Myöntääkö teistä kukaan olevansa psykopaatti tai narsisti? Ne on kuitenkin aika yleisiä, joten palstallakin on väkisinkin.
Täällä monet me uhkaavat, miten heillä on psykopaattiset tai narsistiset vanhemmat.
Kertokaa te itse, jotka olette psykopaatteja ja narsisteja, miten elämänne kulkee!
Entä suhteet lapsiinne?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ei koskaan myönnä olevansa narsisti. Turha sitä on kysellä.
Narsisti nimenomaan myöntää olevansa narsisti, koska ei näe siinä mitään hävettävää.
joku mä olen, en narsisti, ehkä joku pikku psykopaatti. En mikään murhaaja psykopaatti.
Oon psykopaatti ja tunnen kolme muuta. Yhden samankaltaisen kuin mä, pystyy toimimaan yhteiskunnassa mutta ei lähisuhteissa. Yhden sosiopaattisen joka on rikollinen, nisti ja väkivaltainen. Ja yhden narsistisen pellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole narsisti, mutta minulla on iso ego enkä osaa olla luontevalla tavalla nöyrä. Luultavasti jotkut pitävät narsuna.
Onko sulla liehittelijöitä. Otatko minkä tahansa tilan haltuun? Jollet kykene ja tiedät sen etukäteen, et mene ollenkaan?
Millaiset välit lapsiisi. Onko toinen vanhemmistasi kaltaisesi
Olen enemmänkin epäsosiaalinen. Maailmassa ei ole montaakaan yhtä isoa egoa ja egottomien ihmisten kanssa ei ole niin hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa narsku kyllä kysyttäessä myöntää hyvin usein olevansa narsku, koska on siitä ylpeä. Se on erikoista, harvinaista ja yksilöllistä, eli selkeää parhautta narskun mielestä. Ei narskua kiinnosta se että muut ihmiset pitäisivät sitä huonona, koska ei narskua kiinnosta muiden idloottien mielipiteet muutenkaan.
Normaali ihminen ei yleensä myönnä olevansa narsisti, koska normi-ihmisellä ei ole tarvetta olla erikoinen, varsinkaan huonolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Oon psykopaatti ja tunnen kolme muuta. Yhden samankaltaisen kuin mä, pystyy toimimaan yhteiskunnassa mutta ei lähisuhteissa. Yhden sosiopaattisen joka on rikollinen, nisti ja väkivaltainen. Ja yhden narsistisen pellen.
Onko sulla lapsia?
Millaista on, kun ei kykene rakastamaan.
Joskus pelkään kyllä olevani narsisti. En tiä siis oonko mut epäilen
Ei narsisti kirjoittaisi täällä olevansa narsisti. Ei ne koe, että niissä olisi joku vika, tai että narsisti sanana kuvaisi heitä. Koska se sanahan nähdään negatiivisena ja narsisti nyt vaan ei näe itseään niin ikinä.
Eli enintään tänne kirjoittais joku että "no siis onhan mussa jotain narsistisia piirteitä, mutta niinhän meissä kaikissa". Sellainen oikea, kylmä ja laskelmoiva narsisti ei sitä tänne kirjoittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lapsia?
Millaista on, kun ei kykene rakastamaan.
Kyllä mä kykenen rakastamaan. Vaikken tunne mitään niin ei se estä mua tekemästä toisille hyviä asioita. Sen sijaan sosiopaatti nisti lyö lapsia ja narsisti pilkkaa. Mä en tee sellasta.
Vierailija kirjoitti:
Oikein kunnon narsisti on kyllä todellinen pelle. Ja vielä kyvytön sellainen omista suurista luuloista huolimatta, kun kaikki energia menee egosta huolehtimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa narsku kyllä kysyttäessä myöntää hyvin usein olevansa narsku, koska on siitä ylpeä. Se on erikoista, harvinaista ja yksilöllistä, eli selkeää parhautta narskun mielestä. Ei narskua kiinnosta se että muut ihmiset pitäisivät sitä huonona, koska ei narskua kiinnosta muiden idloottien mielipiteet muutenkaan.
Normaali ihminen ei yleensä myönnä olevansa narsisti, koska normi-ihmisellä ei ole tarvetta olla erikoinen, varsinkaan huonolla tavalla.
Terveessäkin ihmisessä on jonkin verran narsistisia piirtietä ja he saattavat tuollaisen myöntääkin. Aito narsisti taas ei kyllä myönnä sellaista missään nimessä. Narsismia katsotaan pahalla, se on sairaus ja se ei istu aidon narsistin pirtaan, koska hän pyrkii antamaan itsestään täysin moitteettoman kuvan aina ja kaikkialla. Imago ja muille annettava hyvä kuva on kaikki kaikessa. Jos yrität sanoa häntä jotenkin negatiivisesti poikkeavaksi, hän kääntää sen toisinpäin, sinähän tässä hullu olet. Voi raukka, hanki apua itsellesi.
No psykopaatteja on semmoinen n. 1-2% väestöstä ja narskuja vähän enemmän, 2-3% (luku vaihtelee 0,3-5% välillä ni otin tuommoisen nätin arvon keskeltä). En usko tällä sivustolla hengailevan ihan älytöntä määrää psykopaatteja ja narskuja. Joitakin kymmeniä maksimissaan varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei narsisti kirjoittaisi täällä olevansa narsisti. Ei ne koe, että niissä olisi joku vika, tai että narsisti sanana kuvaisi heitä. Koska se sanahan nähdään negatiivisena ja narsisti nyt vaan ei näe itseään niin ikinä.
Eli enintään tänne kirjoittais joku että "no siis onhan mussa jotain narsistisia piirteitä, mutta niinhän meissä kaikissa". Sellainen oikea, kylmä ja laskelmoiva narsisti ei sitä tänne kirjoittaisi.
Muuta onko yksikään narsisti kylmä ja laskelmoiva? En usko. Nykyään kaikki ikävät ihmiset niputetaan narsistiksi, mutta narsistit ovat pohjimmiltaan reppanoita jotka reagoivat egoonsa kohdistuvaan uhkaan. He eivät yritä välttämättä tarkoitushakuisesti vahingoittaa, mutta koska kaikki muu on egon pönkitykselle alisteista, lopputulos voi olla yhtä helvettiä narsistin lähipiirille. Nämä oikeasti kylmät ja laskelmoivat ovat psykopaatteja, sosiopaatteja, antisosiaalisia, sadisteja, macchiavellismiin taipuvaisia...
Narsisti ei ikinä kirjoita mitään, koska siitä jää todisteita.
Hyötyminen muista.
Muiden käyttäminen hyötymisen välineinä.
Muiden mustamaalaus ja maineen pilaus.
Valehtelu.
Itsensä korottaminen.
Muiden halveksunta.
Ei kadu. Ei koskaan pyydä anteeksi.
työkaveri on ihan piip. esittää ns. kivaa ja sanoo joka asiaan "siihen minä olen aivan liian kiltti" . samalla ilkeilee minkä ehtii, mielenterveysongelma, tollottaa silmät tapillaan ja kyttää muita.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti sanoo asiat uhrille kahden kesken ja jälkikäteen sanoo, että ei ole sanonut, ei ole tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
On pilannut muiden maineen jo hyvissä ajoin ennalta käsin.
Soittelee vaikka toisten nimissä sotkeakseen asioita.
Hävittää puhelimet.
Jos jää kiinni niin kiistää aina KAIKEN.
Ei psykopaatti ole välttämättä paha. Hänellä tunne-elämä vain ei toimi ihan perinteisellä tavalla. Tässä lisää kiinnostuneille: https://www.thecut.com/2018/08/my-life-as-a-psychopath.html
Kenelläkään normaalilla ihmisellä ei ole takanaan poltettuja siltoja kuten joku kuvasi.