Uskaltaako työterveydestä hakea apua ADHD:n hoitoon?
Vai kannattaako mennä yksityiselle? Pelottaa, että tulis kuitenkin jossain vaiheessa ilmi jos hakee johonkin muuhun vaivaan apua ja pitää kertoa lääkityksestä.
Olen useamman vuoden ollut määräaikasessa työsuhteessa joten ei ole vakipaikan turvaa.
Kommentit (26)
Joo kaikki diagnoosit vaan vittuun, ja takaisin (kylä)hullut ja hysteerikot.
Pelkään etten saa vakipaikkaa tai että työsuhdetta ei jatketa.
ap
Vakipaikan saamisen yksi edellytyshän on lääkärinlausunto.
ADHD ei ole työperäinen sairaus, joten on enemmän kuin todennäköistä, että työterveydestä et saa apua, vaan joudut menemään yksityiselle puolelle neurologin puheille. Mistä muuten olet saanut ajatuksen, että sinulla olisi ADHD? Olet kuitenkin hoitanut työsi asiallisesti, eikö?
Valitettavasti työterveys on ainakin meillä aivan pihalla näistä. Hae apua muualta. Työterveys pelaa usein työnantajan pussiin.
Vähän OT..
Minä taas oon miettinyt noita kaikenmaaliman diagnooseja, mihin liittyy impulsiivisuutta, ylivilkkautta (ainakin ajoittain), elämänhallinnan ongelmia, mielialan heilahteluja ym... että miten lääkärit oikein pysyvät kärryillä erotusdiagnoosien kanssa.
Kuten:
-epävakaa persoonallisuushäiriö
-kaksisuuntainen mielialahäiriö
-adhd
Joidenkin tutkijoiden mukaan nuo kaikki on tosi lähellä toisiaan. Ja kaksi ensimmäistä jopa samaa sairautta..
Itse oon saanut nämä kaksi ensimmäistä dg:tä papereihini, ja koska suvussa on adhd:ta, niin minulla on senkin sairauden mahdollisuus.
Ihan hullua. Minäpä luulen, että nuo kaikki liittyy yhteen, ja ne voisi niputtaa vain yhden nimen alle sekoboltsi!
-