Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei lääkärit ota influessarokotusta?

Vierailija
19.10.2014 |

Onko teillä lääkärit jotain parempaa tietoa rokotuksen mahd. vaaroista?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mistä tiedät etteivät ota? Onko hoitohenkilöstön muuten pakko ottaa jos ei kuulu riskiryhmiin?

Vierailija
2/18 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin ei ota? Jokainen tuntemani ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuntemani lääkäri ei ota. Tunnen työni puolesta useita lääkäreitä, kukaan ei myöskään hirveästi lähde keskustelemaan aiheesta. Ap

Vierailija
4/18 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloiden työterveyshuollon tilastojen mukaan lääkärit on tunnollisimpia rokotteiden ottajia. 

Vierailija
5/18 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri vaan hoitaja. Kauhea painostus tulee joka vuosi, pomo yrittää suostutella ja katsoo "vakavalla naamalla" niitä jotka ei ota. Huh huh. En ota tänäkään vuonna.

Vierailija
6/18 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, olisi mielenkiintoista tietää...

Vierailija
7/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikalla sairaalassa vaaditaan käyttämään potilastyötä tehdessä maskia koko influenssakauden ajan jos ei ole ottanut rokotetta. Moni voi sairastaa influenssan tietämättään ja olla silti tartuttava.

Erityisesti syöpähoitoja saaville influenssa ja muut infektiotaudit aiheuttavat hengenvaaran kun solu ovat "nollilla". Rokotetta tarvitaan siis enemmän potilaiden suojaamiseksi kuin henkilökunnan suojaksi. 

Vierailija
8/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen henkilökohtaisesti n 300 lääkäriä ja kyllä suurin osa piikin ottaa joka vuosi

Vierailija
9/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikallani ainakin suurin osa ottaa rokotteen ja rokotuttavat lapsensakin.

Vierailija
10/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin rokote on otettava tai joutuu käyttämään maskia.

Vierailija
11/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hoitajat ja lääkärit, jotka eivät ota, ovat itsekkäitä. Voivat tartuttaa sitten muita heikkokuntoisempia, jos sairastavat oireettomina.

Vierailija
12/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vaan ottaa. Ap:lla varmaan on joku mutu-tieto päässä, meillä isossa kaupungissa asiasta on jopa olemassa tilastot.

Vierailija
13/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa :D

Vierailija
14/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin otan. En halua enkä oikein voikaan olla viikkoa kipeänä. Joutuisin perumaan kaikki potilaat tältä ajalta ja ajat menisivät ties kuinka pitkälle. 

Vierailija
15/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri, otan rokotteen. Mieheni on lääkäri, ottaa rokotteen. En nyt yhtäkkiä muista ketään, joka ei rokotetta olisi ottanut. Ai niin, pari vuotta sitten kahvihuoneessa kerrotiin juttua toisella paikkakunnalla asuvasta lääkäristä, joka ei kuulemma koskaan ole influenssarokotetta ottanut. Muutenkin kuulemma vähän outo tyyppi.

Vierailija
16/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tuntemastani lääkäreistä ottaa, osa ei. Sama meillä hoitajilla. Influenssapiikkiä ei oo painostettu mutta sikapiikki aikanaan painostettiin ottamaan.

Vierailija
17/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lääkäri ja otan rokotteen, rokotan myös mieheni ja lapseni joka vuosi. Kohtahan tuo on taas ajankohtaista.

Vierailija
18/18 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ottavat. Ei ne lääkärit tyhmiä ole.