JESS!! Vihdoin keksin mitä vien päiväkodintädeille jouluna!Ja keväällä sama!
Sen Unicefin eettisen lahjan. Eli sen sijaan että ostaisin turhaa krääsää, ostan tästä lähin aina tämmöisen. Joko ravitsemus- tai opetus- tai rokotepaketti. Aivan loistavaa! Siinäpä on ollutkin miettimistä kun lapsi on vuoropäiväkodissa eli toistakymmentä hoitajaa häntä siellä hoitaa niin eipä ole varaa kaikkia "lahjoa" erikseen. Kivaaaaaa!
Kommentit (26)
Kuitenkin ottaisivat mieluummin suklaata :D
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:10"]
Tuo on kyllä tosi hyvä idea, toivottavasti muutkin ottaa mallia. Itse annoin kerran kaverille tuollaisen lahjan, ei oikein tykännyt, mutta päiväkodintädit ja opettajat yms. varmasti tykkää
[/quote]
No eihän se heille mikään lahja ole! Sitä paitsi, päiväkodissa ei ole töissä välttämättä kenenkään tätejä. Siellä on lastenhoitajia, erityisavustajia ja lastentarhanopettajia.
ei kai niille pidä mitään viedä? vai onko tämä yleinen käytäntö? en itse koskaan tarhassa ollut ja esikoiseni juuri sen aloitti.
Sain viime keväänä tuollaisen hieman isomman hyväntekeväisyyslahjan kimppalahjana usealta vanhemmalta, joka oli maksanut 60€. Summan tiesin siitä, kun olin silloin juuri itse ostanut sukulaiselle sellaisen 70-vuotislahjaksi hänen omasta toiveestaan.
Pidin kovasti.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:10"]
Tuo on kyllä tosi hyvä idea, toivottavasti muutkin ottaa mallia. Itse annoin kerran kaverille tuollaisen lahjan, ei oikein tykännyt, mutta päiväkodintädit ja opettajat yms. varmasti tykkää
[/quote]
No eihän se heille mikään lahja ole! Sitä paitsi, päiväkodissa ei ole töissä välttämättä kenenkään tätejä. Siellä on lastenhoitajia, erityisavustajia ja lastentarhanopettajia.
[/quote]
Sivistyssanakirja: täti
täti
isän tai äidin sisko. esim. Tätini Anna, Anna-tätini. Laajemmin esim. Isotäti. Kummitäti.
last. yleensä aikuisen naisen nimityksenä ja puhuttelusanana. esim. Vieras täti. Puistotäti. Saat sanoa minua tädiksi.
Minä en kyllä pienestä palkastani mitään niille tädeille osta, työtään tekevät ja palkan siitä saavat. Jos hoitaisivat minun lapsiani hyvän hyvyyttään, sitten ostaisin.
Ap taisi kuitenkin olla aikuinen, joten miksi hän tädittelee päiväkodin työntekijöitä? Eikö hän tunne ammattinimikkeitä?
Kiitos.
Säikähdin jo hieman, että ostat meille vuohen johonkin kehitysmaahan ja mietiskelin, että tulee kyllä aika pitkät lypsymatkat aamuin illoin. En olisi ehtinyt hoitaa pikkupilttiäsi.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:23"]
Ap taisi kuitenkin olla aikuinen, joten miksi hän tädittelee päiväkodin työntekijöitä? Eikö hän tunne ammattinimikkeitä?
[/quote]
Aika moni puhuu myös esim. lapsen mummosta vaikka tuo henkilö ei ole oma mummo.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:23"]Minä en kyllä pienestä palkastani mitään niille tädeille osta, työtään tekevät ja palkan siitä saavat. Jos hoitaisivat minun lapsiani hyvän hyvyyttään, sitten ostaisin.
[/quote] Meneeköhän sulta koko antamaisen ajatus ohi tai se mitä ne ihniset siellä työkseen tekevät? Me ollaan köyhinä annettu itsetehtyjä kortteja ja joskus pullaa kun on tehty. Osoituksena arvostuksesta ja kiitollisuudesta hyvin ja empaattisesti tehdystä työstä. Tietty jos sun lapsella on paskat työntekijät niin...
Sulaat tulee kuitenkin kilokaupalla, mielikuvituksettomat siyä ostavat viimehetkellä kun ei muuta keksi. Tämähän on hyvä idea, jos edes muutama toisi niiden suklaan ja kynttilöiden ja mukien ym turhan sijaan tämmöistä :)
No nuo hyväntekeväisyysjutut nyt ei ole mitään lahjoja, vaikka niitä semmoisina mainostetaan. Lähinnä tuollaisen "antamalla" mainostat omaa hyvyyttäsi ja sitä että olet tehnyt hyväntekeväisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:32"]
No nuo hyväntekeväisyysjutut nyt ei ole mitään lahjoja, vaikka niitä semmoisina mainostetaan. Lähinnä tuollaisen "antamalla" mainostat omaa hyvyyttäsi ja sitä että olet tehnyt hyväntekeväisyyttä.
[/quote]
Eli sinun mielestä pitäisi ennemmin lahjoa ne kaikki kakskymmentä hoitajaa materialla?! :D juu siitä vaan, hyvä vaan niin minun ei tarvi :)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:32"]
[/quote]
Eli sinun mielestä pitäisi ennemmin lahjoa ne kaikki kakskymmentä hoitajaa materialla?! :D juu siitä vaan, hyvä vaan niin minun ei tarvi :)
[/quote]
Juu, kiillota ihan rauhassa sitä sädekehääsi.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:23"]
Minä en kyllä pienestä palkastani mitään niille tädeille osta, työtään tekevät ja palkan siitä saavat. Jos hoitaisivat minun lapsiani hyvän hyvyyttään, sitten ostaisin.
[/quote]
Et sä kyllä ostaisi sellaisillekaan, jotka tekisivät hyvää hyvyyttään jotain työtä lasten eteen. Se on nähty.
TYPERÄ lahja. Sinä autat jotain ulkopuolista ja seon muka lahja lapsesi hoitajalle.
Vedän siis vaikka pultsarin katuojasta ja vien katkaisuun. Se on sitten minun lahjani lapseni opettajalle? Outo lahja minusta, mutta suomalainen apu aonakin.
Ei niille ole pakko ostaa mitään.
En tajua miksi niitä pitää lahjoa?
Jotain vittumaista pitäis kyllä keksiä että sais niille pahan mielen. Ainakin jouluna.