Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut tekemään elämänmuutoksen terveyssyistä?

Vierailija
09.09.2021 |

Onnistuiko? Onko ollut vaikeaa?
Tämä nyt edessä ja tuntuu että motivaatio on korkealla. Haluan elää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muutoksesta on kyse? Laihdutuksen aloitin polvikipujen takia ja muutenkin raskaan olon. Hyvin sujuu ruokapäiväkirjan avulla.

Vierailija
2/11 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin 2tyypin diabetekseen. Oli pakko muuttaa syömisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönnistä vaihdoin eläinrasvakarppaukseen. Elämäni paras päätös. On ollut helppo noudattaa, vaikka joskus on ollut kivinen taival.

Vierailija
4/11 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden jälkeen oli pakko laihduttaa, huomasin että sokeriaineenvaihdunta ei toiminut normaalisti kun olin ylipainon puolella bmi 27. Nyt bmi 22 ja olo on hyvä ja voin taas syödä normaalisti. En tiedä onko tämä elämäntapamuutos kun palasin vain lopulta normaaliin. Minulla oli terveyden takia todella kova motivaatio, tiesin että onnistuisin. Pidin myös joka päivä ruokapäiväkirjaa 9kk ajan.

Vierailija
5/11 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin 2tyypin diabetekseen. Oli pakko muuttaa syömisiä.

Diabeteksen kanssa tulee toimeen vhh-ruokavaliolla.

Vierailija
6/11 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainetauti ja kolesteroli alas- siirryin kasvispainotteiseen ruokailuun ja aloin käyttämään päivittäin soutulaitetta. Hyvin mennyt, eli hyvin pienet muutokset tepsi.

Vierailija
7/11 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puoli suomea joutus ja pitäs tekeen elämäntapamuutos,vaan eivät tee.

Vierailija
8/11 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt alkoholin pois migreenin vuoksi. En juo enää lainkaan, koska alkoholi laukaisee minulla migreenin.

Alkuun oli vaikeaa kun olen nauttinut viinienmaisteluista. Olen löytänyt muutaman hyvän alkoholittoman korvikkeen näille onneksi. Alkoholittomia skumppia löytyykin kohtuullisen hyvin jo ja pari alkoholitonta hyvää valkoviiniä. Hyvää punkkua en ole vielä löytänyt.

Vierailija
9/11 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muutoksesta on kyse? Laihdutuksen aloitin polvikipujen takia ja muutenkin raskaan olon. Hyvin sujuu ruokapäiväkirjan avulla.

Itsellä verenpainetauti ja muitakin sydänterveyden riskitekijöitä. Ap.

Vierailija
10/11 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, sairastuin D1:seen teini-iässä. Jouduin opettelemaan laskemaan hiilareita ja arvioimaan tarvittavaa insuliinimäärää siihen sekä opettelemaan aika paljon muutakin, se elämäntyyli on kyllä aika pakko noudattaa jos aikoo hengissä pysyä. Ei se kivaa ole ja minua myös kiusattiin koulussa koska sairastin (jopa opet, tosi hienoa) mutta hengissä ollaan ja jouduin myös valitsemaan ammattini ja työpaikkani tarkoin koska vaikeahoitoinen diabetes niin vaatii, yhteiskunnasta on turha odottaa ymmärrystä.

Vierailija
11/11 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joutunut, mutta omalääkäri, kertoi vaihtoehdot. Mieluummin aloin rukata omia elämäntapoja, kuin popsimaan pillereitä lopunelämäni. Vielä ne lääkkeetkin voin joutua ottamaan, mutta toistaiseksi mennään näillä. Kiitokset lääkärilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi