Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon tilailukierteestä? =oS

Vierailija
31.08.2006 |

Olen tilannut postimyynneistä ja h&m:ltä lapsille vaatteita (kun on ollut niiiin ihania) ja multa menee melkein kaikki vähäiset rahani postimyyntilaskujen maksuun =o( Osamaksut on hemmetin pitkäveteisiä maksaa, tuntuu ettei ne erät lopu ikinä!! Toki olen tilannut muutakin kuin vaatetta lapsille, kodinkonetta sun muuta... Kävin just makselemassa laskuja ja tilille ei jäänyt kuin reilu satku ja sillä pitää pärjätä lapsilisäpäivään asti, mieheltä en kehtaa mennä pyytämään kuin pakon edessä rahaa.

Tiedän, oma vika että olen tilaillut mutta kunpa saisin tämän kierteen katkaistua!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kun postissa tulee joku kuvasto, laita se suoraan roskiin AVAAMATTA!

Tepsii hyvin mulle...

Vierailija
2/7 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän outoa, että toinen pariskunnasta käyttää hirveästi rahaa hankintoihin (turhiin tai ei), ja elelee sitten pienellä budjetilla loppukuun. Jos teillä on kerran lapsiakin, niin eikö talouden pitäisi olla yhteinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tavaralla täyty. Tavara alkaa vaan ahdistaa.

Vierailija
4/7 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyelläkin matikalla voi laskea ettei kannata maksaa erissä. Laske kuinka paljon vaatteille oikeasti tulee hintaa.

Heitä kuvastot suoraan roskiin ja ilmoita niiden lähettäjäfirmaan ettet halua enää kuvastoja.

Mulla oli sama ongelma köyhänä opiskelijana. Nyt ostan lastenvaatteet kaupasta, mutta joskus kun tilaan, maksan kuukausieriä kerralla enemmän (esim 50e). Ei tule koroista niin suurta menoerää.

Vierailija
5/7 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita on kaapit pullollaan ja kirpputoreilta löytää niin hyviä mutta kun vaan haluaisin uusiakin heille ostaa, vaikka totta puhuen tarvetta ei tälläkään hetkellä olisi todellakaan!! Mutta kun henkkamaukallakin oli niin ihania ruskeita lastenvaatteita ja...

AHDISTAA kun en pääse eroon näistä osamaksuista vielä aikoihin, viimeinen erä tammikuussa, sitten ei olisi enää mitään velkaa postimyyntifirmoille!!

ap

Vierailija
6/7 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tee itsestäsi ja lapsistasi suoramarkkinointikielto. (Täytä lomake postissa). Pyydä myös miestä tekemään kielto. Mainospostia alkaa nimittäin tulla sen perheenjäsenen nimellä, jolla kieltoa ei ole.

- Kerro riippuvuudestasi / huonosta tavastasi miehellesi. Opettele keskustelemaan hankinnoista miehesi kanssa.

- Päätä että et tilaa mitään. Pystyt siihen kyllä!

Ja jotta saisit talouttasi parempaan jamaan:

- peru / palauta tilauksia, jos jotain on vielä tehtävissä. Vaikka häviäisitkin jotain posti- tai käsittelykuluja.

- Myy vaatteita ja tavaroita kirpputorilla, netissä tms. ja säästä rahat laskuihin

- Säästä jo tilatut, käyttämättömät vaatteet lahjoiksi. Siis sikäli kun joudut joka tapauksessa ostamaan lahjoja lasten kavereiden synttäreille, kummilapsille jne. niin hyödynnä jo tekemiäsi tilauksia.

- Älä vaan ota mitään vippejä, lisää maksuaikaa, äläkä osta mitään luotolla. Sinnittele, tee halpoja ruokia ja nauti ajatuksesta, että tammikuun jälkeen sun ei tarvitse enää IKINÄ maksaa yhtään osamaksulaskua.

- Tsemppaa erityisesti jouluna. Leivo vaikka joululeipiä viemisiksi ja lahjoiksi. Kudo itse villasukkia. Tee lasten kanssa tuikkulyhtyjä. Ei kukaan pahastu, vaikkei saisikaan ostolahjoja. Ja sun ei tarvitse maksaa joululaskuja vielä juhannuksenakin.

Tsemppiä!

Vierailija
7/7 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta! Tuli heti parempi mieli kun joku tsemppaa. Tosiaankin, olisi helpottavaa jos koko postimyyntikuvastoja ei tulisi. Monesti kun avaan tuoreen kuvaston niin samalla toivon hartaasti ettei sieltä vaan löytyisi mitään ihanaa/kiinnostavaa... Ettei vaan tarttisi tilata. Täytyypä ilmoittaa etteivät enää lähettele niitä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi