Lyhyin tietämäsi avioliitto
Mitä siinä kävi, tai miksi?
Yksi kaverini meni naimisiin 22-vuotiaana vain 2 vuoden seurustelun jälkeen, eivät olleet asuneet yhdessä. Pitivät isot häät, ero tuli alle vuoden sisään. Eivät kai olleet henkisesti ihan miettineet asiaa loppuun asti.
Kommentit (82)
Yksi tuttu nainen meni kaksi kertaa naimisiin saman kalenterivuoden aikana. Toisella kerralla oli kuulemma morsion puolella ollut kirkossa tyhjää. Minä en tiedä, kun olin vain ekoissa häissä silloin alkuvuodesta. Oli kuulemma ollut se seuraavakin sulhanen niissä samoissa häissä, kuului samaan tuttavapiiriin. Minä olen sen ekan sulhasen ystävä, niin en sitten saanut kutsua...
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 03:06"]
Yksi tuttu nainen meni kaksi kertaa naimisiin saman kalenterivuoden aikana. Toisella kerralla oli kuulemma morsion puolella ollut kirkossa tyhjää. Minä en tiedä, kun olin vain ekoissa häissä silloin alkuvuodesta. Oli kuulemma ollut se seuraavakin sulhanen niissä samoissa häissä, kuului samaan tuttavapiiriin. Minä olen sen ekan sulhasen ystävä, niin en sitten saanut kutsua...
[/quote]Ihan kuin jostain Kauniista ja rohkeista.. huh.
Omani..kesti noin 11kk. Kiitos yritetiin korjata papin aamenella mutta se meni vain pahempaan suuntaan ja loppui väkivaltaan. Olimme seurutelleet n.7 vuotta johon sisältyi miehen parikin syrjähyppyä,minun muuttoninpois, kihloihin meno,minun itsetunnon hävitys sekä lapsen syntymä. Nyt olen onnellisessa avioliitossa ollut vuoden ja ikää33v.
Tätini lyhin liitto kesti muistaakseni 8 tai 9 päivää, että sitä lyhyemmäksi ei ole moni laittanut Hollywoodissakaan. Ja ei, mies ei pettänyt tai mitään :D
Tuttu meni kesällä naimisiin. Kuukauden sisään avioerohakemus vetämään ja on nyt ollut pari kuukautta kihloissa toisen miehen kanssa. :D
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 00:41"]
Kaverini ja oli klassinen tapaus: Mies oli pettänyt häntä polttareissa ja kaverini sai tietää tapauksesta häämatkalla. Matkalta palattiin ilman sormuksia ja avioero vireille heti. Eli päälle viikon olivat naimisissa, sitä ennen 4 vuotta yhdessä.
[/quote]
Sunkaveris on mun idoli :) Teki ihan oikein!
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 00:36"]
Naimisiin maaliskuussa, ero helmikuussa.
Toinen minkä tiedän kuusi kuukautta.
Itse menin naimisiin alta kolmen kuukauden "tuntemisen" jälkeen ja aviossa nyt 15 vuotta. Ettei se aina siitä seurusteluajan pituudestakaan kiinni ole. Jotkut seurustelevat ja asuvat yhdessä kymmenisen vuotta, menevät naimisiin ja parin kuukauden jälkeen eroavat. Mistäpä sitä koskaan toisten asioista voi tietää.
[/quote]
Me tunsimme 11 kuukautta, kun meidät vihittiin. Naimisissa olemme olleet 19 vuotta. Lyhin tuntemani avioliitto on tutulta parilta, jotka olivat yhdessä 12 vuotta, vihittiin ja erosivat 2 kuukauden päästä, juuri kun oli hääkuvat tulleen valokuvaliikeen ikkunaan.
3 kk. Naisella oli suhde toiseen mieheen jo ennen häitä, mutta silti halusi alttarille. Jäi kiinni häiden jälkeen ja aneli mieheltään armoa ja lupasi kaiken mahdollisen, mutta mies ei antanut anteeksi ja otti eron. Voi teitä suomalaisnaisia, huoh...
Nykyisin tuolla miehellä on viehkeän kaunis aasiatar ja liittoa takana 11 vuotta. Että sillai..
Lyhyin tuntemieni ihmisten avioliitto kesti 12 vuotta, vaimo kuoli aivoverenvuotoon reilu kolmekymppisenä. Omat vanhempani erosivat 17 vuoden jälkeen. Siinä toisiksi lyhyin avioliitto.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 01:49"]Kaksi ystävääni menivät lastensa isien kanssa naimisiin samana kesänä. Molemmat olivat ehtinee olla yhdessä vuosia ja lapsiakin oli. Seuraavan vuoden loppuun mennessä molemmat liitot olivat hajonneet. Toinen liitto kesti kymmenen kuukautta, toinen reilun vuoden. Mistään pettämisestä ei kummankaan kohdalla ollut kyse, vaan pikemminkin siitä, että menivät vääristä syistä naimisiin ja yrittivät kenties korjata huonosti toimivia liittojaan papin aamenella.
Toinen näistä ystävistäni meni uudestaan naimisiin aika pian avioeronsa jälkeen ja jo kuukausi häiden jälkeen hakeutui miehineen pariterapiaan. Tällä kertaa tuntuu, ettei ystäväni vaivautunut lainkaan tutustumaan mieheensä, ennen kuin alkoivat suunnitella häitä ja kun hääsuunnitelmat oli aloitettu, ei rekeä enää voinut pysäyttää, vaikka se meni väärään suuntaan.
Eräs ystäväni perui häänsä vain parin viikon varoitusajalla. Pitkään ja hartaasti viimeistä piirtoa myöden suunniteltu kymmenen tuhannen euron prinsessaunelma jäi morsiemen vanhempien maksettavaksi, koska peruutus tuli niin viime tipassa, että lähes kaikille palveluntarjoajille piti maksaa täysi korvaus. Häät peruuntuivat morsiamen ihastuttua johonkin renttuun. Renttu tietenkin petti ja jätti ja häänsä perunut morsian katui vuosikaudet, kuinka menetti hyvän, rakastavan ja kunnollisen miehen muutaman kuukauden hurvittelun takia.
[/quote]
Aah miten syvä paheksunta ja tuomitseminen tästä kirjoituksesta huokuu :D
Kuvittelin että itse mokasin nuorena pahasti - pitkäaikaisen poikaystävän kanssa päräytettiin naimisiin (kahdestaan, maistraatissa, ei juhlia) ja liitto kesti alle vuoden.
mutta sitten serkkuni pisti paremmaksi, oli naimisissa vain pari kuukautta! En ole enää suvun musta lammas :)
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 01:49"]Kaksi ystävääni menivät lastensa isien kanssa naimisiin samana kesänä. Molemmat olivat ehtinee olla yhdessä vuosia ja lapsiakin oli. Seuraavan vuoden loppuun mennessä molemmat liitot olivat hajonneet. Toinen liitto kesti kymmenen kuukautta, toinen reilun vuoden. Mistään pettämisestä ei kummankaan kohdalla ollut kyse, vaan pikemminkin siitä, että menivät vääristä syistä naimisiin ja yrittivät kenties korjata huonosti toimivia liittojaan papin aamenella. Toinen näistä ystävistäni meni uudestaan naimisiin aika pian avioeronsa jälkeen ja jo kuukausi häiden jälkeen hakeutui miehineen pariterapiaan. Tällä kertaa tuntuu, ettei ystäväni vaivautunut lainkaan tutustumaan mieheensä, ennen kuin alkoivat suunnitella häitä ja kun hääsuunnitelmat oli aloitettu, ei rekeä enää voinut pysäyttää, vaikka se meni väärään suuntaan. Eräs ystäväni perui häänsä vain parin viikon varoitusajalla. Pitkään ja hartaasti viimeistä piirtoa myöden suunniteltu kymmenen tuhannen euron prinsessaunelma jäi morsiemen vanhempien maksettavaksi, koska peruutus tuli niin viime tipassa, että lähes kaikille palveluntarjoajille piti maksaa täysi korvaus. Häät peruuntuivat morsiamen ihastuttua johonkin renttuun. Renttu tietenkin petti ja jätti ja häänsä perunut morsian katui vuosikaudet, kuinka menetti hyvän, rakastavan ja kunnollisen miehen muutaman kuukauden hurvittelun takia. [/quote] Aah miten syvä paheksunta ja tuomitseminen tästä kirjoituksesta huokuu :D
[/quote]
No saa sitä vähän paheksuakin, kun jättää häänsä vanhempien maksettavaksi ja ei edes mene naimisiin. Joillekin se rinsessapäivä on tärkein, eikä avioliitto. Vituttais minua ainakin maksaa äitinä tuollaista, jos oma tyttö olisi niin typerä, että silmät selällään vain haaveilisi, että saa joskus häät. Toisaalta hävettäisi, jos niin huonosti olisin oman tytön kasvattanut.
Mennään naimisiin, että saadaan pitää häät. Vai pidetään häät, että mennään naimisiin. Kumpi parempi, siinäpä pulma....
Kaksi viikkoa + eroharkinta-aika.
Sulhasen veli pani morsmaikkua häissä, rysän päältä kiinni veljen tulevan morsmaikun toimesta ja 2xerohan siitä tuli.
Ja yksi uusi liitto, sillä rysän päältä kiinnijääneet pistivät hynttyyt yhteen ja olleet kimpassa jo +10 vuotta. Vanhempi veli vaan ei halua olla missään tekemisissä nuoremman veljensä perheen kanssa, sattuneista syistä...
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 03:06"]Yksi tuttu nainen meni kaksi kertaa naimisiin saman kalenterivuoden aikana. Toisella kerralla oli kuulemma morsion puolella ollut kirkossa tyhjää. Minä en tiedä, kun olin vain ekoissa häissä silloin alkuvuodesta. Oli kuulemma ollut se seuraavakin sulhanen niissä samoissa häissä, kuului samaan tuttavapiiriin. Minä olen sen ekan sulhasen ystävä, niin en sitten saanut kutsua...
[/quote]
Kohtuu nopeaa :D
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:55"]Kaksi viikkoa + eroharkinta-aika.
Sulhasen veli pani morsmaikkua häissä, rysän päältä kiinni veljen tulevan morsmaikun toimesta ja 2xerohan siitä tuli.
Ja yksi uusi liitto, sillä rysän päältä kiinnijääneet pistivät hynttyyt yhteen ja olleet kimpassa jo +10 vuotta. Vanhempi veli vaan ei halua olla missään tekemisissä nuoremman veljensä perheen kanssa, sattuneista syistä...
[/quote]
En minäkään haluaisi olla. Jestas miten törkeää veljeltä saati sitten morsiamelta. Tuollainen edellyttää jo aika mätää sisusta. Olisivat vähän aikaisemmin voineet tunteensa palon hoidella esiin.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 01:49"]
Eräs ystäväni perui häänsä vain parin viikon varoitusajalla. Pitkään ja hartaasti viimeistä piirtoa myöden suunniteltu kymmenen tuhannen euron prinsessaunelma jäi morsiemen vanhempien maksettavaksi, koska peruutus tuli niin viime tipassa, että lähes kaikille palveluntarjoajille piti maksaa täysi korvaus. Häät peruuntuivat morsiamen ihastuttua johonkin renttuun. Renttu tietenkin petti ja jätti ja häänsä perunut morsian katui vuosikaudet, kuinka menetti hyvän, rakastavan ja kunnollisen miehen muutaman kuukauden hurvittelun takia.
[/quote]
Sillä hyvällä miehellä kävi mieletön tuuri, kun tuo renttu sattui paikalle ennen häitä!