ovulaation jälkeen. Nyt ei rinnat ole kipeät ja selvää oloa tosiaan raskautumisesta ei ole. Teistä joku muukin kertoi hyvin oireettomasta vaiheesta tällä hetkellä. Ymmärrän fiiliksesi täysin... Minäkin kovasti odotan milloin tulisi lisää oireita ja vahvistusta tähän raskaana olemiseen :)
En ole vielä varannut neuvolaa, mutta ajattelin tuonne muutaman viikon päähän varailla, kuulee samalla sydänäänet. Joku kysyikin milloin sydän äänet kuuluvat eli n.11-12 viikolla varmimmin. Ultralla ne näkyvät jo n.rv 7-8 pienenä " tikityksenä" , kun oikein tarkasti katsoo :) Olen töissä paikassa, jossa hoidellaan mm. alkuraskauden juttuja, joten pieniä ihmisen alkuja saa ihailla ultrassa lähes päivittäin.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
K.
Täällä on ihanaa käydä lueskelemassa, mitä teille samoissa meneville kuuluu....ja aika samaa rataahan se teillä taitaa mennäkin. Mulla tuli tänä aamuna yht äkkiä niin voimakas äklö olo, etten pystynyt liikkumaan mihinkään. Siinä sitten mietin hetken, mistä moinen noin äkisti tuli, niin muistin etten ollut syönyt vielä mitään. No varovasti hain jääkaapista kylmää ananasmehua ja sehän piristi kummasti. Nyt tiedän kolmen raskauden jälkeen vasta mitä on pahoinvointi, edellisissä kun ei ole ollut oikein nimeksikään. Sanoinkin jo miehelle, että mitä ihmettä sie olet minuun siittänyt ja siitäkös tuli kunnon:D Kyllä vielä toissapäivänä kehuskelin, kuinka olen pessyt saunaa ja siivoillut ym.....mut nyt tuntuu, etten viitsisi ja jaksaisi yhtään mitään (tosin on mulla nytkin itse tehty pitsa uunissa)
Odotan jo innolla ensi viikon neuvolaa, paitsi eihän sieltä nyt vielä paljon irti saa, mut saan nyt varmaan ainakin tietää milloin mulla se eka ultra on. Niin mainitsinhan eilen sen, että täytynee varmistaa la. koska ne edelliset kk:t olivat vain kp 23 ja muutenkin oudot.
No nyt meen ottaan pitsat uunista
Lalla ja purnukka
No tulihan se ilta vihdoinkin ja sain esikoisen nukkumaan. Ollaan tyttären kanssa molemmat kamalassa flunssassa ja ajatus ei tunnu oikein kulkevan. Toivottavasti tämä tästä pian helpottaa.
Mä oon ajatellut soitella neuvolaan joskus parin viikon päästä. Mitään hoppua mulla ei vielä ole, ehtiihän siellä sitten ravata. Lisäksi haluan ensin katsoa nämä ensimmäiset viikot rauhassa, että kuinka käy. Mä oon ajatellut kertoa parille läheisimmälle ystävälle toisesta vauvasta, mutta sukulaisille sitten vasta myöhemmin ultran jälkeen. Mulla oli ennen esikoista keskenmeno rv 8 ja se oli mulle henkisesti tosi kova paikka. Silloin en pystynyt puhumaan kenellekkään siitä, paitsi miehelleni ja itseasiassa mä en ole vieläkään kertonut kenellekkään tutulle siitä. Nyt asia olisi ehkä jo helpompi kohdata, vaikka vaikeaa se olisi vieläkin.
Mä mietin mielessäni jo kovasti kaikenlaisia käytännön juttuja. Eli tarvitaanko kaksostenrattaita, koska esikoisen pitää luopua tutista ym. Onhan tässä aikaa noita asioita miettiä ja järjestellä, mutta mä nyt olen tälläinen, aina pitää miettiä noin kilometri eteenpäin :)
Mä toivon että tässä raskaudessa mun ei tarvisi kärsiä niin kamalasta pahoinvoinnista kuin esikoisen kanssa. Mutta lupaavasti nytkin jo välillä tekee pahaa eli taitaa olla turha toivo. No, hyvän asian puolestahan tässä kärsitään.
Puzzle rv5+0
Eli toive olisi kovasti päästä toukokuisiin, mutta saas nähdä...
NEUVOLASTA: lunttaan kahden aikaisemman raskauteni neuvolakortteja, ja ensimmäiset käynnit ovat olleet molemmilla kerroilla rv 9+2. Yleensä meillä ei tuolla ensimmäisellä kerralla kuunnella sydänäniä, koska yleensä ne eivät vielä silloin kuulu. Ettei me mammat turhaan huolestuttaisi;) Toisessa raskaudessa pyysin kuitenkin jo kokeilemaan, ja ne kuuluivatkin! Viikko myöhemmin niitä ei taasen löydetty, joten tosi moni asia vaikuttaa.
Ensimmäinen kerta on pisin, meillä aikaa on varattu noin tunti. Myöhemmin aikaa menee puolisen tuntia. Eka kerralla paljolti paperien täyttelyä ja juttelua. Pissanäyte pitää antaa joka kerta, verinäyte alussa (labrassa tai th ottaa heti). Verenpaine mitataan melkein aina, painoa punnittu silloin tällöin (enemmän lopussa). Hb tarkistettu aina pyytäessäni (tai jos on väsyttänyt tms.). Kohdunkorkeutta mitattu eka raskaudessa rv24 eteenpäin, tokassa raskaudessa rv21 ->.
MITÄ HYVÄ TIETÄÄ EKASSA NEUVOLASSA:
- Milloin papa otettu viimeksi. Itse en tätä koskaan muista. Ehkä seuraavan kerran muistan?
- Suvussa (molempien vanhemmat + sisarukset) olevista sairauksista kysellään.
- Edellisten kk alkamispäivä, kierronpituus, mahd. ovulaatioajankohta (jos testattu), milloin raskaustesti positiivinen
(- Edellisten raskauksien neuvolakortit kannattaa ottaa mukaan)
Mulla toisessa raskaudessa esikko oli melkein aina mukana. Joskus meni kyllä tosi hankalaksi, koska hätääntyi aina siinä kohdassa, kun minun piti nousta sille tuolille makaamaan jalat levällään. Moni sydänäänien etsintä meni siksi pieleen. Lääkärintutkimukseen pyysivät ilman lasta, mutta se toisella kerralla onkin vain kahdesti, jos ei mitään erikoista ole. Välillä oli ihana saada lapselle hoitaja ja keskittyä neuvolakäyntiin ihan vain mahan kanssa! Lapsen kanssa ollessa kun tuli helposti puhuttua enemmän lapsesta kuin omasta voinnista...
Mies oli muutaman kerran mukana ensimmäistä odottaessamme. En tiedä, miten kaikki muut saavat järkättyä niin hyvin aikaa! Toisella kerralla pääsi siihen yhteen ultraan. Varmasti huippu juttu, jos mahdollista, mutta tuskin kannattaa ottaa ressiä jos hankala järjestää.
Meillä tarjotaan vain rakenneultra, joten aina jännä kuunnella juttuja siitä, kuinka " ootetaan ekaan ultraan" kunnes kaikki varmistuu tms. Itse pidän sydänäänten kuulumista tiettynä rajapyykkinä. Sitten tuntuu jo aika varmalta;)
Samoin syys-flunssa joka kiusaa esikkoakin... Nenä vuotaa rassukalla koko ajan!
Mä ihan pelästyin kun eilen illalla katsoin mahaani! Jestas kun se oli pyöreä!!! Taitaa iltaa kohti tulla turvotusta mukavasti! Mieskin oli jo ihan et " joko sulla noin iso maha on?" Mä sit rauhottelin, et kaippa se on turvotusta vaan... eipä tuon mahan vielä vähään aikaan PITÄISI kasvaa! (Ellei tule syötyä liikaa herkkuja!) =D
Jotenkin tullut kauhean herkäksikin tän raskauden myötä. Ollaan aina oltu kovia halailemaan mut nyt halaillaan esikoisen kanssa koko ajan! Ja kovasti tekee mieli hoivata ja pitää sylissä! onneksi neiti tykkää siitä! Ettei heti rimpuile pois kun äiti alkaa halailemaan! Samoin saattaa silmät kostua kun vaan katsoo Pinskun taapertamista ja leikkejä.. Niin se raskaus vaan herkistää heti alkumetreillä...
Nyt lösähdän sohvalle.. hetki vielä omaa-aikaa ennen kuin neiti herää päikyiltä..
-Alpukka rv4+5
Päätä särkee, nenä vuotaa ja poskionteloihin koskee, tarvii käydä lääkärissä maanantaina, niin saan antobiootit. Poikakin nuhanen ja siitä johtuen yöt ollu risasia :(
Meillä oli viimeksi ekaneuvola 7+6 viikolla, aika suuria eroja neuvoloiden kesken, milloin mennään ekalle käynnille...
