Miksei lääkärit ota influessarokotusta?
Onko teillä lääkärit jotain parempaa tietoa rokotuksen mahd. vaaroista?
Kommentit (18)
Kuinka niin ei ota? Jokainen tuntemani ottaa.
Kukaan tuntemani lääkäri ei ota. Tunnen työni puolesta useita lääkäreitä, kukaan ei myöskään hirveästi lähde keskustelemaan aiheesta. Ap
Sairaaloiden työterveyshuollon tilastojen mukaan lääkärit on tunnollisimpia rokotteiden ottajia.
En ole lääkäri vaan hoitaja. Kauhea painostus tulee joka vuosi, pomo yrittää suostutella ja katsoo "vakavalla naamalla" niitä jotka ei ota. Huh huh. En ota tänäkään vuonna.
Niinpä niin, olisi mielenkiintoista tietää...
Omalla työpaikalla sairaalassa vaaditaan käyttämään potilastyötä tehdessä maskia koko influenssakauden ajan jos ei ole ottanut rokotetta. Moni voi sairastaa influenssan tietämättään ja olla silti tartuttava.
Erityisesti syöpähoitoja saaville influenssa ja muut infektiotaudit aiheuttavat hengenvaaran kun solu ovat "nollilla". Rokotetta tarvitaan siis enemmän potilaiden suojaamiseksi kuin henkilökunnan suojaksi.
Tunnen henkilökohtaisesti n 300 lääkäriä ja kyllä suurin osa piikin ottaa joka vuosi
Minun työpaikallani ainakin suurin osa ottaa rokotteen ja rokotuttavat lapsensakin.
Meilläkin rokote on otettava tai joutuu käyttämään maskia.
Ne hoitajat ja lääkärit, jotka eivät ota, ovat itsekkäitä. Voivat tartuttaa sitten muita heikkokuntoisempia, jos sairastavat oireettomina.
Kyllä meillä vaan ottaa. Ap:lla varmaan on joku mutu-tieto päässä, meillä isossa kaupungissa asiasta on jopa olemassa tilastot.
Kyllä minä ainakin otan. En halua enkä oikein voikaan olla viikkoa kipeänä. Joutuisin perumaan kaikki potilaat tältä ajalta ja ajat menisivät ties kuinka pitkälle.
Olen lääkäri, otan rokotteen. Mieheni on lääkäri, ottaa rokotteen. En nyt yhtäkkiä muista ketään, joka ei rokotetta olisi ottanut. Ai niin, pari vuotta sitten kahvihuoneessa kerrotiin juttua toisella paikkakunnalla asuvasta lääkäristä, joka ei kuulemma koskaan ole influenssarokotetta ottanut. Muutenkin kuulemma vähän outo tyyppi.
Osa tuntemastani lääkäreistä ottaa, osa ei. Sama meillä hoitajilla. Influenssapiikkiä ei oo painostettu mutta sikapiikki aikanaan painostettiin ottamaan.
Itse olen lääkäri ja otan rokotteen, rokotan myös mieheni ja lapseni joka vuosi. Kohtahan tuo on taas ajankohtaista.
Tietenkin ottavat. Ei ne lääkärit tyhmiä ole.
Ai mistä tiedät etteivät ota? Onko hoitohenkilöstön muuten pakko ottaa jos ei kuulu riskiryhmiin?