Hervannan parkkiluola
Olen etsinyt kaikkialta netistä, enkä löydä mistään vastausta kysymykseeni. Enkä tunne ketään, jolta voisin kysyä.
Eli, asun hervannassa ja olen kuullut, että täällä on suuri maanalainen parkkiluola. Olen nähnyt ainakin yhden oven, jonka kautta sinne voi jalankulkija kulkea. Mutta mistä sinne ajetaan autolla sisään ja ulos? Luulen tuntevani Hervannan suht hyvin, mutta missään en ole nähnyt tällaista sisäänkäyntiä autoille.
Auttakaa!
Kommentit (9)
Oi kiitos! Täytyypä heti mennä tuonne kurkkimaan sitä sisäänkäyntiä. Ja sen luolan täytyy olla ihan mahdottoman suuri, koska esim Sähkökadulla on luolaan jalankulkijan sisäänkäynti, ja tuohan on ihan toisella puolen Hervantaa.
Toinen sisäänkäynti on Insinöörinkadullta, suurinpiirtein Mekaniikanpolun kohdilta. Iso ramppi maan alle. Ja kuten edellä sanottua, vaatii maksetun paikan.
Juu luola on todella suuri! Oli aika ärsyttävää pitää autoa siellä, kun kävelymatka teekkarinkadulta sisäänkäynnille oli melko pitkä.. Mutta jos haluaa pitää autoa hallissa, ei oikein muita vaihtoehtoja ole :/
Eikös teekkarinkadulta pääse jostain sähkökadun kulmilta alas sellaisesta tiilimökistä, oikaisee paljon vs. tuo ramppi. Toki jos asuu teekkarinkadun "väärässä" päässä ei paljoa auta kun käveltävää on.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:51"]
Eikös teekkarinkadulta pääse jostain sähkökadun kulmilta alas sellaisesta tiilimökistä, oikaisee paljon vs. tuo ramppi. Toki jos asuu teekkarinkadun "väärässä" päässä ei paljoa auta kun käveltävää on.
[/quote]
Mä en muista nähneeni mitään tiilimökkiä Teekkarinkadulla. Tosin, kyllä se siellä silti voi olla. Minä tiedän varmuudella, että siinä Sähkökadun ja Atomikadun risteyksessä on yksi tiilimökki.
Mikä yhtiö pyörittää tuota pysäköintiluolaa? Haluaisin ostaa sieltä hallipaikan, mutta en löydä mistään yhteystietoja.
Pohjoisen parkkiluolaan ajetaan sisään Insinöörinkadulta Virtainpolun kohdalta. Ulosajoramppi on Opiskelijankadulla koulun vieressä. Hissejä on vähän ympäriinsä niissä pienissä tiilimökeissä ja myös uimahallin sisäänkäynti toimii yhtenä parkkiluolan sisäänkäyntinä. Etelä-Hervannan luolassa en ole käynyt.
Sisäänajo on Insinöörinkadun puolella, muistaakseni suunnilleen Orivendenkatu 8:n (opiskelijatalojen) kohdalla. Tosin et tee sillä tiedolla mitään jos sinulla ei ole sinne luolaan lunastetttua pysäköintipaikkaa. Ei sinne muuten pääse.