(.) Masua nippailee lupaavasti, lievää pahoinvointia ja sit tää kylmä-kuuma olotila vaihtelee. Esikoista odottaessa oli rinnat ihan sairaan kipeet, ihan alusta asti, nyt ei ollenkaan. Taitaa johtua suht pitkästä imetyksestä, josko rinnat oli karaistuneet ;)
Hyvät viikonloput kaikille!
Nyt kun vauvakuumeiluajat on ehkä tältä erää ohi, päätin siirtyä uuteen aikakauteen ja hylätä vanhan kiireessä hihasta ravistetun nikin L.U.N.A, ja tästä eteenpäin siis esiinnyn uudella kiireessä hihasta ravistetulla nikillä i-p-o. Eli samasta henkilöstä on kyse.
Onnea Ilennalle työnhakuun. Toivottavasti tärppää myös sillä rintamalla!
Totta puhut; vauvabisneksiä ei voi suunnittella työn mukaan, mutta vähän huolestuttaa silti. vuoden vaihteeseen asti ei tätä varmaan piiloteltua saa. Tiesiväthän ne riskin kun nuoren naisen palkkasivat. Kunhan vaan eivät istä pihalle koeajan puitteissa jos ja kun asianlaita paljastuu.
Mmimman vihjeestä menin minäkin pampersin sivulle ja oli tosiaan hyvän oloinen kalenteri.
Oireita ei oo vielä(kään) ilmestynyt kummemmin ja toivonkin että ainakin pahoinvointi jättäisi tulematta tähän osoitteeseen. Tänään olin ostoksilla ja pakkohan se oli käyttä lindexin -30% valitsemastasi lastenvaatteesta -kuponki. Nyt on sitten meidän toukotiitiäisellemme ruskeat sammarit jo odottamassa.
Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään. Mä en tosiaan halua alkaa sitten puolelle valtakunnalle selittelemään jos joku meneekin vikaan. Toisaalta tekisi kyllä mieli kuulluttaa tämä koko maailmalle!
Tulevat isovanhemmat kummaltakin puolelta saavat ensimmäisen lapsenlapsensa (jos nyt joku sisarus ei ehdi tähän väliin..) ja voin vain kuvitella kuinka innoissaan ovat kun kuulevat SUUREN uutisen.
Kuinkas moni täällä on ensimmäistä kertaa asialla minun laillani?
Maanantaina pitäisi soittaa neuvolaan ja yrittää saada aika mahdollisimman pian. OnnellinenMamma olikin kertonut meille malttamattomille noviiseille ensimmäisen käynnin tapahtumista. Kiitos siitä. Toivottavasti pääset toukojoukkoon mukaan!
Ei tätä kyllä vielä oikeen usko.. kun ei ole kummempia oireitakaan niin monta kertaa päivässä tulee tunne että olenkohan kuitenkin keksinyt koko jutun.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Kun tuolle vanhalle oli jo kertynyt pituutta ihan kivasti!
Mun 3 päivää kestänyt väsymys oli eilen tipotiessään! Outoa! Olin jo ihan asennoitunut siihen että se tulee kestämään monta viikkoa! Vatsassa vielä pientä nippailua, mutta muuta " raskauteen viittaavaa" ei havaittavissa!
Kumpa kaikki olisi kunnossa...
Kovasti tekisi jo mieli kailottaa kaikille, että [color=orange]raskaana ollaan![/color] Täytyy kuitenkin monta viikkoa vielä malttaa mielensä! Suunnitelmissa oli että jos ei ennen 12 viikon ultraa kerrottaisi kellekkään, mutta vaikeeta tulee olemaan! (Mä olen vähän tälläinen hätä-housu!) Esikoisestakin kerroin vanhemmilleni ja sisaruksilleni melkein heti +-testin jälkeen! Eikä nyt yhtään helpota että veljen vaimolla la maaliskuun alussa! Kovasti jo tekisi mieli turista vauvajuttuja! =) Mutta malttia malttia...
Mitenkäs te muut olette ajatelleet kertoa?
Nyt täytyy mennä aamupalalle.. Kerkiää vielä syödä ennen kuin neiti herää...
[color=darkcyan]Kertokaas muutkin kuulumisia!!! =)[/color]
-Alpukka rv4+4