Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhtään vähättelemättä unettomuudesta kärsiviä

Vierailija
10.09.2021 |

Kuinka paljon liikutte päivässä? Vaikea uskoa, että uni ei millään tulisi, vaikka väsyttäisi itseänsä joka päivä raskaalla fyysisellä liikunnalla. Ottaa kunnon hien pintaan ilta lenkillä, niin höyhensaaren kutsuu kun laittaa pään tyynyyn.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan joka ei itse ole todellista unettomuutta kokenut, ei ymmärrä mitä helvettiä se on. Yksi yö unetta menee kevyesti mutta 3-4 yötä putkeen rupeaa rassaamaan nuppia jo tosissaan.

Vierailija
2/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa no minulla menee niin päin ettei tarvitse paljon liikkua kun jo alkaa yöheräily.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lopettakaa kahvin juonti. Oma unettomuus parani, kun lopetin aamukahvin.

Vierailija
4/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta liikuntaa kannattaa välttää ennen nukkumaanmenoa, jotta elimistö ei käy ylikierroksilla nukkumaan mennessä. Parhaiten liikunta vaikuttaa uneen silloin, kun se kestää 1–2 tuntia ja se tapahtuu vähintään kolme–neljä tuntia ennen nukkumaanmenoa, jolloin palautumiseen jää riittävästi aikaa.

Vierailija
5/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kärsimään unettomuudesta armeijassa, jossa taatusti sai liikuntaa tarpeeksi. Olen pitänyt askelmittaria mukanani kohta vuosikymmenen ja päiväkeskiarvo on 19.500 askelta päivässä. Silti en nuku ilman unilääkkeitä tai tukevaa humalaa. 

Vierailija
6/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sellaiset, jotka oikeasti kärsii unettomuudesta, ole kokeilleet kaikki nuo perusjutut, kuten liikunnan, asian parantamiseksi.

7/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kesällä minulla oli unettomuusjakso, vaikka liikuin päivittäin. Unettomuuden alettua aloin liikkua vielä enemmän, jotta saisin väsytettyä itseäni, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Yhtäkkiä unettomuus parantui itsestään.

Joskus unettomuus varmaan johtuu rasituksen puutteesta ja muista olosuhdetekijöistä, mutta on unettomuutta, joka ilmeisesti johtuu aivojen toimintahäiriöstä.

Vierailija
8/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin tunnin lenkki ja silti heräsin muutaman tunnin jälkeen. Ihan vaan vähättelemättä ap:n poppamiestaitoja.

Vierailija
9/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni kyllä tulee jokaiselle kun:

-harrastaa säännöllistä liikuntaa

-herää joka aamu samaan aikaan

-ei käytä kofeiinia

-ei käytä alkoholia

-ei nuku päiväunia (teidän unettomien ehkä yleisin ongelma on ne 1-3h päiväunet töiden jälkeen)

-ei käytä elektroniikkaa myöhään illalla

Vierailija
10/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa no minulla menee niin päin ettei tarvitse paljon liikkua kun jo alkaa yöheräily.

Tästä tunnistikin heti ettei aloittajalla ole kokemusta liikunnasta.

Vierailija
11/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ei käytä kofeiinia

-ei käytä alkoholia

-ei nuku päiväunia (teidän unettomien ehkä yleisin ongelma on ne 1-3h päiväunet töiden jälkeen)

+ ruokavalio

Vierailija
12/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ei käytä kofeiinia

-ei käytä alkoholia

Tässä on tosiaan todella hyviä vinkkejä.

Lääkäri

Vierailija
13/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen raskasta työtä, 10 000 askelta päivässä tulee kevyesti täyteen. Harrastan hyötyliikuntaa työmatkoilla. Varsinaiseen kuntourheiluun ei jää hirveästi voimia. Ei auta. Unettomuus on älykkäiden vitsaus. Osaisikin olla miettimättä ja murehtimatta.

Vierailija
14/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ei käytä kofeiinia

-ei käytä alkoholia

Tästä onkin helppo päätellä, että et tiedä unettomuudesta/unettomista juuri mitään.

Vierailija
15/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen raskasta työtä, 10 000 askelta päivässä tulee kevyesti täyteen. Harrastan hyötyliikuntaa työmatkoilla. Varsinaiseen kuntourheiluun ei jää hirveästi voimia. Ei auta. Unettomuus on älykkäiden vitsaus. Osaisikin olla miettimättä ja murehtimatta.

Meditoi.

Vierailija
16/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin teen vuorotyötä. En todellakaan herää joka aamu samaan aikaan.

Ja luuletteko oikeasti ettei unettomuudesta kärsivä ole kokeillut kaikkia noita teidän kotikonsteja? Itse sitä paitsi olen kärsinyt unettomuudesta jo lapsena kun mulla oli tiukat nukkumaanmenoajat, purin energiaa pihaleikeissä eikä mitään elektronisia laitteita ollut paitsi TV jota sain katsoa hyvin rajatusti.

Vierailija
17/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin teen vuorotyötä. En todellakaan herää joka aamu samaan aikaan.

Ja luuletteko oikeasti ettei unettomuudesta kärsivä ole kokeillut kaikkia noita teidän kotikonsteja? Itse sitä paitsi olen kärsinyt unettomuudesta jo lapsena kun mulla oli tiukat nukkumaanmenoajat, purin energiaa pihaleikeissä eikä mitään elektronisia laitteita ollut paitsi TV jota sain katsoa hyvin rajatusti.

Ehkä sun ongelma on ADHD?

Vierailija
18/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meditoi.

Yritetty. Ei onnistu. Jos onnistun olemaan ajattelematta, alan ajatella että no niin, nyt on pää tyhjä enkä siltikään nuku.

Vierailija
19/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtaminen ei ole se ongelma. Joskus klo 03 tienoilla tapahtuva heräily on. Kokeiltu kaikkea mahdollista, mutta apua ei ole löytynyt.

Vierailija
20/31 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HV