Kuinka monesti viikossa ostat ravintolan/kahvilan valmistaman annoksen?
Kuinka monesti viikossa/kuukaudessa ostat ravintolan/kahvilan valmistaman annoksen?
(Ei lasketa kahveja/välipalaostoksia tms.)
Eli käytännössä, monestiko syöt ulkona/tilaat kotiin/käyt hakemassa kotiin/töihin annoksen?
Yritän nyt vain miettiä, mikä on kohtuullista. Jos etätyötilanne ei olisi meillä päällä, ostaisin VIIKON aikana keskimäärin 5x työpaikkaruokalasta + lisäksi n. 4x annos vapaa-ajalla (viikonlopou ja joku satunnainen arki-ilta). Yhteensä siis lähes 10 annosta viikossa. Mies samoin. Annosten hinnat 10e-16e
Nyt etätyöaikana tulee ostettua keskim. 6 annosta eri puolilta tarjontaa viikon aikana. Sekin painottuu kyllä viikonloppuun. Kyllähän sitä rahaa palaa paljon "ulkona" syömiseen, mutta rakastan helppoutta, vaihtelua ja ihania annoksia. .. 🤔 Ei etätyöpäivään ole mitoitettu mitään kokkailu-keittiönsiivousaikaa ja usein juoksen ravintolaan tai tilaan kotiin ja hotkin senkin koneen ääressä.
Ei se taloutta ole haitannut, mutta mietinpä vain, miten sitä voisi säästääkin näissä menoissa. Miten muut???
Kommentit (10)
Ehkä parin kuukauden välein. Töihin eväät mukaan. Nyt etätöissä eineksiä ja ehkä kotiruokaa, jos olen jaksanut edellisenä iltana kokata jotain. Ei oikein jaksa panostaa kokkailuun etätyön aikana. Tympäsee tämä sen verran. Ulkona käydään syömässä joskus.
Muutaman kerran vuodessa, lähinnä reissussa. Töihin vien eväät.
Nyt korona-aikana ollaan mökkimatkallekin (9h) pakattu eväät mukaan, ei olla haettu edes sitä karjalanpiirakkaa matkan varrelta.
Itse syön kahviloissa usein, mutta olen ajatellut, että sallin itselleni tämän, sillä en juuri törsää muuhun (materiaan). Ruokailu on kiva piristys ja tauko päivään. Muutenkin on mukava tukea ennen kaikkea palveluita.
Kun olin työssä, jossa oli työpaikalla lounaskahvila, saattoi töissä syödessä mennä itseasiassa enemmän rahaa kuin ns. etänä. Etänä voi valita, mistä ruokansa ostaa, työpaikkaravintolassa on kiinteä hinta ja valikoima.
Itse koen toki kahvilla käymisestä huonoa omaatuntoa, mutta aivan turhaan. Minä käyn aika monta kertaa kahvilla jonkun yhden naisen merkkilaukun hinnalla... :D Elämä on valintoja.
Ehkä 5-10 kertaa vuodessa syön ulkona. Perheessämme on meidän vanhempien lisäksi kolme teiniä ja käymme lähinnä Lapin reissuilla matkalla syömässä. Sen lisäksi saatan joskus käväistä hakemassa itselle ruokaa tai jos olen vaikka vaateostoksilla jonkunbteinin kanssa, niin käymme syömässä. Koko perheelle on paras tehdä kunnon sapuskat kotona. N47
Minun mieheni syö ravintolassa lounaan 5 x vko. Minä harvoin, koska olen kotona etänä ja elän lounaan leivällä. Yhdessä käymme syömässä tai tilataan kotiin ruokaa 3 x vko. Välillä harvemmin, välillä voi mennä joka päivä.
Ruoka on meidän suurin kuluerä.
Enemmän ostettaisiin jos ne olisi oikeasti kunnon aineista tehtyä. Luomu on ykkönen. Oikea maito kahvissa saa kannatusta. Samoin luomu tee . Ruskea sokeri ja ylikypsät lihat kalat luomu. Kaikki missä EI ole majoneesia saa täydet pisteet. Nythän eväsleivän välissä on sitä myös hyi kun yököttää . Otapa nyt öljy ja vaahdota se valkoiseksi lisää siihen raaka munan keltuainen vaahdota se. Siinä sun majoneesi. Yäk yäk yäk.
Muutama kerta kuukaudessa. Yleensä sunnuntaipizza, viikolla jonain päivänä lounasbuffa, joskus hotelliaamiainen. Ei työpaikkalounasruokailuja, käyn vaan satunnaisesti keikkatöissä. Loma-ym. reissuilla tietysti 2-3 kertaa päivässä. Ei kumpikaan oikein välitetä kokkailla. Mies tosin syö töissä ollessaan joka pv lounaan ainakin ns ulkona, ehkä illallakin.
Nykyään kun rahatilanne sen sallii niin varmaan 5-7krt/viikossa, riippuen onko töitä vai ei. Kyllähän sen huomaa että rahaa menee ruokaan paljon paljon enemmän kuin silloin kun teki aina itse ruuat ja katsoi kaupassakin että mitä aineksia ostaa, nykyään kaupassakin käynti on sitä että ostaa mitä tekee mieli eikä mitä tarvitsee.
00000000000000 annosta Nolla , nooooooollllllaaaaaaaaaa!
000000000000000000........
Nyt kun olen palannut toimistolle, niin 5krt/viikko lounasravintolassa, ehkä kerran kuussa yksi - kaksi muuta kertaa sitten muualla syömässä / noudan kotiin. Lounaasta tosin maksan vain muutaman euron (paljonko se verotusarvo onkaan nykyään?), koska saan kuitenkin työpaikalta lounasedun ja lounaspaikassa on sopimushinta.