Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö kotitekoisia tortilloja epäterveellisinä?

Vierailija
19.10.2014 |

?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
22/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa joo, ne on meillä pikaruokaa, mutta riippuu paljon miten ne tehdään/mitä niihin laitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sisällöstä. Runsaasti salaattia, tomaattia ja sipulia, paprikaa jne, ja oikein hyvää ruokaa. Kohtuudella kanaa.

Vierailija
24/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mitä epäterveellistä on kurkussa, tomaatissa, paprikassa, sipulissa, maississa?

Guacamolessa, jossa on avokadoa ( eli terveellistä rasvaa ja kuituja), tomaattia (lykopeenia), ripaus chiliä, sipulia (täynnä tervellisiä yhdisteitä).

Broileria tai lihaa. Kun vähärasvaisena valitseee, niin ei sisällä kovaa rasvaakaan.

Vierailija
25/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:11"]

Teoriassa joo, ne on meillä pikaruokaa, mutta riippuu paljon miten ne tehdään/mitä niihin laitetaan.

[/quote]

Miten ruuanlaiton nopeus määrittelee epäterveellisyyden?

Vierailija
26/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilloista voi tehdä joko terveellisiä tai epäterveellisiä eri täytteillä. Vehnälettu pelkällä kinkkusuikaleilla ja juustoraasteella ei ole erityisen terveellistä, runsaat kasvistäytteet taas on ok.

Vierailija
27/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys tuo nyt oli? Varsinaiset tortillaletut ovat toki epäterveellisiä, kun eivät sisällä muuta kuin hiilihydraattia. Täytteethän ovat periaatteessa ruokaisaa salaattia, itse teen yleensä broilerilla.

Vierailija
28/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kai riippuu siitä, millaisia tortilloja tekee. Jos valkoisista vehnäjauhoista, niin eihän ne sitten oo terveellisiä. En tiedä, miten hyvin täysjyväversiot onnistuu itse tehtyinä. Ja tietty maissitortilla on alkuperäinen, ja kai ne perinteiset tortillajauhot on sillälailla käsiteltyä maissia, että se on terveellisempää kuin maissi itsessään yleensä on (enemmän ravintoaineita vapautuu käyttöön tjsp.), mutta sen saatavuudesta Suomessa en tiedä.

Täytteet meillä on aina terveellisiä, guacamolea, jotain paputahnaa/paistosta, salsaa ja erilaisia kasviksia.

Vierailija
29/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa pitää niitä kovinkaan epäterveellisinä. Salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, cremeä ja paistettua sekä maustettua soijarouhetta. Suurimmat kalorit taitaa tuulla itse lätystä. Mutta hyviä ovat.

Vierailija
30/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puhuu täytteistä, mutta mä käsitin, että tässä puhuttiin kotitekoisista tortilloista. Siis miten te teette itse ne tortillat? Vehnästä vai maissista?

Vierailija
31/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä saa ihan terveellisiä kun valitsee fiksut sisällöt. Paljon kasviksia ja vaikka kalaa tai papuja (ite en syö muuta lihaa kuin kalaa). Jugurttipohjainen kastike + tomaattisoosi. Se itse tortillaleipä on suht ohut, siitä ei paljoa höttöä kerry.

Vierailija
32/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merileväarkki (tuttu sushista) letuksi, sipulia, salaattia, guacamolea ja kanaa. Et parempaa ruokaa löydä mistään.

Vierailija
33/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tortilloissa on epäterveellistä vain se kuori, ja sekin on ohut. Voittaa makaronilaatikon satasella. Vihanneksia ja kanaa, ei ole mielestäni epäterveellistä, enkä minä edes niitä valmisseoksia siihen sekaan kovin pahana näe, tosin koetetaan niitäkin tehdä itse. 

Vierailija
34/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän saisi täysin maissista tehtyjä tortilloja?

Just ostin ja päällä luki maissista valmistettuja (tais olla Santa Maria) ja kotona vasta huomasin sisällysluettelosta, että osa maissijauhoja, osa vehnää. Jo otti päähän!

Vierailija
35/36 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:31"]

Kaikki puhuu täytteistä, mutta mä käsitin, että tässä puhuttiin kotitekoisista tortilloista. Siis miten te teette itse ne tortillat? Vehnästä vai maissista?

[/quote]

Ei ollut kyse niistä lätyistä, vaan tortilloista täytteineen ruokana. Tortillalätyt voi kukin tehdä miten lystää tai ostaa kaupasta.

Ap

Vierailija
36/36 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kaupoissa hyviä täysjyvä tortillalättyjä. Täytteenä meillä kana ja perus vihreäsalaatti. En näe mitään epäterveellistä tässä.

En ymmärrä miten tästä nopeasta ruoasta saa epäterveellisen.

Nykyään tortillat ihan peruskoulujen ruokalistallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän