Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies toi tuliaisen, en halua sitä, mies pahoitti mielensä (+joululahjoista)

Vierailija
19.10.2014 |

Olen sanonut miehelleni, etten odota tai edes halua saada tuliaisia, mun mielestä ne ovat enemmän turhaa rahanmenoa. Noh, tästä huolimatta mies oli sitten ostanut mulle laivalta tuliaiseksi jonkun ison pussin Mars-patukoita. Joo, onhan nee hyviä, mutta silti niin turhaa raahata sellaisia mulle. Yritin sanoa miheelle nätisti, ettei hänen olisi tarvinnut. Mies loukkaantui, väitti ettei hän tietenkään "koskaan anna mitään hyvää" tms. Harmittaa toki, kun raukka pahoittaa mielensä, mutta kun en mä häneltä mitään suklaapatukoita halua :( Säännöllinen seksi riittäis oikein hyvin.

Puhuttiin tänään myös joululahjoista, itse siis ehdotin ettei hankittaisi tulevana jouluna lahjoja toisillemme koskanäen sen jotenkin lapsellisena ja turhana. Ei aikuisten tarvitsisi lahjoa toisiaan. Kaiken lisäksi minulla ainakin on kova stressi ja huoli siitä, että löydänkö miehelle mieluista lahjaa. Kova miettiminen aina. Ja mies itse torpdoi nää kaikki mun suunnittelemat joululahjat, esimerkiksi ostaa heti kaupasta lempisarjojensa tuotantokausiboksit, kun ne ovat ilmestyneet, enkä itse voi sellaista hankkia joululahjaksi, mitä kahdella samanlaisella dvd-boksilla tekisi? Mies pelaa myös tietokone- ja PS4-pelejä. Itse en pelaa kuin Sims 2:sta, joten nämä erilaiset pelitkin olisivat vaikeita lahjoja. En tiedä mistä kaikista peleistä mies pitää, jos saan kuulla hänen odottavan jonkun tietyn pelin ilmestymistä, hänen on pakko varata se itselleen pelikaupasta ja hakee heti ilmestymispäivänä.

En vaan keksi mitä hankkisin tänäkin jouluna. Steamin (joku onlinepelikauppa tms.) lahjakorttia en halua taas hankkia, pelejä en osaa ostaa, leffoja tai tuotantokausia en ehdi, kirjoja mies ei niin paljoa lue (jos lukee, ne on mun hyllystä) että haluaisi semmoisen lahjaksi. Kun kysyn toiveita, toiveet on luokkaa "Marimekon pussilakanasetti". Ei mulla ole varaa 90 euron pussilakanoihin!

Miten saisin miehen ymmärtämään tätä mun lahjapolitiikkaa?

Kommentit (561)

Vierailija
1/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riittää ihan hyvin, jos kerrot että et halua lahjoja ja et aio itse sellaisia ostaa. Jos mies sitten loukkaantuu kun ei mitään saa, voit muistuttaa että näin sanoit. Olen ap kanssasi samaa mieltä, aikuisten kesken etenkin joululahjojen vaihtaminen on ihan turhaa, stressiä ja rahanmenoa. Tai ehdota, että käytätte ne lahjarahat johonkin yhteiseen kivaan: viikonloppureissuun jonnekin, kylpylään, iltaan kivassa ravintolassa. 

Vierailija
2/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:22"]Olen sanonut miehelleni, etten odota tai edes halua saada tuliaisia, mun mielestä ne ovat enemmän turhaa rahanmenoa. Noh, tästä huolimatta mies oli sitten ostanut mulle laivalta tuliaiseksi jonkun ison pussin Mars-patukoita. Joo, onhan nee hyviä, mutta silti niin turhaa raahata sellaisia mulle. Yritin sanoa miheelle nätisti, ettei hänen olisi tarvinnut. Mies loukkaantui, väitti ettei hän tietenkään "koskaan anna mitään hyvää" tms. Harmittaa toki, kun raukka pahoittaa mielensä, mutta kun en mä häneltä mitään suklaapatukoita halua :( Säännöllinen seksi riittäis oikein hyvin.

Puhuttiin tänään myös joululahjoista, itse siis ehdotin ettei hankittaisi tulevana jouluna lahjoja toisillemme koskanäen sen jotenkin lapsellisena ja turhana. Ei aikuisten tarvitsisi lahjoa toisiaan. Kaiken lisäksi minulla ainakin on kova stressi ja huoli siitä, että löydänkö miehelle mieluista lahjaa. Kova miettiminen aina. Ja mies itse torpdoi nää kaikki mun suunnittelemat joululahjat, esimerkiksi ostaa heti kaupasta lempisarjojensa tuotantokausiboksit, kun ne ovat ilmestyneet, enkä itse voi sellaista hankkia joululahjaksi, mitä kahdella samanlaisella dvd-boksilla tekisi? Mies pelaa myös tietokone- ja PS4-pelejä. Itse en pelaa kuin Sims 2:sta, joten nämä erilaiset pelitkin olisivat vaikeita lahjoja. En tiedä mistä kaikista peleistä mies pitää, jos saan kuulla hänen odottavan jonkun tietyn pelin ilmestymistä, hänen on pakko varata se itselleen pelikaupasta ja hakee heti ilmestymispäivänä.

En vaan keksi mitä hankkisin tänäkin jouluna. Steamin (joku onlinepelikauppa tms.) lahjakorttia en halua taas hankkia, pelejä en osaa ostaa, leffoja tai tuotantokausia en ehdi, kirjoja mies ei niin paljoa lue (jos lukee, ne on mun hyllystä) että haluaisi semmoisen lahjaksi. Kun kysyn toiveita, toiveet on luokkaa "Marimekon pussilakanasetti". Ei mulla ole varaa 90 euron pussilakanoihin!

Miten saisin miehen ymmärtämään tätä mun lahjapolitiikkaa?
[/quote]

Minäkää naisena en ymmärtä miksi pitää tehdä olla joku saatanan politiikka lahjojen ostoissakin. Osta sille intersportista paita. Ja kiität kauniiisti mitä sitten lahjaksi saatkin. Niin ja lakkaa nillittäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnut olevan aika hankala ihminen

Vierailija
4/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleks vähä tylsä? o.O

Vierailija
5/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vaikeaa. 

Ennustan: eroatte viiden vuoden kuluessa. Mark my words.

Vierailija
6/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna loukkaantua. Mulla menis hermot tuommoiseen ruikutukseen :D

Me ei anneta joululahjoja koska ei joulua juhlita, mutta jos juhlittaisi, olisi joululahjatraditio sellainen mitä en lapsilleni opettaisi jos sellaisia olisi.

Mun mies toi mulle tulaisiksi ulkomailta herkkuja ja mua vitutti kun olin aivan vartavasten pyytänyt että käy puolestani tax freestä hakemassa tietyn tuotteen. Se oli ainoa syy miksi en nalkuttanut jätkien keskisestä reissusta huonossa rahantilanteessa. Vittu että rupes ärsyttämään kun muistinkaan :D

Vierailija
7/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis...miehesi halusi tuoda sinulle tuliaisia. Ja osti niinkin pienen ja neutraalin jutun kuin pussillisen mars-patukoita? Ja sä alat niistä valittaa?? Aika uskomatonta. Onko pakko pilata toiselta pienikin antamisen ilo?

Vierailija
8/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat pitää miestäsi itsestäänselvyytenä

Vierailija
9/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeoppaiden no. 1 neuvo: jos mies antaa lahjan, kiitä sitä ylitsepursuavasti. Vaikka väri olis väärä tai tuoksu ei sulle sopiva, niin anna ymmärtää että se on mitä ihanin mies kun osaa tuoda tuollaisia lahjoja. Sitten voit kaikessa hiljaisuudessa antaa sen lahjan eteenpäin. Mies tahtoo kokea hemmottelevansa naistaan ja olevan siinä niin taitava, ja on molempien parhaaksi antaa hänen ymmärtää niin.

Vierailija
10/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää mennä sinun lahjapolitiikan mukaan eikä miehen?

Onko tämä oikeasti se asia, jossa haluat parisuhdeessa taistella ja asia, jolla haluat miestäsi nöyryyttää?

Vierailija
11/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi "säännöllinen seksi riittäisi" -kommentti vaikutti katkeralta. Tosin kuka tollasta ruikuttajaa panisi, oot valittanut varmaan seksistäkin...

Vierailija
12/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:39"]

Parisuhdeoppaiden no. 1 neuvo: jos mies antaa lahjan, kiitä sitä ylitsepursuavasti. Vaikka väri olis väärä tai tuoksu ei sulle sopiva, niin anna ymmärtää että se on mitä ihanin mies kun osaa tuoda tuollaisia lahjoja. Sitten voit kaikessa hiljaisuudessa antaa sen lahjan eteenpäin. Mies tahtoo kokea hemmottelevansa naistaan ja olevan siinä niin taitava, ja on molempien parhaaksi antaa hänen ymmärtää niin.

[/quote]

Ei mitään överiä mutta suunnilleen noin. Itse olen sanonut ettei osta mulle mitään kallista ilman että kysyy multa.

Pitää tosin olla sen verran itsetuntoa ettei tule itku jos ei marspatukat olekaan ihan törkeen siisti juttu. Ap ei sanonut pahasti mutta ehkä olisi ollut hienotunteisempaa vain sanoa, "kiitti" ja syödä tai jättää syömättä.

-7

Vierailija
13/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuiset ei saisi antaa lahjoja? Mä oon yli kolmekymmentä ja musta on kiva saada ja antaa lahjoja :)

Vierailija
14/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis sulle tuodaan karkkia tuliaiseksi ja alat valittamaan siitä? Nehän nyt voi laittaa vaikka kahvipöytään, jos ei itselle kelpaa.
Vaikutat tosiaan vaikealta ihmiseltä.

Vierailija
15/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeuttaja

Vierailija
16/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan tuollainen kuin sinä. Karmivaa lukea se toisen kirjoittamana, kun oikein tajuaa itsensä kolkkouden. Huh, huh. Ap, meidän on muututtava ja äkkiä!

Vierailija
17/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:30"]

Tunnut olevan aika hankala ihminen

[/quote]
Miten niin? Mä en halua turhia tavaroita itselleni, en tykkää tuliaisista tai ylipäätään siitä, että joku panostaa muhun rahallisesti. En tykkää materialismista, jota tällainen lahjojen ostaminen mun mielestä edustaa. Jos se tekee musta hankalan ihmisen, niin ok. Hankalampana pitäisin kylä ehdottomasti sellaista henkilöä, jolle pitää koko ajan kiikuttaa lahjoja ja tuliaisia, ja joka märisee ja loukkaantuu kun niitä ei saa.

AP

Vierailija
18/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa ottamaan vastaan lahjoja.

Vierailija
19/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että joku ajattelee matkalla juuri minua ja tuo tuliaisia. Ei kait sinut ole pakko syödä niitä yksin, vaan voit hyvin tarjota niitä vaikka vieraille.

Lahjahan on ystävyyden ja rakkauden osoitus - yllätyksellinen. Ja sen avulla osoitetaan tunneside kahden ihmisen välillä ja siksi onko lahja mieluinen saajalle, on toisarvoinen.

Jostakin syystä, jopa lahjasta pitäisi saada kaikki mahdollinen taloudellinen hyöty irti ja sitä pidetään turhata, vaikka se on ystävyyden ja rakkauden osoitus, eikä sen arvoa voi  edes mitata rahassa, sillä muistot siitä säilyvvät läpi elämän ja yhteenkuuluvuuden tunne.

Vierailija
20/561 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulet, olisikohan pari ihan oikeaa ongelmaa tervehdyttävää joko suhteellenne tai ajatusmaailmallesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi