Mikä avuksi levottomiin jalkoihin?
Rupean olemaan aika väsynyt tähän vaivaan! Rampanut lääkäreissä niin yksityisellä kun julkisellakin mutta eivät osaa sanoa juuta tai jaata. Jalkahoitoja suositteli yksi mutta ei mitään apua ollut kun kävin.
Yölläkin jalat koko ajan liikkeessä. Ettii lakanasta viileetä länttiä. Tai seison liikennevaloissa punasissa ja järki sanoo että pitäis odottaa mutta jalat lähtee vaan viemään. Pyöräillä en ole uskaltanut enää vuosiin.
Mistä te olette löytäneet helppiä levottomiin jalkoihin?
Kommentit (10)
Mulla ei ollut noin pahana, mutta sain apua akupunktiosta. Kokeile, jos et ole vielä käynyt!
mulla loppuu heti kun otan magnesiumcitraatti tabletin ja rautatabletin. Illalla jos on nukkumaanmennessä mahdotonta nukahtaa niiden takia, otan nuo lääkkeet ja pian loppuu.
Otappa ferritiini verikoe, sano syyksi levottoat jalat, pitäisi saada tutkia se arvo, se on varmaan matala. Tai ala syömään enemmän rautaa-lihaa.
Viileä pyyhe pohkeiden päälle. Kyllä, pohkeiden, vaikka kuumotus tuntuisi jalkaterissä. Myös rauta-arvot kannattaa tarkistuttaa anemia voi pahentaa levottomia jalkoja.
edellinen jatkaa. Huomasin että kun pari vuotta sitten laihdutin, ja söin tosi vähän, ja lisäksi kävin lenkillä iltaisin, tuo oire oli erityisesti silloin pahempi, kun olin syönyt tavallista vähemmän tai lenkkillyt enemmän. Niinä öinä oli pahat oireet. ELi syö enemmän, toki sillon saat enemmän myös magnesiumia ja rautaa kehoosi ruuasta kenties tietämättäsikin. Oletko alipainoinen?
Vierailija kirjoitti:
mulla loppuu heti kun otan magnesiumcitraatti tabletin ja rautatabletin. Illalla jos on nukkumaanmennessä mahdotonta nukahtaa niiden takia, otan nuo lääkkeet ja pian loppuu.
Otappa ferritiini verikoe, sano syyksi levottoat jalat, pitäisi saada tutkia se arvo, se on varmaan matala. Tai ala syömään enemmän rautaa-lihaa.
Pikku pilkunviilaus: rauta ja magnesium eivät ole lääkkeitä, vaan ravintolisiä.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta auttaa.
Minulla vain pahentaa. Siksi kaikki liikunta pannassa klo 16 jälkeen.
Lääkärin määräämät Parkinsonin taudin lääkkeet auttoivat todella hyvin.
Huono puoli oli, että usein yöllä heräsi oksettavaan tunteeseen.
Tuosta sivuvaikutuksesta lääkäri varoittikin.
Lopetin lopulta.
Anopille auttaa painopeitto niin että pitää sitä jalkojen päällä sängyssä ennen nukahtamista.
Äitini taas käy valelemassa jääkylmällä vedellä jalkoja suihkussa kun kurja olo.