Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhtään vähättelemättä unettomuudesta kärsiviä

Vierailija
10.09.2021 |

Kuinka paljon liikutte päivässä? Vaikea uskoa, että uni ei millään tulisi, vaikka väsyttäisi itseänsä joka päivä raskaalla fyysisellä liikunnalla. Ottaa kunnon hien pintaan ilta lenkillä, niin höyhensaaren kutsuu kun laittaa pään tyynyyn.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen raskasta työtä, 10 000 askelta päivässä tulee kevyesti täyteen. Harrastan hyötyliikuntaa työmatkoilla. Varsinaiseen kuntourheiluun ei jää hirveästi voimia. Ei auta. Unettomuus on älykkäiden vitsaus. Osaisikin olla miettimättä ja murehtimatta.

Ai niin teen vuorotyötä. En todellakaan herää joka aamu samaan aikaan.

Ja luuletteko oikeasti ettei unettomuudesta kärsivä ole kokeillut kaikkia noita teidän kotikonsteja? Itse sitä paitsi olen kärsinyt unettomuudesta jo lapsena kun mulla oli tiukat nukkumaanmenoajat, purin energiaa pihaleikeissä eikä mitään elektronisia laitteita ollut paitsi TV jota sain katsoa hyvin rajatusti.

Ehkä sun ongelma on ADHD?

Mahdollisesti. ADD mun tapauksessa pikemminkin.

Vierailija
22/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut koskaan vaikeuksia saada unta iltasella. Ongelmani on se, etten pysy unessa. Ei auta mitään se, että nukahtaa kymmeneltä kun herää kahdelta yöltä killittelemään eikä uni sen jälkeen enää tule. Olen väsynyt mutta en pysty nukkumaan. Nelisen unituntia kuitenkin varmistaa sen, että pysyn jokseenkin järjissäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yöheräilyä aiheuttaa se, jos käyn normaalia aiemmin nukkumaan. Esim jos käyn normaalisti nukkumaan 23 ja yhtenä iltana 21:30, niin on varmaa että yöllä herään enkä saa enää nukuttua.

Vierailija
24/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
25/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uni kyllä tulee jokaiselle kun:

-harrastaa säännöllistä liikuntaa

-herää joka aamu samaan aikaan

-ei käytä kofeiinia

-ei käytä alkoholia

-ei nuku päiväunia (teidän unettomien ehkä yleisin ongelma on ne 1-3h päiväunet töiden jälkeen)

-ei käytä elektroniikkaa myöhään illalla

Kyllä. Ja kaikki löytää töitä, kun vaan viitsii hakea, raskaaksi tulee kun haluaa, kunhan muistaa toivoa, eikä kukaan lihokaan ellei mussuta jatkuvasti suklaata. Masennus ei tule kun muistaa ajatella positiivisesti ja flunssat pysyy loitolla, kun on terveet elämäntavat ja positiivinen asenne. Kyllä se on ihmisen oma vika jos ongelmia on.

Vierailija
26/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousin tänään 5.30 pyörittyäni tunnin pari kipujen kanssa. Klo 7 hain lapsenlapsen 3v tänne, olemme olleet 2,5h pihalla pelaamassa palloa ja juoksemassa.

Nyt laitoin ruuan ja kun ipana menee päikkäreille ehdin tekemään taikinan ja menen ulos puutarhahommiin reiluksi tunniksi. Sitten leivotaan sämpylät ja mennään puistoon pariksi tunniksi kunnes hänet haetaan.

Illemmalla siivoan talon mieheni kanssa ja laitetaan ruokaa kun opiskelija tulee viikonlopuksi kotiin. Istumaan pääsen ehkä klo 20 iltauinnin jälkeen

Tuleehan tuosta reipaasti liikuntaa tällaiselle 61 v:,lle.

Nukkumaan klo 22, unta 2-4h. Aamuyö vartin pilkettä kipujen kanssa. Näin menty 38v

Kiitos vaan fiksuista neuvoistasi ap, enpä ole tuota kokeillutkaan😂

Vierailija
27/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai lopettakaa kahvin juonti. Oma unettomuus parani, kun lopetin aamukahvin.

Entäs jos ei ole koskaan juonut kahvia ja silti unettomuus vaivaa ja nuo muutkin mainitut konstit on kokeiltu. Mitäpä ehdotat?

Vierailija
28/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuutta on monenlaista.  Väliaikaista, tilapäistä, toisinaan, ja kroonista unettomuutta,

Turha tulla sivullisen aukomaan päätänsä kroonisesta unettomuudesta.

Jos on tehty kaikki mahdolliset unitutkimukset ja tutkittu kaikki muukin mahdollinen, eikä lääkäristä eikä uniterapiasta apua löydy,  niin kroonine unettomuus täytyy vaan kestää.

Sitä voi hoitaa tilapäisesti unilääkkeillä, että saa silloin tällöin univelkansa kuitattatua, mutta kroonisesti unettomatakaan eivät käytä unilääkeittä joka ikinen ilta joka ikinen päivä vuodessa.

Helppo se on puhua ja neuvoa ja vähätellä unettomuutta, jos sen pahinta puolta ei milloinkaan ole itse kokenut.  Syy voi olla vaikka mikä, vaikka aivorakenteessa tms.

Tuo neuvominen ja vähättely on aivan saman, kuin sanoisin pyörätuolissa olevalle halvaantuneelle,

että kyllä sinä pysyty kävelemään, jos vain haluat.  Nouse vaan pyörätuolistasi ja kävele.

Hävetkää te muiden sairauksien vähättelijät!

Vierailija
29/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi unettomat ovat niin aggressiivisia ap:ta kohtaan? Hänhän vain yrittää auttaa.

Vierailija
31/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vähättele ketään. Jaan vain kallisarvoisia vinkkejä teille.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi